Forum Citroen C3 (2002 - 2010)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Mijn ouders hebben een C3 in 2005 gekocht en daar zijn nu ook de veren van gebroken.
Denk je dat dit nog vergoed wordt? Daarbij zijn er ook stangen kapot gegaan en nog wat dingen? Dit wordt weer een dure grap, net voor 700 onkosten gehad. Wat moet je hiermee? Zij zijn ten einde raad.
Ervaring met Citroen C3 1.4D:
Ervaring met onderhoud: Ben bij de KF geweest, grote beurt incl APK. Alles ok behalve een gebroken voorveer (rechts). Ik had al zo'n vermoeden, af en toe hoordde ik een "knak".
Na het vervangen van deze (330 euro) en de grote beurt, begon mijn linker voorwiel te piepen. Weekje later terug naar de KF. Zeggen dat er vuil achter remblok zit waardoor deze in licht contact komt met mijn remschijf, vandaar dat gepiep. Oplossing: nieuwe remblokken en schijven euro 250-300 ...ketjeng KF. Mijn vraag: kan je niet gewoon dat vuil weghalen?? Niet dus... best wel apart maar begrijpelijk. Vuil weg = geen omzet.
Trouwens, knak is er nog steeds. Lag niet aan een voorveer. Soms krijg ik het gevoel dat garages dingen verzinnen. Ben ik de enige? Ik ga voortaan om de oude onderdelen vragen, deze kan ik altijd aan een oudijzerboer af geven. En ik denk dat ik eerder bij een Citroen garage kom dan een KF. Goedkoop kan duurkoop zijn...
Antwoord: Heb hetzelfde gehad nadat auto teruggeroepen was ivm breken voorveren met schade. Door terugroepactie geen schade, wel kapotte veer; geconstateerd bij groete beurt. Na wat gescharrel over betalen (700 euro) onder garantie in orde gemaakt, zonder kosten.
Ervaring met Citroen C3 1.4D: Voorveren, aparte piepende geluiden, voor de rest, vlat erg mee. Is erg zuinig (diesel), ik rijd 1:22-23,5
Ervaring met Citroen C3: Ik rijd de C3 (1.4) sinds 2003. Ik dacht, omdat dit het eerste model was, dat er veel kinderziektes inzaten, maar nu ik dit forum lees, weet ik wel beter.
Eerste 3 jaar fabrieksgarantie: cruise control kapot en veel kleine reparaties in het interieur.
Helaas na de garantietermijn: airco kapot, cd-speler kapot, rammelende ventilator, vocht in de koplampen, loslaten coating op voorruit, kapotte vering met veel schade (800 eur ), electronische problemen en elk jaar moet er een stabiliteitsstang vervangen worden (veroorzaakt piepend, knarsend geluid). Lekke koppakking. Als klap op vuurpijl vorig jaar auto vanuit Frankrijk op transport (problemen met stuurbekrachtiging, bleek dynamo).
Ervaring met Citroen C3: De voorveer van mijn auto brak af toen ik wilde wegrijden. De auto heeft anderhalve week stil gestaan. Volgens mijn garage had ik geluk dat het niet op de autobaan is gebeurd.
Ik weet dat het programma Kassa aan het licht bracht dat er problemen waren met de voorvering. Mijn garage heeft de linker voorveer vervangen dat heeft me toch ruim 300 euro gekost. Schijnbaar is dit een probleem dat vaker voorkomt.
Kunt u mij informeren of de gemaakte kosten gedeclareerd kunnen worden en of Citroen onderzoekt hoe de staat is van de andere voorveer?
Ervaring met Citroen C3 Sensodrive 1.6: Ik heb de auto nieuw gekocht bij dealer Noordegraaf in Veenendaal, nu overgenomen door van Hunnik in Veenendaal. Geen klacht over deze dealers, maar de auto is een ramp, terwijl er nu begin 2009 pas 50000 km opzitten. Na de aanschaf in begin 2004 zijn 3 software-updates toegepast, één ervan was zo erg dat de auto moest worden afgesleept. Verder al snel een defecte dynamo en piepende achterremmen. In februari 2010 (50000 KM!) bij starten een enorm ratelelend geluid, terwijl de auto de rit daarvoor zonder problemen werd gereden. Zowel dealer als plaatselijke garagist denken aan klepstoters, maar niets te vinden. Volgens dealer kan het niets anders zijn, maar garagist ontdekt dat de distributieriem van de inlaatnokkenas 3 tanden is versprongen ! Normaal zou de motor in puin liggen, maar na een nieuwe riem en afstellen loopt de motor bijna als van ouds. Slechts een klein tikje blijft, dus heel veel geluk gehad. Een distributieriem die volgens het boekje 120000 km mee moet gaan geeft er ...
Ervaring met Citroen C3 1.4 16v sensodrive: Ik rijd de C3 vanaf nieuw, en zou zo weer een C3 kopen. Ik rijd op LPG en ben inmiddels 3x naar Italie en 1x keer naar Spanje gereden. En dat voor zo rond de 65 euro per enkele reis. (en dan is de GPL in Frankrijk nog 30 duurder dan hier in Nederland!)
Ruitenwisserbladen gaan niet zolang mee (Bosch) wat daar de oorzaak van is is mij een raadsel. Ik heb er nu eigenmerk van Hallforts opgezet en die zitten er nu zo'n 12.000 KM op zonder strepen te trekken. Het overdenken waard dus.
De remblokken voor zijn inmiddels ook vervangen en die heb ik bij een auto materialen handel zelf gekocht, daar waren ze totaal 32 euro en het opzetten is een fluitje van een cent. De garage vraagt er ruim 100 euro voor, dus 60 euro is zo verdiend.
In de linker koplamp zit nu de 3e lamp inmiddels en dat vindt ik wel erg snel en veel. Ik verwissel natuurlijk gelijk de rechter anders zal je net zien dat na montage van de linker vlak daarna de rechter de geest geeft.
Ervaring met verkoop: De aangeboden offerte verschilde totaal met de aankoopbedragen, hierin was men erg onduidelijk. Volgende aankoop zal ik daar zeker beter op gaan letten! Verkoper raffelt het naar mijn inzien nogal af, snel geld verdienen lijkt dan bijna het motto! En dat is erg jammer.
Ervaring met onderhoud: Fijne garage, met mensen in de werkplaats die eerst luisteren alvorens aan de auto te gaan werken. En dat is erg belangrijk!
Antwoord: Hallo Schrijfmemaar,
Ik ben vandaag in een garage geweest voor de aankoop van een C3 1.1 maar krijg nu al de kriebels van al jullie verhalen. De auto is nieuw, maar niet het laatste nieuwe model C3 met het grote doorlopende raam. Hoe oud is jouw wagen en na hoeveel km heb je de remblokken moeten vervangen want je moet natuurlijk wat meer informatie op deze site zetten?
Wie heeft nog meer wat informatie voor me over de C3 mbt ervaring om me te overtuigen om wel of niet te kopen ?
Bedankt
Gr
Henk
Ervaring met Citroen C3 1.4 i 16v exclusive: Neem rechtsbijstand ivm garantie, vooral na formele fabrieksgarantie. Wettelijk gezien moet je erop kunnen vertrouwen dat de meeste zaken 5 tot 10 jaar probleemloos moeten kunnen functioneren.