Forum Citroen C1 (2005 - 2014)
Reacties van eigenaren
Antwoord: De auto heeft een beurt gehad. Vanalles stuk volgens hen (kwik-fit). Ergens anders gecheckt en ja hoor niets stuk alles goed. Zegt genoeg over kwikfit toch?
Antwoord: Nissan Note ook een keer zelfde verhaal over lager, je heb ook even pech als ik. Gewoon nieuw en niet meer voorgenomen bij mij was ook 50.000 KM nu 120.000 KM
Ervaring met Citroen C1: Ik heb de auto nu ruim een jaar en ben er zeer tevreden over. Lekker zuinig en goedkoop in onderhoud (tot nu toe). En hij brengt je overal! Daarnaast rijd het ongecompliceerd en lekker vlot.
Wel heb ik ontdekt dat de rubbers achterop het dak wat los gelaten hebben en daardoor heb ik nu wat vocht in de auto. Jammer, maar ik heb al gelezen dat er meer zijn van dit bouwjaar met dat probleem.
Ervaring met Citroen C1: Nu na 4 jaar mijn eerste klacht: water in de achterbak. Na wat speurwerk op Internet zou het lekkage door het 3e remlicht kunnen zijn. Derde remlicht gecheckt en inderdaad afdichtingstape verteerd. Alles schoon en vet vrij gemaakt nieuwe tape aangebracht nu alles weer okay.
Ervaring met Citroen C1: Mijn eerste C1 in 2010 gekocht en er 4 jaar probleemloos mee gereden. Zuinig, lekker pittig, en betrouwbaar. Nu weer een nieuwe gekocht echt een aanrader. Het blijft ook een leuk wagentje om te zien.
Ervaring met Citroen C1: Ik heb een C1 van juni 2009, 2 jaar geleden lekkage via derde remlicht. Was hersteld, nu weer een drijfnatte kofferbak. Slechte reclame voor Citroen en het kost mij weer geld.
Antwoord: Ik heb hetzelfde met mijn C1. Ik heb 3 weken geleden een C1 gekocht, 3 jaar oud. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd. De ene lekkage na de andere. Op het moment staat hij weer in de garage, voor de 3e keer in 3 weken tijd. Heb er echt geen vertrouwen meer in...het liefst zou ik mijn geld terugvragen, en een Aygo of Peugeot 107 kopen. Weet niet of de garagehouder dit gaat doen. Ik heb er hard voor moeten sparen... kan niet echt blij zijn met mijn autootje. Echt, heb er slapeloze nachten van!
Antwoord: Kan niet lekken als je de rubbers bij de ruiten flink nat maakt met een siliconenspray. Zo ook bij het derde remlicht. Ik heb nooit problemen met vocht. Iedere zomer en nazomer de rubbers flink natmaken. Siliconen drijft vocht af. Kost niets. Simpel onderhoud scheelt flink in de onkosten. Laat die afdichtingen en rubbers niet uitdrogen. Ongeacht welk merk je hebt.
Antwoord: Ook mijn C1 van twee jaar oud was zo lek als een mandje. Halve achterbank drijfnat. De garage heeft rubbers vernieuwd en 3e remlicht, ben benieuwd.
Antwoord: De roosters achterin, die de lucht laten ontsnappen als je een deur dicht doet zijn veelal de boosdoeners bij een van deze drie auto's .
Antwoord: De garage heeft dit standaard meegepakt bij de grote controle beurt. Hoef je niet om te vragen als het goed is.
Antwoord: Ik heb mijn Citroen C1 nu 2 jaar. Hij komt uit 2010. Maar heb nu voor de 3de keer lekkage! Dit komt niet bij de rubbers vandaan! Had lekkage bij mijn voorruit omdat ze die niet goed hadden gekit. Kosten waren voor mij. Lekkage in mijn achterbak Had een kleine zwembad bij mijn reservewiel. Bleek iets met filters te zijn die niet goed waren op gezet. Ook zelf voor de kosten mogen opdraaien. Nu is mijn hele achterbank nat!! Ik ben er klaar mee en heb geen vertrouwen in mijn C1 meer. Ben er ook wel een beetje klaar mee al die lekkage.
Antwoord: Ik heb een c1 uit 2012. Nu lekkage achterbak helemaal doorweekt schimmel en al blijkt achter remlicht en achter verlichting te zijn. Heb m net iets langer dan twee jaar dus eigenlijk geen garantie meer. Ze gaan hun best doen te regelen met de fabrikant dat zij voor de kosten opdraaien. Ik ga er echt geen cent aan meebetalen. Is een fabrieksfout denk ik zo toch??? Waarom heb jij wel betaald? Ik hou mn poot stijf en ga niks betalen. Bah wat baal ik hiervan!
