Forum Citroen C5 Break (2001 - 2004)
Reacties van eigenaren
'03
10
bouwjaar
jaar in bezit
300k
km
diesel
Betrouwbaarheid
7
Comfort
9
Motor
8
'02
6
bouwjaar
jaar in bezit
284k
km
diesel
Betrouwbaarheid
5
Comfort
7
Motor
6
Naam: Casadouma, datum : 7 oktober 2012
Ervaring met Citroen C5 Break 2.0 hdi: Comfortabele ruime wagen voor weinig geld.
Betrouwbaarheid: is auto met karakter. Electrisch enkele zaken kapot, boardcomputer niet meer te bedienen etc. Gasveren van de achterklep aan vervanging toe. Maar wat vervelender was: 2x lekke koppakking terwijl we rustig rijden. 1e keer 160.000 km en nu weer.
Lesje wel geleerd, Citroen werkplaats kosten zijn veeeeeel te hoog, 1e was 1339,- euro en nu bij merkloze garage 700 euro! Daarnaast verving de dealer bij het verwisselen van de distributie niet even de waterpomp dus je raadt het al: een jaar later was die kapot. En dat is net zo duur als de distributie, dus die meteen ook maar weer mee laten nemen. Tegengevallen: 2x koppakking, 1x waterpomp en aircopomp. Daarnaast bijzonder: remklauwen voor omstebeurt vervangen.
Verder zalige auto en normaal onderhoud. Gereden vanaf 129.000 tot nu en we hopen er nog 30.000 km bij te zetten. Tip: neem afscheid van de merkdealer! Wij kwamen bij Groenewoud in Schagen, goede service tegen hoge prijs.
Ervaring met verkoop: Toegezegd polijsten auto en aanvullen 2e sleutel , was niet gedaan. Verder geen bijzonderheden. Auto was in orde.
Ervaring met Citroen C5 Break 2.0 hdi: Comfortabele ruime wagen voor weinig geld.
Betrouwbaarheid: is auto met karakter. Electrisch enkele zaken kapot, boardcomputer niet meer te bedienen etc. Gasveren van de achterklep aan vervanging toe. Maar wat vervelender was: 2x lekke koppakking terwijl we rustig rijden. 1e keer 160.000 km en nu weer.
Lesje wel geleerd, Citroen werkplaats kosten zijn veeeeeel te hoog, 1e was 1339,- euro en nu bij merkloze garage 700 euro! Daarnaast verving de dealer bij het verwisselen van de distributie niet even de waterpomp dus je raadt het al: een jaar later was die kapot. En dat is net zo duur als de distributie, dus die meteen ook maar weer mee laten nemen. Tegengevallen: 2x koppakking, 1x waterpomp en aircopomp. Daarnaast bijzonder: remklauwen voor omstebeurt vervangen.
Verder zalige auto en normaal onderhoud. Gereden vanaf 129.000 tot nu en we hopen er nog 30.000 km bij te zetten. Tip: neem afscheid van de merkdealer! Wij kwamen bij Groenewoud in Schagen, goede service tegen hoge prijs.
Ervaring met verkoop: Toegezegd polijsten auto en aanvullen 2e sleutel , was niet gedaan. Verder geen bijzonderheden. Auto was in orde.
'04
6
bouwjaar
jaar in bezit
145k
km
benzine
Betrouwbaarheid
10
Comfort
6
Motor
8
Naam: Colleville1, datum : 11 oktober 2010
Ervaring met Citroen C5 Break 2.0 break L P autom: Koop er eentje met automaat als je een caravan of boottrailer moet trekken.
Ervaring met Citroen C5 Break 2.0 break L P autom: Koop er eentje met automaat als je een caravan of boottrailer moet trekken.
'03
7
bouwjaar
jaar in bezit
137k
km
benzine
Betrouwbaarheid
7
Comfort
8
Motor
7
Naam: Edwinvanleeuwen, datum : 13 maart 2010
Ervaring met Citroen C5 Break 1.8 16v: Perfecte, comfortabele reiswagen voor de lange afstand. Prima gescheiden airco, met koel ruim (17 liter) dashboardkastje. Geen supersnel optrekkende auto (1,8 liter) wel hoge rij snelheden mogelijk ca 190 km. Prima werkende achter sensoren (makkelijk met achteruitrijden of achteruit inparkeren). Ruime bagage mogelijkheid, skiluik, opdeelbare achterbankleuning. Mogelijheid fiets achterin te leggen. Een van de laatste ruime auto's met een grote achterklep die opent inclusief de ruit! Dit laatste is verdwenen bij de nieuwe C5 sedan, waardan ook geen fiets in past of bijvoorbeeld een groot voorwerp, zoals een koelkast of een meubel.
Nadeel is de lange slag van de koppeling (vooral in de file!) en het olieverbruik, dat deze zestienklepper al vanaf het begin heeft.
