Forum Citroen C5 (2000 - 2008)
Reacties van eigenaren
'03
4
bouwjaar
jaar in bezit
70k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
5
Motor
6
'02
1
bouwjaar
jaar in bezit
89k
km
lpg
Betrouwbaarheid
2
Comfort
5
Motor
5
Naam: Essen49, datum : 27 maart 2007
Ervaring met Citroen C5 2.0: Ik heb mijn C5 nu nog geen jaar en ben al 9 keer in de garage beland. Alles uitlaatgasstoring gerelateerd. Enorme berg aan onwetendheid bij de dealers. Hebben gewoon geen idee wat ze met de alom bekende LPG problemen aanmoeten en wijzen direct naar de LPG garage. Echt om te huilen. Eigenlijk heb ik overigens nog niet veel serieuze problemen gehad, maar dit probleem kunnen ze maar niet tackelen. Helaas toch ook nog wat kleine klachten. Raam r.a. kan niet meer open, ruitenproeiers voor met regelmaat verstopt en radio overleden. Niet echt dingen waarvoor ik zou weglopen. Maar opgeteld hangt mijn broek nu op mijn enkels.
Ik beleef totaal geen plezier aan de auto. Is gewoon zwaar over-gecomputeriseerd en geeft te pas en te onpas allemaal vage storingen aan. Na mijn Peugeot 406 Break is dit echt een flinke stap terug. Wat een ellende en ook de wegligging kan ik maar niet aan wennen. Ik rijd graag Amerikaans en houd wel van een zachte vering, maar deze auto is ronduit vaag.
Ervaring met Citroen C5 2.0: Ik heb mijn C5 nu nog geen jaar en ben al 9 keer in de garage beland. Alles uitlaatgasstoring gerelateerd. Enorme berg aan onwetendheid bij de dealers. Hebben gewoon geen idee wat ze met de alom bekende LPG problemen aanmoeten en wijzen direct naar de LPG garage. Echt om te huilen. Eigenlijk heb ik overigens nog niet veel serieuze problemen gehad, maar dit probleem kunnen ze maar niet tackelen. Helaas toch ook nog wat kleine klachten. Raam r.a. kan niet meer open, ruitenproeiers voor met regelmaat verstopt en radio overleden. Niet echt dingen waarvoor ik zou weglopen. Maar opgeteld hangt mijn broek nu op mijn enkels.
Ik beleef totaal geen plezier aan de auto. Is gewoon zwaar over-gecomputeriseerd en geeft te pas en te onpas allemaal vage storingen aan. Na mijn Peugeot 406 Break is dit echt een flinke stap terug. Wat een ellende en ook de wegligging kan ik maar niet aan wennen. Ik rijd graag Amerikaans en houd wel van een zachte vering, maar deze auto is ronduit vaag.
Reactie van: Pbijl, datum: 14 april 2009
Antwoord: Ik heb in april 2008 een C5 aangeschaft. Ben een verwoede Citroen rijder. Ik vind de auto aan de stugge kant.(Droom nog altijd van de DS vering).In tegenstelling tot mijn Xantia(welke 1: 13,5 liep), verbruik rond de 1:10,5. Dus aan de hoge kant. Inderdaad af en toe last van een emissie storing, gelukkig rijdt de auto dan wel normaal. Ruitensproeier verstoppingen heb ik niet omdat ik zelf thuis de vloeistof op peil houd. Gezien de aart van de storingen van anderen, denk ik aan een te hoge board spanning van het elektrisch systeem. Mogelijk is de accu niet zo goed of te laag van capaciteit. De opties waar je geen behoefte aan hebt gewoon uitzetten en het lekker met de hand bedienen.
'01
5
bouwjaar
jaar in bezit
150k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
8
Naam: Pottenhof, datum : 25 maart 2007
Ervaring met Citroen C5 2.0 ligne prestige: Heerlijke reisauto voor 4 volwassenen.
Ruim en soepel.
Ervaring met onderhoud: Volgens mij kan je geen slechte auto meer kopen, alleen een slechte garage treffen.
Veel onderdelen worden door diverse automerken betrokken van grote toeleveranciers en zullen daardoor eenzelfde kwaliteit bezitten. o.a. Bosch, Delphi, Ferodo enz.
Service verlening van een garage en goed aanvoelen wat een klant verwacht zijn denk ik de sleutelwoorden waarop een automobilist beoordeelt of het een goede keus was of niet. Laat een klant dus niet een nummer worden.
Ervaring met Citroen C5 2.0 ligne prestige: Heerlijke reisauto voor 4 volwassenen.
Ruim en soepel.
Ervaring met onderhoud: Volgens mij kan je geen slechte auto meer kopen, alleen een slechte garage treffen.
Veel onderdelen worden door diverse automerken betrokken van grote toeleveranciers en zullen daardoor eenzelfde kwaliteit bezitten. o.a. Bosch, Delphi, Ferodo enz.
Service verlening van een garage en goed aanvoelen wat een klant verwacht zijn denk ik de sleutelwoorden waarop een automobilist beoordeelt of het een goede keus was of niet. Laat een klant dus niet een nummer worden.
