Forum Dacia Logan MCV
Reacties van eigenaren
Ervaring met Dacia Logan MCV: De auto heeft een half-automaat en daar zijn regelmatig problemen mee. Vorig jaar heeft hij 3 weken in de garage gestaan. Gisteren stond ik er ook weer mee stil. Opnieuw problemen met de versnellingsbak.
Antwoord: Idem hier. 1 maal panne, af en toe gas geven en gewoon blijven staan! Levensgevaarlijk!
Ervaring met Dacia Logan MCV TCe 90 Laureate: Sinds januari 2017 in bezit. 40.000 km verder. Prima auto. Geen enkel mankement, storing of wat dan ook gehad. Geen rammels. Comfort is voldoende. Schakelen kan beter.
Verbruik op LPG ca 13km/liter. Verbruik op benzine nooit gemeten. Al met al een goede prijs/kwaliteits verhouding.
Ervaring met Dacia Logan MCV Stepway: Mijn derde leasewagen die ik hier beschrijf. Na 5 jaar Skoda Fabia 1.2 ecodiesel in de meest luxe uitvoering 14% bijtelling opnieuw een budgetkeuze gemaakt. Wel wat zenuwachtig, want Skoda was toch uiteindelijk Volkswagen en dat staat bij mij nog steeds voor kwaliteit en degelijkheid en waar begin ik dan aan met deze aanhangwagen met hulpmotor? Nou dat valt niet alleen mee, ik ben razend enthousiast. Rijdt lekker zit lekker schakelt lekker. De zithoogte met die extra 5 cm perfect, net als de bodemspeling bij bulten in de stad. Deze auto trekt als een lier en zit me als gegoten.
Ja, sommige zaken zijn een beetje ninetees qua uitvoering, nou en het werkt en ik heb de meest luxe uitvoering genomen en de multi media is duidelijk en uitgebreid. Moet na een stuk of 20 auto's zeggen dat tot toe in 30 jaar met de Seat Altea xl op 1 en de Toyota Carina e op 2 deze op dit moment (en ik beef mij dat ik hem net 2 maandjes stuur) op een dikke derde plaats komt.
Antwoord: Oei, oei, oei, nu tegen de 20.000 km dus hij gaat naar zijn 1e beurt. Dat de radio spontaan aan gaat, daar kan ik om lachen. Maar het is nu al een poos onmogelijk om met koude motor weg te rijden in 1 zonder dat het blok zowat uit de machinekamer bokt. En ook tussentijds na filerijden is het een ramp.
Aanvankelijk twijfelde ik nog aan mezelf omdat ik 5 jaar gedieseld heb of het aan het verschil in koppel lag en dat ik iets niet goed deed. Maar ja zoal ik al schreef na meer dan 20 auto's in mijn bezit en gereden in een veelvoud daarvan ben ik nu toch niet ineens het autorijden verleerd. Dit is zo dermate irritant dat het mij het totale rijplezier ontneemt van een auto die verder eigenlijk prima voldoet. Op internet gespeurd en de 0.9 TCE schijnt hier veel vaker last van te hebben. Enfin, we gaan een afspraak maken en meemaken of de dealer het er uit gaat krijgen. Ik houd u op de hoogte.
Antwoord: Update nu ruim 50.000 kilometer gereden. Na enkele experimenten is de koppeling vervangen en het bokken nagenoeg weg. Het is haat liefde geworden. Hij doet echt wat hij moet doen, loopt zuinig en zonder verder echte mankementen. Hij is vlot genoeg en ruim zat. Echter het totale ontbreken van rijcomfort, wat weliswaar bij deze prijsklasse hoort, gaat je na een paar jaar echt tegenstaan. Helaas door nogal wat blikschade veel in leenauto's gereden en dan die met pijn in het hart weer in moeten leveren. In november gaat mijn laatste leasejaar in, geen prijzenknaller meer voor mij!!!
Antwoord: Nou, daar gaat hij dan uiteindelijk. De laatste 3 weken in de Dacia. De opvolger is geen budgetauto meer. Een VW T-cross is het geworden. Ik heb lang nagedacht over het Dacia avontuur. Buiten dat de koppeling uiteindelijk ook na reparatie heel soms nog wel een beetje bokkig kan doen en een spookachtig verhaal in de elektronica van de verlichting heeft het ding in 65000 km niet echt een verkeerde klap gegeven.
De lak is zwak, je kunt er letterlijk een deuk in kijken zo slap is het plaatwerk. Het ontbreken van rijplezier het echt beroerde zitten op lange ritten. Ik zie niet in waarom je met 18000,- in je zak in godsnaam dit zou kiezen in plaats van een beter rijdende occasion van een gerenommeerd merk. Wellicht als je hem heel voordelig tweedehands op de kop kunt tikken en hij is van een oud opaatje geweest dan is het een betrouwbaar ding om de kinderen droog mee naar de voetbal te rijden. Een beetje als de oude herenfiets van je opa, je trapt je een ongeluk je rijdt volledig voor beer maar je weet dat hij je niet gauw in de steek laat... Nooit meer!
Ervaring met Dacia Logan MCV Easy R: Voor 15.000 euro een prima gezinsauto. Rijdt goed, bij een normale rijstijl verbruik 1 op 20. De automaat schakelt probleemloos, soms iets te vroeg naar een te hoge versnelling maar dan is handmatig een lagere versnelling kiezen middels de keuze hendel altijd mogelijk.
Onderhoud tot op heden nog niets. Ik heb de auto in april 2016 nieuw gekocht.
Ervaring met Dacia Logan MCV: Diverse lange ritten in het buitenland mee gedaan.De Logan houdt zich uitstekend. Het natuurlijk hier en daar wat basic, dat kan natuurlijk prijsgezien ook niet anders.Wat minder windgeruis bij hoge snelheid en wat minder resonantie in de body zo leuk zijn, maar verder tot nu toe geen klachten over de Logan MCW.
Ervaring met Dacia Logan MCV: 3 jaar geleden nieuw van de baas een Dacia MCV gekregen en al 3 keer naar Italie op en neer geweest vol gepakt en dakkoffer erop en geen centje pijn.
Tot nu toe nooit een storing gehad en hopelijk blijft dat ook zo, alleen als de auto koud is bokt hij een beetje maar goed dat is spelen met het gaspedaal.
Voor het geld heb je een perfecte auto en 1 die erg ruim is. Dus ik raad deze auto aan bij mensen als ze een leuke ruime auto willen hebben. Op dit moment staat de km teller bijna op 95.000 dus in 3 jaar tijd aardig wat km gereden zou ik zo zeggen.