Antwoord: Mijn vriendin heeft het ook hetzelfde probleem. Ook water in de kofferbak, vloerkleed ook nat. Ik heb de 3e remlicht los gemaakt en de pakking is aan de overzijde helft de groen uit geslagen ook in linker achterliggen zat vocht in weet iemand hoe ik dit kan oplossen ik hoor het graag.
Antwoord: Na meerdere vochtklachten (schimmel in achterbak, natte achterbank) ben ik zelf maar eens gaan onderzoeken waar toch die lekkages vandaan komen. Achterklep en achterdeuren open gezet, en herhaaldelijk water laten stromen (gieter) op het dak. Na 20 min (!) niets te hebben gemerkt begint er een stroompje te lopen bij een achterlicht. Kennelijk overstroomt er dan pas wat!
Ervaring met Citroen C1 Normaal: Ik heb de mijne nu 2 jaar. Ik ben het met iedereen eens hier op deze site. De mijne staat schuin op de stoep, binnen water en krabben heel gek! En ten 2de mensen die zich druk maken om het zoemende zuigende geluidje als je toeren maakt niks aan de hand; heeft de mijne ook is of je luchtfilter eraf en hij trekt veel lucht omdat het maar een 1,0 is. Dus niks aan de hand. Wel opletten met de waterpomp, die is bij mij al stuk gegaan en moet je halve motor uit elkaar geluid riem laten vervangen echt een tip!
Ervaring met onderhoud: Mensen trek niet teveel door met de auto..de 2 is lang..maar dit is gewoon geen audi tt ofso..je koppeling zal zich tegen spelen binnen een jaar en stop gewoon bij 130/140 dan ist echt klaar..je olie raakt wit dan ist tijd om rustiger te rijden!!
Ervaring met Citroen C1 1.0i Ambiance: Ik heb mijn C1 bijna een jaar ingezet. Hiervoor reed ik een Seat Ibiza uit 2004, maar wilde zuiniger gaan rijden. Ik rijd per dag 65 kilometer voor mijn werk (uitsluitend 50 en 80km/h wegen). De C1 bevalt prima. Nu (nog) geen wegenbelasting, als beginnende bestuurder met slechts 2 schadevrije jaren goed te betalen in de verzekering en relatief zuinig. Met relatief bedoel ik dat ik wel het maximale uit de motor van de C1 haal en dat zie je natuurlijk terug in het verbruik. Desalniettemin is 1:18 dan nog makkelijk haalbaar.
Op de afwerking is overduidelijk bezuinigd. Flink wat rammels en kraakjes in de auto. Kwaliteit van standaard boxen en ruitenwisser is niet zo goed. Ruitenwisser vervangen door een exemplaar van Bosch (gratis bij CarGlass ruitreparatie). Aangezien ik niet dagelijks snelweg rijd is het comfort voor mij prima. Als je echt snelwegkilometers maakt wordt het na een uur aardig vermoeiend. Toch zorgt het motorgeluid van de 3-cilinder voor een bepaalde beleving zodat het ook wel weer zijn charmes heeft.
De achterbank is bij de 3-deurs versie erg lastig te bereiken, vooral omdat je daarna de stoelen weer opnieuw moet instellen. Aan de andere kant is deze zo krap dat je toch niet snel mensen meeneemt. De stoelen hadden wel iets langer mogen zijn. Je mist nu steun onder je bovenbenen.
Ervaring met onderhoud: Onderhoud wordt gedaan door een universele garage waar ik zeer tevreden over ben. Tot nu toe heeft hij een grote onderhoudsinspectie en een paar maanden later APK gehad. Geen mankementen of vervangingen van onderdelen.
Ervaring met Citroen C1: Een leuke auto en ruim. Ik ben er heel tevreden mee. Maar dat bij de keuring gezegd wordt door KWIK FIT dat het achterwiellager kapot is bij 50.000 km is heel vreemd. Ik rijd nu meer dan 40 jaar en nog nooit een wiellager kapot gereden. Ik vind deze keuring ook heel dubieus.
Ervaring met verkoop: De C1 heeft nu bij de keuring 52.000 km een kapot achterwiellager. Uitermate vreemd dat zo'n lager kapot gaat. KWIK FIT heeft de keuring gedaan en ik vind dit euvel zeer dubieus. Heeft iemand anders ook die ervaringen?