Forum Citroen Berlingo (2008 - 2018)
Reacties van eigenaren
Antwoord: Accu vervangen vorige week. Start niet, accu leeg. Met startkabels start hij meteen. Gisteren alternator vervangen probleem blijft.
Antwoord: Waar vind ik de voorgloei relais bij mijn Citroen berlingo 2.0 hdi 2006?
Ervaring met Citroen Berlingo Feel: Reed eerst een jaar de 1,2 Pure Tech 1,6 benzine (2016). Omdat de auto vrij onrustig rijd mede door een erg korte koppeling en er geen 6e versnelling is en omdat ik te veel kilometers rijd, gekozen voor een diesel automaat 100 pk uit 2017. Zeer luxe uitvoering, helaas is het rijcomfort tegenvallend. De "utomaat is een gerobotiseerde versie en schakelt erg vroeg in de erg lage toeren. M.a.w. hij is erg traag vanuit stilstand, het wordt beter als je hem flink op de staart trapt. De robot past zich dan ook aan aan jouw rijstijl. Toch blijf je schommelen in de auto, omdat je het schakelmoment telkens voelt, en je effe stil blijft staan en dan weer naar voren schommelt. De Berlingo 2019 heeft niet voor niks een "normale" automaat gekregen. Verder is de Berlingo een erg praktische auto, hier kan bijna geen andere personenwagen tegenop. Grote ramen, veel opbergplaatsen , maar door de vierkante vorm natuurlijk, ook niet de allermooiste. Maar hier koop je hem ook niet voor. Ideaal voor hobby's die veel plaats nodig hebben (grote hond, mountainbike etc).
Ervaring met Citroen Berlingo 1,6 bleu hdi 100 pk: Ik reed voorheen een goed jaar in een Berlingo Multispace 1,2 Pure Tech uit 2016. Omdat ik veel kilometers rijd voor benzine en omdat de auto vrij onrustig reed (pittige auto maar je blijft wel schakelen met een onrustige korte koppeling), heb ik 4 weken geleden een Multispace Diesel automaat Feel uit 2017 aangeschaft. Dit dus om relaxter en comfortabeler te rijden. Helaas is het geen echte automaat, maar een gerobotiseerde automaat, je voelt dus telkens het schakelmoment met name in de lagere versnellingen. Je blijft dus ahw even stil staan op het moment dat de auto schakelt. Vandaar dat men dit ook wel een "schommelautomaat" genoemd. Bovendien schakelt de auto erg snel, bij 30 km in de 3, bij 50 in de 5 en bij 70 al in de 6. Dit gaat dus bij erg lage toeren en daarom is hij erg traag, met namen vanuit stilstand. De robot past zich wel aan aan je rijstijl. Rijd je in hogere toeren, zal hij ook later omhoogschakelen. Maar deze automaat is helemaal niet te vergelijken met mijn andere auto, een Kadjar benzine automaat. Dit is een DSG automaat, die voel je nauwelijks schakelen.
Achteraf gezien had ik deze dure auto misschien niet moeten aanschaffen, temeer omdat de nieuwe versie voorzien is van een echte automaat. Dit om de bovengenoemde redene , neem ik aan.
Verder is het een hele fijne, comfortabele auto met heel veel extra's en heel veel ruimte, voor mijn hobby's een hele grote hond en mijn mountainbike, die ik in mijn Kadjar niet kwijt kan....)
Qua uitstraling zijn er mooiere auto's denkbaar, maar daar koop je de Berlingo niet ook voor, het is een hele praktische auto. Zijn betrouwbaarheid is door mij nog niet te beoordelen, maar hier verwacht ik geen grote problemen.
Ervaring met verkoop: Auto gekocht bij merkdealer.
Ervaring met onderhoud: Niet te beoordelen, bij aflevering beurt gehad.
Ervaring met Citroen Berlingo: Auto is nu 1 jaar er is ons niet verteld na aankoop dat wagen na 1 jaar in de onderhoud moet, ca 260 euro. Waar of niet waar?
Ervaring met verkoop: Er is ons niet verteld dat deze wagen na 1 jaar a,ca 260,00 euro aan onderhoud incl olieverversen, etc en ander snufjes excl
Ervaring met onderhoud: Graag advies over onderhoud auto 1 jaar oud
Antwoord: Wat is daar vreemd aan? Een auto heeft ieder jaar onderhoud nodig, dus ook na het eerste jaar.
Ervaring met Citroen Berlingo 1.6 hdi Fap Airdream: Het schakelgedrag van de (semi) automaat is een drama. De auto schakelt hakerig en schakelt alleen bij hard remmen terug naar de eerste versnelling.
