Forum Citroen C2
Reacties van eigenaren
Ervaring met Citroen C2: Ik heb sinds een paar dagen een Citroen C2 1.4 Furio, zonder elektrische raambediening en alleen een klokje i.p.v. een display. Wat mij na een paar dagen opvalt, dat er erg veel lawaai volgens mij van de achterbanden vandaan komt, maar ja ik heb mijn Citroen C5. 2.0. 16 V, met 138 pk ingeruild op de huidige Citroen C2 1.4 i. Voor de rest bevalt het autootje prima. Er was bij ons geen noodzaak meer voor een grote auto, hebben onze Kip 38 T Eculine caravan n.l. verkocht, waarom dan nog een grote auto aanhouden, niet dus.
Voordelen:
redelijk zuinig
Veel goedkoper in wegenbelasting dan de C5
Bandenmaat is kleiner dan de C5.
De Citroen C2 1.6 VTS (met 110/120 of 125 pk) schijnt een bommetje op wielen te zijn, maar ja dat schijnt de Citroen C4 VTS Coupe met de nog sporadisch te verkrijgen 180 pk motor ook te zijn, trekt een BMW 320 I er vinaal uit, zie filmpje op You Tube Citroen C4 VTS vs BMW 320.
J. de Haan
Ervaring met Citroen C2 1.1Linge: Als handelaar is mijn advies nooit eentje te kopen, ben overgestapt van duitse kundigheid naar franse shizzle (nog zachtjes uitgedrukt).
Ervaring met Citroen C2 1.1 furio: Ik rijd een C2 uit 2004. Echter, nu enkele maanden gaande, is het zo dat de auto soms niet wil starten. De motor wordt wel gewoon rondgegooid (op normaal tempo) als je de sleutel omdraait, maar de auto wil niet aanslaan. Na 5 a 10 minuten wachten start de auto weer gewoon goed. Waar kan dit aan liggen? Graag reactie, alvast bedankt!
Ervaring met verkoop: Slecht geholpen, geen aftersales gehad en naar de service van de handelaar kun je dus ook wel fluiten...
Ervaring met onderhoud: Geen problemen met het onderhoud...
Antwoord: Ik heb juist hetzelfde probleem als jij. Ook een C2 van 2004. Ik heb hem nu een jaar, en sinds enkele maanden heb ik problemen met het starten. Ik ben al verschillende keren naar de garage gegaan, maar ze vinden het probleem niet. Ze hebben de ralentiregelklep vervangen en ook de temperatuursensoren, wat er niets mee te maken heeft denk ik dan.
Ook als ze hem uitlezen vinden ze geen fout. Het is echt iets raar.. En als ik hem start wordt er naft aangevoerd en alles werkt perfect, alleen wil hij soms niet aanslaan, en zoals bij jou wacht ik dan ook enkele minuten eer ik hem terug start.
Antwoord: Misschien gewoon even naar een echte Citroen-dealer gaan :-) die weten vaak meer dan andere garage's
Antwoord: Ook ik heb dit probleem met mijn C3 zodus start de motor perfect maar valt dan stil en kan niet terug opgestart worden. Als we hem dan in gang duwen slaat de motor dadelijk aan en is het probleem terug voor een tijdje opgelost. Al reeds naar verschillende Citroen garages ook herkende grote Citroen garage, maar ook daar vinden ze de fout niet, wie kan mij verder helpen?
Antwoord: Hoe is je accu? Misschien handig om die door te meten...... gr lin
Ervaring met Citroen C2 HDI Furio: Januari 2006 van mijn hard gespaarde centen gekocht Citroën C2 HDI Furio, en al meerdere klachten te melden:
- 2 Keer een voorruit laten vervangen door Carglass, waarbij 1 monteur van Carglass zelfs vertelde dat de raamsponning niet origineel van Citroen C2 was. Hierdoor trekt het voorraam er na een paar barstjes al gauw een hele scheur, en dus moet deze worden vervangen, kost mij dus al 2 keer in zeer korte tijd eigen risico a 75 euro. Bij de aanschaf v.d. auto sloot de sponning al niet goed aan, maar sloeg er geen acht op.
Auto rijdt totaal niet meer zoals ik hem vond rijden wanneer ik hem kocht, wiebelig rijgedrag op de weg. Bij het afrijden van mijn oprit raakt mijn onderkant de weg, lees verder de stukjes over de rechtervoorveer, dit probleem komt overeen.
Net als voorgaand bericht over haperen:
Inmiddels al 3 weken gaande: begint hij onder het rijden te haperen. Het acculampje begint te knipperen en de motor slaat even af. Het gebeurt heel onverwachts.
Antwoord: Ik heb er ruim 500 euro voor moeten betalen, heeft met de druksensor te maken, welke zou moeten aangeven hoeveel brandstof er nog in de tank zit. Inmiddels rijdt mijn auto weer goed...
Nooit meer Citroen voor mij.
Antwoord: Inmiddels na 1000 euro betaald te hebben aan deze ellende, begint de auto dezelfde kuren te vertonen. Ik doe de auto meteen weg en koop nu een Nissan Pixo, voor maar 5000 euro bijleggen heb ik hopelijk weer eens een fijne auto!
NOOIT MEER CITROEN
Ervaring met Citroen C2: 1-4 2010: kachel op hol, kon niet meer uit gezet worden unit vervangen,
5-4: airco werkt niet meer helemaal leeg, nw afspraak maken,
21-4: afspraak airco
22-4: uitslag. leiding doorgerot carosie en dat al na zes jaar
21-5 nog steeds geen pijp. Ben niet de enige maar sta wel boven aan de lijst elke week maar weer een keertje vragen, ze blijven wel vriendelijk, alleen ga ik steeds harder knarse tanden. Zijn er nog meermensen met dit probleem?
Ervaring met verkoop: Na overdracht bleek deel twee zoek te zijn nw aangevraagd, mooi niet kreeg bericht van bank Santander eerst de rest betalen dan deel twee. Dit heeft de garage wel voor mij gedaan, snap alleen niet dat zijn zonder deel twee, deel een op mijn naam hebben kunnen zetten. Dit krijg ik op een postkantoor echt niet voor elkaar.
Ervaring met onderhoud: Loop bij een aankoop zelf ook een keer onder de auto door. Bij mij bleek de achterdemper een coplete roestbak te zijn, de plodden hingen er aan. Na aandringen wel vervangen. Drie reparaties gehad, wel iedere keer twee keer voor terug moeten komen en dat bij de echte daeler. Maar, ze blijven vriendelijk. Alleen ga ik niet meer graag naar een verjaardag, iedereen loopt tegen je aan te zijken en weten het beter.
Antwoord: 1-2-2012 ook mijn kachel op hol, is vanzelf gestopt. Diverse bedrading doorgebrand, nieuwe unit.
Ervaring met Citroen C2 1.4 vtr: Ridj vanavond van een parkeerplaats af breekt spontaan mijn rechtervoorveer! Net zo als bij de andere poster. Hoop dat mensen mij kunnen melden wat het verloop was.
Ervaring met Citroen C2 Vts: Koop een dealerauto en zorg voor een kloppende onderhoudshistorie. Het is een heerlijke auto, lekker snel en luxe. Verbruik ongeveer 1 op 14 (veel snelweg). Wel een nieuwe startmotor, koppelingsset, veren laten monteren door slijtage.
Ondanks alles kan ik iedereen die van speels autorijden houdt een C2 VTS aanraden. De relatief lage aanschafprijs laat ruimte voor reparaties.