Forum Citroen C5 (2000 - 2008)
Reacties van eigenaren
'04
1
bouwjaar
jaar in bezit
145k
km
diesel
Betrouwbaarheid
7
Comfort
9
Motor
8
'06
3
bouwjaar
jaar in bezit
110k
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
10
Motor
10
Naam: Tom_an_claes, datum : 24 september 2009
Ervaring met Citroen C5 1.6 Hdi: Is echt een zalige wagen. Als je dan nog de prijs ernaast legt,
weet ik niet meer waarom je een dure Duitser zou kopen.
Restwaarde speelt dan zelfs geen rol meer.
Ervaring met Citroen C5 1.6 Hdi: Is echt een zalige wagen. Als je dan nog de prijs ernaast legt,
weet ik niet meer waarom je een dure Duitser zou kopen.
Restwaarde speelt dan zelfs geen rol meer.
'05
1
bouwjaar
jaar in bezit
90k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
8
Naam: Rutel, datum : 4 juli 2009
Ervaring met Citroen C5 Exclusieve aut.: Automatische 4-bak is niet ideaal en schakelt soms ook slecht terug tijdens de eerste (koude) kilimeters.
Ervaring met onderhoud: Nog geen onderhoud nodig gehad. Beoordeling geldt voor vorige auto's.
Ervaring met Citroen C5 Exclusieve aut.: Automatische 4-bak is niet ideaal en schakelt soms ook slecht terug tijdens de eerste (koude) kilimeters.
Ervaring met onderhoud: Nog geen onderhoud nodig gehad. Beoordeling geldt voor vorige auto's.
'01
3
bouwjaar
jaar in bezit
?
km
diesel
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
8
Naam: Stefanpaauwe, datum : 20 juni 2009
Ervaring met Citroen C5: Achterklep roest bij verlichting kentekenplaat (na 7 jaar)
Ervaring met Citroen C5: Achterklep roest bij verlichting kentekenplaat (na 7 jaar)
Reactie van: Kk. 291, datum: 11 oktober 2010
Antwoord: Komt van die spijkers om die gele bonplaten vast te zetten, hebben meer automerken last van ook hele dure.
'02
7
bouwjaar
jaar in bezit
156k
km
lpg
Betrouwbaarheid
3
Comfort
6
Motor
7
Naam: Henk. Stieneke, datum : 21 februari 2009
Ervaring met Citroen C5 Prestige 2.0: Zeer dure auto geweest qua reparaties, het hield niet op. Het ene probleem was nog niet verholpen, dan diende de volgende zich al weer aan.
Enkele dagen voordat ik de C5 zou inruilen voor een Toyota, kreeg ik nog een reparatie van E 850,- omdat de snelheidsmeter kapot ging. En ja, dan moet het hele klokkenspel worden vervangen.
Vorig jaar was een richtingaanwijzer kapot. Kosten: ruim E 400,- voor een hele batterij elektronica op de stuurkolom.
Al eerder de radio moeten vervangen, dus zeg maar dat het complete dashbord vernieuwd is.
Verder veel problemen gehad van piepende achterremmen en veel remblokjes laten vervangen.
Nooit heeft de Citroen dealer het willen toegeven dit het een C5 probleem was.
Ervaring met onderhoud: Auto inmiddels geruild voor een Toyota.
Ervaring met Citroen C5 Prestige 2.0: Zeer dure auto geweest qua reparaties, het hield niet op. Het ene probleem was nog niet verholpen, dan diende de volgende zich al weer aan.
Enkele dagen voordat ik de C5 zou inruilen voor een Toyota, kreeg ik nog een reparatie van E 850,- omdat de snelheidsmeter kapot ging. En ja, dan moet het hele klokkenspel worden vervangen.
Vorig jaar was een richtingaanwijzer kapot. Kosten: ruim E 400,- voor een hele batterij elektronica op de stuurkolom.
Al eerder de radio moeten vervangen, dus zeg maar dat het complete dashbord vernieuwd is.
Verder veel problemen gehad van piepende achterremmen en veel remblokjes laten vervangen.
Nooit heeft de Citroen dealer het willen toegeven dit het een C5 probleem was.
Ervaring met onderhoud: Auto inmiddels geruild voor een Toyota.
Reactie van: Prins1967, datum: 6 juni 2011
Antwoord: Defecte snelheidsmeter bij een C5? Even het klokkenhuis demonteren het motortje van de snelheidsmeter verwisselen met het identieke motortje van de toerenteller en het probleem is opgelost. Later kan je altijd nog ergens een nieuw motortje op de kop tikken als je de toerenteller mist.
'01
4
bouwjaar
jaar in bezit
175k
km
lpg
Betrouwbaarheid
8
Comfort
6
Motor
8
Naam: Jits_vandepol, datum : 10 februari 2009
Ervaring met Citroen C5 Station: Alleen wat problemen met uitlaatgasstoringen. Er alles aan laten doen. Het probleem blijft en alleen bij de koude start. Je moet goed gas geven en als een km gereden hebt dan kun je de hele dag zonder problemen blijven rijden. Als er een storing optreed even stilstaan en opnieuw starten en na enkele keren gebruik van de auto gaan alle lichtjes weer uit.
Ervaring met verkoop: Via lease maatschappij aangeschaft
Ervaring met Citroen C5 Station: Alleen wat problemen met uitlaatgasstoringen. Er alles aan laten doen. Het probleem blijft en alleen bij de koude start. Je moet goed gas geven en als een km gereden hebt dan kun je de hele dag zonder problemen blijven rijden. Als er een storing optreed even stilstaan en opnieuw starten en na enkele keren gebruik van de auto gaan alle lichtjes weer uit.
Ervaring met verkoop: Via lease maatschappij aangeschaft
Reactie van: Marc. Plees, datum: 21 augustus 2009
Antwoord: Ik heb dit ook een hele tijd gehad bij mijn HDI 2.2. Welke olie gebruik je? Ik gebruikte 5w-40. Nu 5W-30 low saps erin. Na enkele weken is het "storing uitlaatgas"-probleem van de baan.
Reactie van: Indo171069, datum: 20 februari 2012
Antwoord: Geldt dat ook voor een C5 break uit 2003 motorinhoud 2ltr op LPG die olie?
'04
2
bouwjaar
jaar in bezit
210k
km
benzine
Betrouwbaarheid
8
Comfort
8
Motor
7
Naam: Merwilsoft, datum : 22 december 2008
Ervaring met Citroen C5 2.2: Sinds enkele maanden een probleem met de versnellingsbak.
Ervaring met verkoop: Let op automatische versnellingsbak. Ga proefrijden met koude motor bij automaat. Als de auto warm is dan is er al een probleem. Probleem treedt ook bij koud weer eerder op dan bij warm weer.
Ervaring met Citroen C5 2.2: Sinds enkele maanden een probleem met de versnellingsbak.
Ervaring met verkoop: Let op automatische versnellingsbak. Ga proefrijden met koude motor bij automaat. Als de auto warm is dan is er al een probleem. Probleem treedt ook bij koud weer eerder op dan bij warm weer.
Ervaring met Citroen C5 2.0 HDi-110-Prestige:
Ervaring met verkoop: Goede proefrit maken is natuurlijk logisch. Controleer van
tevoren of de auto veel vaker dan je zou mogen verwachten aan de
hand van de kilometerstand in de garage heeft gestaan, wat kan
duiden op storingen en reparaties.
Controleer bij de proefrit goed de werking van de
verlichtingshendels, ruitenwissers, cruisecontrol en radio. De
grote printplaat in de stuurkolom gaat weleens kapot en dat uit
zich in storinkjes.