Chrysler Voyager
Nieuwe Chrysler Voyager debuteert in Detroit
Met zijn grote grille en de opvallend vormgegeven koplampen, onderstreept de nieuwe Voyager de familieband met bijvoorbeeld de 300C. Aan de achterzijde vallen de in de stijl van de 300C uitgevoerde lichtunits op. Uiteraard heeft ook deze nieuwe Voyager zowel links als rechts een schuifdeur.
Chrysler heeft de nieuwe Voyager ontworpen om de inzittenden ook onderweg een thuisgevoel te geven. Het nieuwe Swivel'n'Go stoelsysteem voor de versie met lange wielbasis levert daar een bijdrage aan. Dit bestaat uit 180 graden draaibare stoelen op de tweede zitrij en een tafel, die (na gebruik) in de wagenvloer kan worden opgeborgen. Door de stoelen te draaien en de tafel op te zetten, is het mogelijk om onderweg "face to face" aan tafel te gaan voor een broodje, een spelletje of een vergadering. Swivel'n'Go is uit te breiden met geïntegreerde kinderzitjes voor de stoelen op de tweede rij en een elektrisch (in delen) neerklapbare derde zitrij. Daarbij is ook de nieuwe Voyager leverbaar met Stow'n'Go, waarmee het meubilair in de wagenvloer weggeklapt kan worden.
De nieuwe Voyager beschikt over meer opbergruimte dan ooit. In het nieuwe model zijn bijvoorbeeld 13 bekerhouders te vinden (sommige daarvan uitneembaar en afwasmachinebestendig) en daarnaast twee handschoenenkastjes, een parapluhouder en tassen in de leuningen van de stoelen. Ook heeft de Voyager een ruime console tussen de voorstoelen. Deze kan over een rail naar de achterpassagiers worden verschoven. En voor wie het liever hogerop zoekt: in de overhead-console in het dak bevinden zich vier opbergruimtes. Ook zijn op diverse plaatsen 12-voltsaansluitingen een aansluitpunten voor hoofdtelefoons aangebracht.
In Amerika is de nieuwe Voyager leverbaar met een nieuwe aluminium 4.0 V6, die een vermogen van 240 pk levert. Deze motor is evenals de 3.8 V6 (198 pk) standaard gekoppeld aan een nieuwe zestraps automaat. In Amerika is de nieuwe Voyager ook leverbaar als Flex Fuel Vehicle. De 170 pk sterke 3,3-liter V6 van deze extra milieuvriendelijke uitvoering is geschikt voor het gebruik van benzine en ethanol of elke combinatie van beide. Voor de Europese markt is een ook een dieselmotor in ontwikkeling.
De levering van de nieuwe modellen in Amerika begint in het najaar van 2007. Nadere informatie over samenstelling van het programma, de technische specificaties en de prijsstelling volgt in een later stadium en dat geldt ook voor de beschikbaarheid in Europa.