Citroen BX
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
5.4
5.5
5.7
5.6
4.7
4.9
3.6
3.6
4
4.2
3.2
'94
'93
'92
'91
'90
'89
'88
'87
'86
'85
'84
Belangrijkste problemen per bouwjaar
1994
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
23%
ernstig
1993
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
15%
ernstig
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
8%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
6%
eenvoudig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
4%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
3%
ernstig
Band onvoldoende profiel
3%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Remschijf ernstig gecorrodeerd
3%
ernstig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
3%
ernstig
1992
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
16%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
8%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
5%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Band onvoldoende profiel
3%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
3%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
2%
ernstig
Band beschadigd
2%
gemiddeld
1991
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
16%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
9%
eenvoudig
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
6%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
4%
ernstig
Band onvoldoende profiel
3%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Achterlicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
2%
ernstig
1990
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
17%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
5%
eenvoudig
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
5%
ernstig
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
4%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Band onvoldoende profiel
3%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
1989
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
23%
ernstig
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
7%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
6%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
4%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
1988
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
20%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
8%
eenvoudig
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
8%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
6%
ernstig
1987
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
15%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
12%
eenvoudig
Remleiding door corrosie aangetast
12%
ernstig
1986
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
18%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
7%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Remleiding door corrosie aangetast
5%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
5%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
5%
gemiddeld
Stofhoes stuurinrichting beschadigd, dicht niet af
5%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
1985
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
13%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
11%
eenvoudig
Band beschadigd
8%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
5%
ernstig
1984
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
17%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.