Ervaring met onderhoud: Computerstoring, na de twee jaar garantie periode verholpen onder garantie!
Ervaring met Citroen C5 Break 1.8 16v: Perfecte, comfortabele reiswagen voor de lange afstand. Prima gescheiden airco, met koel ruim (17 liter) dashboardkastje. Geen supersnel optrekkende auto (1,8 liter) wel hoge rij snelheden mogelijk ca 190 km. Prima werkende achter sensoren (makkelijk met achteruitrijden of achteruit inparkeren). Ruime bagage mogelijkheid, skiluik, opdeelbare achterbankleuning. Mogelijheid fiets achterin te leggen. Een van de laatste ruime auto's met een grote achterklep die opent inclusief de ruit! Dit laatste is verdwenen bij de nieuwe C5 sedan, waardan ook geen fiets in past of bijvoorbeeld een groot voorwerp, zoals een koelkast of een meubel.
Nadeel is de lange slag van de koppeling (vooral in de file!) en het olieverbruik, dat deze zestienklepper al vanaf het begin heeft.
Ervaring met onderhoud: Computerstoring, na de twee jaar garantie periode verholpen onder garantie!
'03
5
bouwjaar
jaar in bezit
140k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
6
Motor
9
Naam: Demeulderw, datum : 12 oktober 2008
Ervaring met Citroen C5 Break HDI 2.0 110 pk SX: Het verbruik ligt aan de hoge kant: krijg hem niet onder de 7,9 l. Perfecte caravantrekker. Comfort voorste zetels is niet te regelen: rugpijn na lange afstanden. Voorste banden slijten nogal snelle max 45.000 km met Goodyaer/rubbervreter met Michelin standard gemonteerde band. Boordcomputer flipt af en toe simpel resetten en klaar is kees. Prachtige hydraulic maar na 6 jaar maakt deze wat lawaai (op 160000 km een flikke onderhoudbeurt nodig). Ja ik kies direct terug voor een C5 als het budget het toelaat.
Ervaring met verkoop: Auto gekocht bij een citroen dealer in Belgie te vilvoorde
Ervaring met Citroen C5 Break HDI 2.0 110 pk SX: Het verbruik ligt aan de hoge kant: krijg hem niet onder de 7,9 l. Perfecte caravantrekker. Comfort voorste zetels is niet te regelen: rugpijn na lange afstanden. Voorste banden slijten nogal snelle max 45.000 km met Goodyaer/rubbervreter met Michelin standard gemonteerde band. Boordcomputer flipt af en toe simpel resetten en klaar is kees. Prachtige hydraulic maar na 6 jaar maakt deze wat lawaai (op 160000 km een flikke onderhoudbeurt nodig). Ja ik kies direct terug voor een C5 als het budget het toelaat.
Ervaring met verkoop: Auto gekocht bij een citroen dealer in Belgie te vilvoorde
'02
2
bouwjaar
jaar in bezit
58k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
10
Motor
8
Naam: Lbmanagement, datum : 20 juni 2008
Ervaring met Citroen C5 Break 2.0 16v: De auto gekocht in april 2006 met 12.400 km op de teller. Tot op heden (zeer 45.000 km later) tevreden en geen problemen gehad op een klein knullig, maar duur, probleem na.
De achterruit in de vijfde deur wil niet meer open. Reparatie kost 480 euro! Had dit niet anders gekund?
Ervaring met verkoop: De auto is gekocht bij Fiesta in Soest.
Ervaring met onderhoud: De auto heeft pas een keer een beurt gehad, 270 euro. Verder geen problemen.
Ervaring met Citroen C5 Break 2.0 16v: De auto gekocht in april 2006 met 12.400 km op de teller. Tot op heden (zeer 45.000 km later) tevreden en geen problemen gehad op een klein knullig, maar duur, probleem na.
De achterruit in de vijfde deur wil niet meer open. Reparatie kost 480 euro! Had dit niet anders gekund?
Ervaring met verkoop: De auto is gekocht bij Fiesta in Soest.
Ervaring met onderhoud: De auto heeft pas een keer een beurt gehad, 270 euro. Verder geen problemen.
'02
1
bouwjaar
jaar in bezit
90k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
6
Motor
7
Naam: J. Hielkemawerk, datum : 21 mei 2008
Ervaring met Citroen C5 Break Break 2.0: Heerlijke reisauto, erg veel ruimte.
Ervaring met Citroen C5 Break Break 2.0: Heerlijke reisauto, erg veel ruimte.
Ervaring met Citroen C5 Break 2.0HDI: 275.000 km nieuwe koppeling i.v.b.m uitgetrokken druklager. 225.000 km nieuwe remmen voor. 200.000 km nieuwe koelventilator. 300.000 km nieuwe achterremmen. Verschillende keren nieuw mechaniek greep voorportieren. Verder een perfecte auto die 1:14.5 rijdt en geen oliegebruikt.