Forum Citroen C5 (2000 - 2008)
Reacties van eigenaren
Ervaring met Citroen C5 Exclusive 2.0 16V: Na een aantal Duitse auto's nu verknocht geworden aan deze auto. Twee keer pech gehad door middel van een dode accu. Verder nooit noemenswaardige problemen ondervonden. Veert nog steeds optimaal.
Auto gekocht bij 46 dkm en destijds 2 jaartjes oud, bij de dealer, nu op +/- 566 dkm. Rijd al ongeveer al 11 jaar op lpg injectie.
Eigenlijk nooit iets mis met deze auto. Kan het iedereen aan bevelen.
Ervaring met onderhoud: Onderhoud ook deze, maar alsook 2 andere C5 Break modellen.
Allen voorzien van Gas Injectie.
Ervaring met Citroen C5 2.0 HDI: Na 3 Xantia's en 2 C5'en staat voor mij vast dat Citroen geheel ten onrechte de naam heeft onbetrouwbaar te zijn. Heerlijke auto's!
Ervaring met onderhoud: Ton v Soest citroenspecialist Bosschenhoofd, betrouwbaar en scherp van prijs.
Ervaring met Citroen C5 2.0i 16V break: Geweldige auto qua ruimte, comfort en weggedrag. Rampzalig waar het op elektronica aan komt: storing katalysator, storing uitlaatgas, op de meest onbewaakte momenten treedt het op. Soms gaat de auto in noodloop (3 cil). Soms sta je er zelfs mee stil.... Na een kwartiertje weer starten en daar gaat nullie weer. Alles vervangen, behandeld en bekeken, probleem blijft. Tweedehands kosten ze erg weinig en ze roesten niet, dat dan weer wel.
Ervaring met onderhoud: Gebruikte C5 kost erg weinig bij aanschaf. In mijn geval waren distributie, waterpomp en spanrollen gedaan evenals de koppeling. Maar meteen daarna waren uitlaat, veerbol, onderste motorsteun, bobinebank, bougies en achterremmen aan de beurt. Meldingen nullstoring katalysatornull of nullstoring uitlaatgasnull treden om de haverklap op. Van alles gereinigd, gereset en na laten kijken, niks helpt. Rij gewoon door, soms sta ik stil. Na 15 min weer starten en verder. Op dat vlajk zeer ionbetrouwbaar, verder lekkere wagen voor weinig.
Ervaring met Citroen C5 Exluive automaat: Rijdt heerlijk. Sportieve automaat.
Ervaring met Citroen C5: Dit is een auto met een super rij- en weggedrag. Wel zijwindgevoelig. Verbruik valt mee; tussen de 1 op 12. Ook bij hoge snelheden een zeer fijne en betrouwbare auto. Eens een Citroen, altijd een Citroen.
Wel heel veel storing aan uitlaatgassen? Maar bij een zeer goede garage gekocht: VOGELAAR in Barendrecht. En mijn complimenten over de service. En vakmanschap. Een aanrader voor de volgende Citroen.
Antwoord: Ik rijd ook een C5 al een aantal jaren, schrok eerst van de storingen uitlaatgassen. Na een paar dagen kan dit vanzelf over gaan, zo niet even resetten laten of zelf doen. Niet wakker van liggen. Gebruikt hij veel olie? Daar kan het ook aan liggen. Dit was bij mij mogelijk het geval. Meer rook/emissie. Verder beste gezinswagen, rijd hier elke dag voor alles en iedereen incl vakanties.
Pezier ermee
Antwoord: Ik ben na het laten vervangen van de motortemperatuur-sesor in 2010, en een thermosstaat in 2013 weer terug bij af. Mijn C5 geeft een te hoge motortemperatuur aan met alle toeters en bellen die daar bij horen. Wat nu te doen? Koelvloeistof niveau is OK. Wat houdt dat resetten in? Momenteel blijft het emissie storingslampje continu branden. De motortemperatuur loopt langzaam op naar normale bedrijfstemperatuur, de kachel en airco werken primra, zowel verwarmen als koelen. De storing op de eerste dag was er een waar je hart even een slag van over slaat. Na het verlaten van de parkeerplaats bij een druk winkelcentrum gaan na twee minuten alle alarmbellen af. Je kunt niet gelijk de wagen stilzetten ivb met mede achtreropkomende weggebruikers, dus met samengenepen billen naar de eerste beste stopplek, die lag ongeveer 500 meter verderop, maar voor ik daar aankwam ging de temperatuur van de moter terug naar normale waarden. Ben toen maar doorgereden naar huis. Dit fenomeen deed zich de volgende dag weer voor, en het laatste wapenfeit is dat nu het lampje blijft branden. Wat raden jullie aan? Weer een nieuw sensoortje in de loop van de volgende week? Of nu gelijk actie ondernemen? Dat hier een risico van een echte warmloper aanvastzit, is natuurlijk een duidelijke zaak. Alvast bedankt voor eventuele reactie's vr gr Wim
Ervaring met Citroen C5 Exclusief: Eerste eigenaar, C5 2.0 benzine
Forse caravan of tandemasser. Auto wordt niet ontzien toch probleemloos rijden in die 12 jaar, onverwacht in 2009 linksvoor luidruchtig wiellager vervangen en handremkabel vangen nu in 2014 bobine vervangen (geheim onderhoud bij Citroen garage). Rijdt probleemloos en goedkoop. Bij 300.000 km ga ik eens rustig kijken voor een nieuwe C5 of ander type Citroen.