'02
1
bouwjaar
jaar in bezit
64k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
9
Motor
7
Naam: Vorstruud, datum : 23 maart 2007
Ervaring met Citroen C5 3.O V6: Perfecte auto, uitlaatgasprobleem werd
in duitsland opgelost door de benzine injectoren en sensoren te vervangen, rek. van 430 is door de dealer ( bovag garantie ) vergoed.
Ervaring met Citroen C5 3.O V6: Perfecte auto, uitlaatgasprobleem werd
in duitsland opgelost door de benzine injectoren en sensoren te vervangen, rek. van 430 is door de dealer ( bovag garantie ) vergoed.
'01
2
bouwjaar
jaar in bezit
78k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
7
Naam: Pvanderwel, datum : 16 februari 2007
Ervaring met Citroen C5 Exclusive:
Ervaring met verkoop: Hoewel de Exclusive uitvoering, zeg maar, alle toeters en bellen heeft, kan dit ook aanleiding tot storingen geven. Dat moet je jezelf goed afvragen of je dat extra risico wilt lopen.
Park distance control werkt voortreffelijk, wil niet meer zonder.
Ervaring met onderhoud: Enkele keren foutmeldingen gehad, deze worden door de garage uitgelezen en gereset, hetgeen overigens gratis gedaan wordt. Mijn ervaring is onderhoud bij een (goede) Citroen-garage te laten uitvoeren, zij weten snel een oplossing aan te geven. Ik ben inmiddels overgegaan op loodvrij 98 (kwaliteit van deze benzine is beter dan die van euro 95). Voor mijn gevoel loopt de motor hiermede net iets beter en doen zich hopenlijk geen foutmeldingen meer voor op de display.
Ervaring met Citroen C5 Exclusive:
Ervaring met verkoop: Hoewel de Exclusive uitvoering, zeg maar, alle toeters en bellen heeft, kan dit ook aanleiding tot storingen geven. Dat moet je jezelf goed afvragen of je dat extra risico wilt lopen.
Park distance control werkt voortreffelijk, wil niet meer zonder.
Ervaring met onderhoud: Enkele keren foutmeldingen gehad, deze worden door de garage uitgelezen en gereset, hetgeen overigens gratis gedaan wordt. Mijn ervaring is onderhoud bij een (goede) Citroen-garage te laten uitvoeren, zij weten snel een oplossing aan te geven. Ik ben inmiddels overgegaan op loodvrij 98 (kwaliteit van deze benzine is beter dan die van euro 95). Voor mijn gevoel loopt de motor hiermede net iets beter en doen zich hopenlijk geen foutmeldingen meer voor op de display.
'03
3
bouwjaar
jaar in bezit
173k
km
diesel
Betrouwbaarheid
3
Comfort
3
Motor
5
Naam: D. J. Van. Mourik, datum : 15 januari 2007
Ervaring met Citroen C5 2.0 break: Een auto die met gebruik van betere kwaliteit onderdelen en een stijver chassis beduidend meer rijplezier zou opleveren. Alles wat stuk kan gaan doet dat ook (koppakkingen bij 100.000 km, airconditioning, bedieningsconsole, spiegels, achterruit, enz, enz, enz) en de houding van Citroën Nederland is daarbij uiterst klantonvriendelijk en hoogst arrogant. Voor mij nooit meer een Citroën!
Ervaring met verkoop: Auto gekocht bij garage De Vos in Enspijk. Zowel verkoop als service prima in orde.
Een verademing om in een garage monteurs te zien in plaats van 5 man zogenaamd klantvriendelijk personeel dat het druk heeft met kofiedrinken met hun kollega's. Hier kun je zonder voorbehoud een auto kopen
Ervaring met Citroen C5 2.0 break: Een auto die met gebruik van betere kwaliteit onderdelen en een stijver chassis beduidend meer rijplezier zou opleveren. Alles wat stuk kan gaan doet dat ook (koppakkingen bij 100.000 km, airconditioning, bedieningsconsole, spiegels, achterruit, enz, enz, enz) en de houding van Citroën Nederland is daarbij uiterst klantonvriendelijk en hoogst arrogant. Voor mij nooit meer een Citroën!
Ervaring met verkoop: Auto gekocht bij garage De Vos in Enspijk. Zowel verkoop als service prima in orde.
Een verademing om in een garage monteurs te zien in plaats van 5 man zogenaamd klantvriendelijk personeel dat het druk heeft met kofiedrinken met hun kollega's. Hier kun je zonder voorbehoud een auto kopen
Ervaring met Citroen C5 Break: Geweldige reisauto voor de rustige rijder. Niet geschikt voor de dynamische rijstijl. Komt moeizaam korte bochten door (grote draaicirkel, wringend voorfront). Door de luchtvering iets hogere bandenslijtage dan normaal (40-50.000km max). Altijd zorgen dat de laatste software is geladen. Zeer grote auto, goed voor zware last (luchtvering levelt auto prima).