Forum Chevrolet Nubira stationwagon
Reacties van eigenaren
Ervaring met Chevrolet Nubira stationwagon Breeze: De lak aan de deurgrepen laat los. Dit onstond na 3,5 - 4 jaar. Dus buiten de garantie-periode. Ik heb wel gereclameerd, maar men zegt eenvoudig dat de garatie-periode er op zit.
Ervaring met verkoop: Auto gekocht bij Motorhuis in Haarlem. Aanvankelijk te duur geprijsd. Echter toch meegegaan in de prijs.
Ervaring met onderhoud: Het valt mij op dat de distributieriem al om de 60.000 km vervangen moeten worden. Dat is best wel snel. Het feitelijke omleggen van een nieuwe riem gaat niet gemakkelijk. Maar hiervoor is een handleiding van Internet te downloaden (Spanproblemen van Chevrolet/Daewoo 16 v benzine). Deze wel raadplegen. Dan is de klus in een paar uur geklaard.
Antwoord: Heb ook dit probleem, dat de lak van de deurgrepen begint los te laten. Auto is van december 2006, nieuw gekocht. Vorige week een beurt gehad, dealer adviseerde mij om de distributieriem nu te vervangen. Kilometerstand 41.000 km.
Antwoord: Probleem van het lak op de deurgrepen is een bekend probleem bij de Nubira.
Wij kochten in 2016 een Nubira uit 2006 en die had hetzelfde probleem en dat was erg opvallend. De koop lieten we pas doorgaan als er aan wat gedaan worden en de garage gaf aan dat dit kon.
De auto is op hun kosten naar de spuiter gestuurd en die heeft de handgrepen weer supermooi in de dezelfde kleur gespoten. Het was een rotklus zei hij om de handgrepen van kunstof zijn en dat pak het lak erg lastig, maar is gelukt.
Dus kan een probleem oplossen: laat iemand die handig is opnieuw je deurgrepen bij spuiten en het ziet er nog mooi uit ook. Kan dus voor een relatief laag bedrag! Wat je overhoudt is een super mooie en goedrijdende auto.
Ervaring met Chevrolet Nubira stationwagon 1.6:
Ervaring met verkoop: Heb deze auto overjarig nieuw gekocht, had bijna 2 jaar in voorraad gestaan. Wel een forse korting gekregen, ongeveer 4000 euro. Door het lange staan had de auto z.g. vierkante banden, heb hier een aantal maanden mee gereden, 2 x balanceren enz. Uiteindelijk nieuwe banden op laten zetten, moest ik betalen, geen service! Hierna pomp stuurbekrachtiging defect, is dus vervangen, wel garantie. Afleveringsbeurt is slecht uitgevoerd, nu na een grote beurt rijd de auto pas zoals het hoort. Kortom service niet optimaal,voor de prijs echter een redelijke auto, ben niet echt ontevreden.
Ervaring met Chevrolet Nubira stationwagon 1600: Achteras of de schokbrekers kraken bij het rijden over verkeersdrempels.
Ervaring met verkoop: Deze auto heeft lang in voorraad gestaan en bleek daardoor een probleem met de banden te hebben, z.g.platte kanten is mij verteld. Was daardoor niet mee te rijden. Twee maal opnieuw gebalanceerd, hielp niets. Derde keer de banden vervangen, geen garantie op dit probleem zei men daar. Na overleg de helft moeten betalen, niet erg coulant. Probleem is hierdoor wel opgelost, ben van mening dat zij dit als garantie hadden behoren op te lossen.
Ervaring met Chevrolet Nubira stationwagon: Houd rekening met overmatig olieverbruik en met een ongeinteresseerde importeur. Maakt zich er met verbruiksnormen van ca. 30 jaar geleden vanaf. Slecht dus! Ook andere manko`s worden niet serieus behandeld!
Ervaring met verkoop: Verkoop was serieuzer en prettiger dan de ervaring met de importeur bij klachten.
Ervaring met onderhoud: Heb nog geen ervaring met beurten etc. Staat pas 10.000 km. op de teller.
Antwoord: Vervolg van 3 december 2008!
Inmiddels deze auto 1 1/2 jaar in mijn bezit. September 2009 met pech in Spanje gestaan. Dynamo ingestort. Kan gebeuren. Km-stand 32.000. Dealer in Spanje vraagt authorisatie aan voor reparatie onder garantie bij Chevrolet Spanje (Madrid) en toen bleek deze auto volgens chassisnummer specificaties al over de 36 maanden oud te zijn i.pl.v. 14 maanden.
Auto is nieuw geleverd 30-06-2008!! Door dealer Motorhuis, Lisse. Uiteindelijk na kontakt met Chevrolet Nederland toch netjes onder garantie gerepareerd. Hierover na terugkeer in Nederland gesproken met dealer (verkoopafdeling) en na slap verhaal door verkoop toegezegd dat e.e.a. intern besproken zou worden met After Sales Manager waarne er kontakt met mij opgenomen zou worden en nooit meer iets gehoord! Dus oppassen bij Motorhuis dus!
Momenteel konstateer ik lakslijtage aan deurgrepen, roestvorming in rand achterklep (foto van gemaakt door receptionist en ook nooit meer iets van gehoord), en linker veiligheidsriem die zeer traag oprold. Al met al dus goed merkbaar dat dit een auto is die erg lang in "voorraad" heeft gebivakkeerd! Verder rijdt deze auto op zich best goed, maar helaas zorgen bovenstaande problemen voor een ontevreden gevoel. Begrijp nu ook waarom er na ca. 6-7 maanden al nieuwe ruitenwisserbladen nodig waren en na 10 maanden al een deel van de uitlaat vernieuwd moest worden. Olieverbruik is wat acceptabeler maar toch nog niet zoals het bij een moderne auto hoort.
Ervaring met Chevrolet Nubira stationwagon 1.8: Ik ben invalide en stuur met een stuurknop met 1 hand, ik ben dik tevreden over de 1.8 motor, allleen bij optrekken is hij te licht voor de zware auto, als hij eenmaal rijdt en je geeft gas bij 140 spuit hij weg. Ik heb er veel meegereden in Duitsland, snelheden van 170 en 180, geen probleem en dat met 1 hand. Het is een heerlijke stille reisauto, die ik kan aanbevelen. Zeker voor de prijs. In de bergen presteert hij ook prima in Italie en Oostenrijk. Advies om geen 1.6 moter te kiezen, want dat trekt hij niet.
Ervaring met Chevrolet Nubira stationwagon 1.6:
Ervaring met verkoop: De verkoop loopt soepel, maar daarna moet je niet te veel meer vragen.
Ervaring met Chevrolet Nubira stationwagon 2.o tcdi: Auto nu bijna 4 jaar in bezit en er 115.000 km mee gereden. De diesel is stil en kan zich met menig auto meten qua optrekken.
Vorig jaar problemen gehad met de stuurbekrachtiging (paar maanden na afloop garantie). Na overleg Chevrolet nederland is dit bijna volledig vergoed (nieuwe pomp).
Auto is betrouwbaar en veel waar voor je geld. Kan hier goed over oordelen want dit is de 3e Nubira.