Forum Chevrolet Epica
Reacties van eigenaren
Antwoord: lambdasonde kapot.
Antwoord: Mijn dealer zegt: de inlaatklep is dan niet meer goed, verder weet ik het niet.
Ervaring met Chevrolet Epica Exqtieve: Gewoon doen! Zorg dat je van te voren enige kennis hebt opgedaan via een forum, dus weet wat er also gebeuren moet en probeer er bij te staan.
Ervaring met Chevrolet Epica: Ik heb de auto nu bijna 7 jaar meer dan 200K op de teller, rijdt op gas, 1 keer een nieuwe pomp, nieuwe aanjager rest allemaal wat bij de beurtjes hoort. De 2,5 liter automaat Business, geweldige auto, bijzonder rijcomfort. Hiervoor de C4 gereden, diesel, ook een prima auto behalve in de onderhoudskosten, niet te best! Als ik financieel de mogelijkheid houd, neem ik weer een Epica. Prima, zeer betrouwbare, automaat, met veel comfort. Een echte aanrader en 1 van de meest ondergewaardeerde auto's die ik ken.
Antwoord: Hoop dat iemand mij kan helpen. Ben 6 jaar eigenaar van Chevrolet Epica. Al een jaar of twee zit er een vervelende tik achter in de auto, volgens mij onderin. Tik is wel eens een tijdje weggeweest maar nooit voor lang. Nu kreeg ik laatst een waarschuwingslampje te zien. Betreft een auto met twee remsporen en een moersleutel. Lampje staat niet in instructieboekje. Lampje is weggehaald door Siton garage in Drachten. Maar het eigenlijke probleem niet. Als ik nu een paar kilometer heb gereden met de auto begint ie te schudden. Ik voel het op de pedalen en het stuur. Het geluid van de motor klinkt ook iets anders, een verhoogt momotoon geluid en soms reageert het gaspedaal niet als ik gas wil geven. Garage kan geen garantie geven wat het euvel is. Het zou iets te maken kunnen hebben met ABS computer maar weten dit niet zeker. Is er misschien iemand die mij verder kan helpen met deze twee problemen. Dus de tik en het schudden of hebben ze met elkaar te maken? Ik hoor graag reacties.
Antwoord: Hallo, heb onlangs hetzelfde geconstateerd bij de Epica van mijn schoonouders. Bleek dat de remklauw vast zat waardoor de remblokjes totaal weg waren en de schijf ingesleten. Nieuwe remklauw (rechtsachter) remschijven en blokken en dat probleem was weg. Bleef over 2 wiellagers voor defect. Wordt nu aan gewerkt maar hoop dat alles dan weer nornaal werkt.
Antwoord: Het brandende lampje betekent dat de antislipregeling niet goed werkt. Deze regeling is in combinatie met het ABS. Zie hoofdstuk 3_26 van de handleiding. De dealer zou dit moeten weten.
Antwoord: En die tik? Ligt er niet toevallig gewoon een moersleutel los bij het reservewiel?
Antwoord: Mijn epica had ook zon lampje vlak na het wegrijden en hield in in bochten, alsof de ESP in werking trad. Bleek een storing. Bij de dealer verholpen, 45 euro.
Ervaring met Chevrolet Epica Executive: Ik heb de auto vanuit de lease gekocht (ING Lease Zwolle). Heb de hele historie gezien en de auto was nog nooit buiten het normaal onderhoud in de garage geweest. Dat was bij de Duitse merken wel anders. Hij rijdt zeer lekker en is superstil van binnen en buiten. De 6 cilinder motor is geweldig. We gebruiken hem als caravantrekker en het verbruik met caravan is ongeveer 1 op 8 zonder is het 1 op 10.5.
Ervaring met verkoop: Gekocht direct uit de lease bij ing laese zwolle. Hier kan je prima een auto kopen. Lage prijzen en de inruil is via de handel. Ze bellen waar je bij zit en het hoogste bod kan je krijgen. Duidelijk en geen gehandel over de prijs. Auto's worden geleverd met de volle historie en alleen de mooiste auto's staan in de schowroom. In één woord perfect, ik koop er zo een auto weer.
Ervaring met Chevrolet Epica 2.5 6cilinder: Dit is mijn derde Chevrolet. Mijn volgende auto word weer een Chevrolet (Malibu), als die in nederland wordt geleverd.
Ervaring met Chevrolet Epica 2.5 atm.educatieve: Ik heb hem sinds enige maanden en heb daarvoor twee Corsica's gehad. Beide ongeveer 10 jaar en probleemloos. Ik verwacht en hoor van mijn garage dat het geen wagen is die meer problemen zou hebben dan andere merken. Binnenkort ga met hem met de caravan naar Zuid Frankrijk en dan ben ik een ervaring rijker en dat geef dan wel door hoe dat is gegaan.
Ervaring met onderhoud: Mijn garage is Benschop te Woerden, voorheen garage Riedveld te Woerden.
Ervaring met Chevrolet Epica 2.0 VCDI: Ik heb jaren Mercedes C220 CDi gereden en steeds problemen flink wat onkosten gehad. Mijn vrouw haar oog was toen op de Epica gevallen. Niet mijn eerste keus, maar ja de moeite waard om te proberen. De buitenkant vond ik wel bijzonder, de binnen kant erg plastic.
Ik rijd er nu een klein jaartje mee en moet zeggen dat het een geweldige auto is om zowel lange als korte afstanden mee te rijden. Een nadelig puntje vind ik dat je pas boven de 2000 toeren de kracht uit de motor kan benutten. Wij gaan jaarlijks naar Italie en daar is het veel omhoog kleine weggetjes. Als je met de Epica en wij hebben een nieuwe caravan 1500 kg stil komt te staan voor een helling is het een groot probleem van zijn plek te komen; dat gaat met brandende koppeling en veel gas geven tot 2000 toeren en dan speert ie er weer als een haas vandoor, maar er bestaat nog zoiets als chiptuning dus dat mag ook weer de pret niet drukken dus als ex Mercedes chauffeur en niet even maar wel dikke 15 jaar kan ik oprecht zeggen voor mij g...
Ervaring met Chevrolet Epica 2.5: Probleem met het motor management systeem. P0606. Elke ca. 1500 km gaat de noodloop aan. Ik reset het dan en kan direkt weer verder. Ik rijdt dus met een diagnose apparaatje ingeplugged. Het probleem begon bij 166.000 km,
alleen accu en aircopomp vervangen tot nu toe.
Ervaring met onderhoud: Meestal bij Kwik-Fit, soms bij Jave-Almere