Citroen C4 Aircross
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
2.3
2.4
2.4
2.7
2015
2014
2013
2012
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2015
Bandenspanning niet op juiste waarde
35%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
21%
gemiddeld
2014
Bandenspanning niet op juiste waarde
20%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
13%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
12%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
12%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Mistlicht voor onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
2013
Bandenspanning niet op juiste waarde
28%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Mistlicht voor onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Schokdemper aanwezig die lekkage vertoont
2%
ernstig
Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schij
1%
ernstig
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
29%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
9%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
5%
gemiddeld
Schokdemper aanwezig die lekkage vertoont
5%
ernstig
Mistlicht voor onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Band beschadigd
2%
gemiddeld
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.