De programmering van het...
Antwoord: Zal wel een foutje zijn... maar slechts een heeeel klein stukje van de reactie over de Citroen Berlingo is hier weegegeven!!
En ik kan het weten, want ik heb het geschreven. Met vriendelijke groet, N. Leeman
Ervaring met Citroen Berlingo 1.6 90 pk: Problemen met motormanagement systeem. Een nieuwe Citroen bij een merkdealer garandeert niets meer dan een 2e-hands auto bij een bekende garage.
Ik heb een nieuwe Citroen Berlingo in Oktober 2009 gekocht. Net na het verstrijken van garantieperiode begon het waarschuwinglampje van het motormanagementsysteem te branden voor (acute) motorproblemen. Naar de garage gereden waar bleek dat er geen storing te vinden was. Het systeem werd gereset en vervolgens ging bij de volgende autorit wederom het lampje aan.
Inmiddels heb ik 3 bezoeken gebracht aan de dealer die mij aangeeft het probleem niet adequaat te kunnen oplossen maar vooral dat er geen fabrieks- of productgarantie meer van toepassing is.
Behalve dit probleem heeft de dealer na een onderhoudsbeurt onterecht een pollenfilter (t.b.v. een airco) in rekening gebracht terwijl de auto geen airco heeft.
Dit was de eerste en laatste keer in mijn leven dat ik een nieuwe Citroën bij een dealer heb gekocht. Behalve dat Citroen een niet deuglijk product levert dat niet voldoet, is mijn vertrouwen in de dealer ook beschaamd. Wie heeft vergelijkbare problemen?
Ervaring met onderhoud: Bij een onderhoudsbeurt onterecht een pollenfilter (t.b.v. een airco) in rekening gebracht terwijl de auto geen airco heeft. Gezien zij technisch ook niet in staat zijn het motomanagement probleem op te losen ga ik liever naar een merkonafhankelijke dealer
Antwoord: Ja, het is gewoon een slechte auto al die franse auto's Het zijn geld verslinderaars en hebben allemaal wel problemen die Franse. En ik kan het weten met mijn Renault Trafic nieuw gekoch semi automaat in 4 jaar 5 keer kapot en dan niet te vertellen wat er in die tytsjerksteradiel nog meer stuk is gegaan. Het lijk wel een film en mijn zoon ook met zijn Berlingo storing na storing storing storing en mijn schoonzoon ook met zijn nieuwe Berlingo 40 000 km motor overleden en twee en jaar oud en geen garantie meer zegt de dealer. Beter een tweedehandse Japanse dan een nieuwe Franse.
Antwoord: Eigenlijk niets dan ellende, begon al met de achteruitrijd sensoren die bij aankoop nieuwe auto niet goed werkten. Om de paar maanden weer naar de garage vanwege storing in motor, sensor stuk, adbluetank LEK! Lekkende pakking, nu weer vervangen katalysator binnen 4 jaar...
Ervaring met Citroen Berlingo E-hdi: Interieur super, vooral veel opberg mogelijkheden.
Helaas werkt de semi-automaat niet helemaal naar behoren. Schakelen gaat vaak schokkerig, terug schakelen terwijl er op geschakeld dient te worden en andersom. Na nieuwe software geen verbetering, dus moet hij weer naar de garage......
Ervaring met Citroen Berlingo 100 pk: De automaat in deze Berlingo (de oudere versie) is een robot, dwz je voelt hem schakelen, daarna blijf je even "hangen", daarna komt hij pas weer in beweging, zodat je op en neer schommelt. Heeft enige tijd nodig om hier aan te wennen. Schakelt erg vroeg omhoog in de lage toeren om brandstof te besparen, maar hierdoor kom je in de bebouwde kom niet erg vlot vooruit. Door hem flink op de staart te trappen (hogere toeren) past hij zich enigszins aan aan je rijstijl.
Verder een hele comfortabele auto met heel veel ruimte. Door zijn hoekige vorm niet moeders mooiste maar hier koop je hem ook niet voor! Het is een zeer praktische auto voor hobby' die veel ruimte vereisen. Je kunt er zo 1 of 2 forse mountainbikes rechtop inzetten, mits je de achterstoelen naar voren gekanteld of verwijderd zijn. Kom daar maar eens mee bij al die zogenaamde "ruimteauto's of SUV's...
De nieuwe versie heeft de robotautomaat niet meer en zal dus hierdoor wel fijner rijden.
De Berlingo in deze uitvoering is wel erg prijzig door al die extra's zoals multimediasysteem, climate-control, panoramadaken, luxe bekleding en allerlei veiligheidsaspecten (btw, bpm)