Forum Dacia Sandero (2008 - 2012)
Reacties van eigenaren
'12
1
bouwjaar
jaar in bezit
29k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
9
Motor
6
'10
3
bouwjaar
jaar in bezit
22k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
6
Naam: Digisuk, datum : 22 januari 2013
Ervaring met Dacia Sandero Stepway: Probleemloze auto
Ervaring met Dacia Sandero Stepway: Probleemloze auto
'12
1
bouwjaar
jaar in bezit
2k
km
lpg
Betrouwbaarheid
7
Comfort
6
Motor
5
Naam: Boyd. Zabel, datum : 28 juni 2012
Ervaring met Dacia Sandero 1.2 16v: Prima auto als je geen haast hebt.
Ervaring met verkoop: Weinig uitleg bij aflevering.
Ervaring met Dacia Sandero 1.2 16v: Prima auto als je geen haast hebt.
Ervaring met verkoop: Weinig uitleg bij aflevering.
'10
2
bouwjaar
jaar in bezit
19k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
8
Naam: Tristaopinto, datum : 30 januari 2012
Ervaring met Dacia Sandero 1.2 16v: Fijne gemoedelijke auto, geen gekkigheid. Door het ruime interieur een fijne gezinsauto waarmee ook auto vakanties kunnen worden ondernomen. Verbruik is goed en het rijcomfort is groot. De minimale luxe en het weinig sportieve rijkarakter zijn IMHO inherent aan de keuze voor Dacia.
Ervaring met Dacia Sandero 1.2 16v: Fijne gemoedelijke auto, geen gekkigheid. Door het ruime interieur een fijne gezinsauto waarmee ook auto vakanties kunnen worden ondernomen. Verbruik is goed en het rijcomfort is groot. De minimale luxe en het weinig sportieve rijkarakter zijn IMHO inherent aan de keuze voor Dacia.
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
40k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
6
Naam: Marja_van_den_heuvel, datum : 30 november 2011
Ervaring met Dacia Sandero: De Sandero gekocht omdat ik een auto wilde die ontdaan was van al die nodeloze snufjes die tegenwoordig kennelijk nodig geacht worden. Wat dat betreft alles OK. Gewoon ramen die je met een zwengel open/dicht kunt draaien etc. De auto doet gewoon wat hij moet doen, nl. mij van A naar B brengen met een alleszins redelijke mate van comfort.
Wat wel enorm tegenvalt is het brandstofverbruik: iets wat ik toevallig erg belangrijk vind. Ik heb heel wat verschillende auto's gereden (ben 64) en ben altijd binnen de opgegeven verbruikscijfers gebleven. Nu is het verbruik van mijn Sandero, gemeten over 5.000 KM, onder min of meer ideale omstandigheden op de snelweg geen 1:20, zoals gespecificeerd, maar slechts 1:15. Scheelt mijns inziens te veel.
Alle verhalen over rijstijl, weersomstandigheden, bandenspanning etc. etc. ken ik, maar waar ik niet achter kan komen is waar ik de auto door een onafhankelijke instantie kan laten controleren op de door de fabriek opgegeven specificaties. Voor zover ik heb kunnen nagaan (ANWB, Rijksdienst voor het wegverkeer, Belastingdienst), zijn er weliswaarbindende europese richtlijnen , maar gaat men gewoon uit van de opgaves van de fabriek. Oftewel de slager mag zijn eigen vlees keuren! Een controlerende instantie heb ik niet kunnen ontdekken. Zeker niet een die bereikbaar is voor de consument. Als iemand een instantie weet, die mijn auto op een rollerbank kan zetten en op basis van de europese richtlijnen kan vergelijken met de door de fabriek opgegeven waardes dan zou ik dat zeer graag vernemen. Ben benieuwd.
Marja
Ervaring met Dacia Sandero: De Sandero gekocht omdat ik een auto wilde die ontdaan was van al die nodeloze snufjes die tegenwoordig kennelijk nodig geacht worden. Wat dat betreft alles OK. Gewoon ramen die je met een zwengel open/dicht kunt draaien etc. De auto doet gewoon wat hij moet doen, nl. mij van A naar B brengen met een alleszins redelijke mate van comfort.
Wat wel enorm tegenvalt is het brandstofverbruik: iets wat ik toevallig erg belangrijk vind. Ik heb heel wat verschillende auto's gereden (ben 64) en ben altijd binnen de opgegeven verbruikscijfers gebleven. Nu is het verbruik van mijn Sandero, gemeten over 5.000 KM, onder min of meer ideale omstandigheden op de snelweg geen 1:20, zoals gespecificeerd, maar slechts 1:15. Scheelt mijns inziens te veel.
Alle verhalen over rijstijl, weersomstandigheden, bandenspanning etc. etc. ken ik, maar waar ik niet achter kan komen is waar ik de auto door een onafhankelijke instantie kan laten controleren op de door de fabriek opgegeven specificaties. Voor zover ik heb kunnen nagaan (ANWB, Rijksdienst voor het wegverkeer, Belastingdienst), zijn er weliswaarbindende europese richtlijnen , maar gaat men gewoon uit van de opgaves van de fabriek. Oftewel de slager mag zijn eigen vlees keuren! Een controlerende instantie heb ik niet kunnen ontdekken. Zeker niet een die bereikbaar is voor de consument. Als iemand een instantie weet, die mijn auto op een rollerbank kan zetten en op basis van de europese richtlijnen kan vergelijken met de door de fabriek opgegeven waardes dan zou ik dat zeer graag vernemen. Ben benieuwd.
Marja
'10
1
bouwjaar
jaar in bezit
29k
km
benzine
Betrouwbaarheid
6
Comfort
7
Motor
5
Naam: Vanross, datum : 29 november 2011
Ervaring met Dacia Sandero 1,2 16V Blackline: Koop bij snelweg gebruik de 1,6 liter. Laat de koppeling goed afstellen deze heeft een te hoog aangrijpingspunt wat bij filerijden vermoeiend is. Ik had een foute versnellingsbak, is onder garantie vervangen (gaf veel schurende transmissiegeluiden).
Verder een heel betrouwbaar
Ervaring met verkoop: Uitstekende service, zakelijk, maar correct. Komen afspraken goed na.
Ervaring met onderhoud: Tot nu toe zeer tevreden.
Ervaring met Dacia Sandero 1,2 16V Blackline: Koop bij snelweg gebruik de 1,6 liter. Laat de koppeling goed afstellen deze heeft een te hoog aangrijpingspunt wat bij filerijden vermoeiend is. Ik had een foute versnellingsbak, is onder garantie vervangen (gaf veel schurende transmissiegeluiden).
Verder een heel betrouwbaar
Ervaring met verkoop: Uitstekende service, zakelijk, maar correct. Komen afspraken goed na.
Ervaring met onderhoud: Tot nu toe zeer tevreden.
Ervaring met Dacia Sandero 1.2 16v: No nonse auto, en brengt mij waar ik wezen moet. Nu vandaag (12-02) precies op de kop af 3 jaar probleemloos. Voorheen een Opel Astra gereden, ik merk geen verschil. Dus zeker het overwegen waard.