Forum Chevrolet Aveo
Reacties van eigenaren
Ervaring met Chevrolet Aveo: Ik rijd sinds april 2012 een Aveo 1.2 LT na jarenlang VW te hebben gereden is dit een prima auto maar....het verbruik is verre van wat aangegeven wordt uit de beschrijving van Chevrolet nu bijna 1500 km gereden en ik kom gemiddeld niet onder 8.3 l / 100 km! tegenover aangegeven 5.1 l /100 km is dit verschil veel te groot. Ben best bereid 1:17 te aanvaarden, maar een schamele 1:12.5 en dan nog onder goede omstandighden en buitengewoon normaal rijden.
Ik ben dus nu met dealer en Chevrolet in onderhandeling. Ik heb deze auto mede op zijn zuinigheid gekocht en er is niets vermeld over hoog verbruik bij aanschaf. Ik ga hier een zaak van maken en heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld. Ik ben onvoldoende/vals ingelicht, want natuurlijk moet dit bekend zijn bij Chevrolet of de dealers. Ik ben heel benieuwd wat ze gaan doen. Ik hoef om deze reden niet meer deze 1.2 LT te hebben!
wordt vervolgd...
Antwoord: Heel spijtig dat u zo slecht uitkomt met een verbruik, dat aanzienlijk onder het in de autotest genoemde verbruik van 1 op 13,8 (7,35 l/100 km) ligt. Op basis van deze autotest heb ik de 1,2 direct overgeslagen en heb de 1,4 gekocht. Inmiddels heb ik bij laatste rit voor de 3.622 km 1 op 15,8 genoteerd wat het gemiddelde naar 1 op 15 getild heeft. Uiteraard is je rijstijl nogal bepalend voor je verbruik. Ik heb de opschakel-indicator nog niet in werking gezien.
Ruim voor het bereiken van de 3.000 toeren ga ik naar de twee en de drie leg ik in voordat de 2.500 toeren op de klok staan.
50 km/u in de vijfde versnelling werkt prima met de 1,4 zelfs op de cruise-control, dat lijkt mij voor het verbruik een goede zaak. De 1,2 is dus misschien een verkeerde keuze geweest, uit de autotest was dat wel af te leiden geweest.
Uiteraard moet je de chevrolet wel aanspreken op de te hoog gestelde gemiddelden......
Ervaring met Chevrolet Aveo 1.4 LTZ: Mooie, goede auto voor een schappelijke prijs.
Antwoord: Inmiddels over de 10.000 km grens gegaan. In de afgelopen 7.500 km was de slechtste meting 1 op 13,4 (7,5 l/100 km) en de beste 1 op 17,5 (5,7l/100 km).
Het gemiddelde steeg hiermee van 1 op 14,9 (6,7l/100 km) naar 1 op 15,2 (6,6l/100 km) en daar zal het wel blijven hangen.
Nogmaals, altijd de airco aan en zoveel mogelijk op de cruise-control rijdend.
Het valt mij eigenlijk wel mee...
Ervaring met Chevrolet Aveo: Het opgegeven verbruik wordt normaal gesproken nooit gehaald. Wel jammer als het al te ver achterblijft.
Rijd de Aveo 1,4 LTZ nu bijna drie maanden tot volle tevredenheid. De Panda die we hiervoor acht jaar hebben gereden beviel ons ook prima maar we wilden eens een slag groter gaan rijden. Die paar honderd kilo meer moet natuurlijk wel meegesjouwd worden.
Na 2.500 km blijkt de slechtste meting 1 op 12,9 (7,7 l/1ookm) te zijn en de beste 1 op 16,6 (6,0 l/100km). Gemiddeld is het 1 op 14,9 (6,7 l/100km). Dat is echt niet zo veel slechter als de Panda. Daarvan werd gemiddeld 1 op 18 aangegeven en bleek ongeveer 1 op 16,5 te zijn.
Ik moet wel zeggen dat ik bijna altijd op de cruisecontrol rijd, ook bij 50 km/u in de bebouwde kom als ik de kans krijg en ik heb altijd de airca aan, die hebben we niet voor niets tenslotte.
Van de door andere Aveo rijders gemelde klachten heb ik (nog?) geen last gehad.
Ervaring met Chevrolet Aveo 1.2 LT: Na een flink aantal jaren verschillende VW te hebben gereden valt dit zeker niet tegen.
Een groot minpunt is het verbruik: gemiddeld 12,5 is niet van 2012. Jammer, jammer. Verder leuke sportieve auto met goede look en best wel compleet. Al is het simpel, maar alles zit er op en aan.
Ervaring met Chevrolet Aveo 1,4 LTZ: Het brandstofverbruik is geheel afhankelijk van de rijstijl.
Bij rustig rijgedrag, rijden volgens de maximale snelheidsregels
Verbruik korte afstanden: 1:12,5
Lange afstanden: 1:15,2
Ervaring met Chevrolet Aveo 1.4 ltz: Een nieuwe Aveo 1.4 LTZ gekocht, al vanaf het begin motorische problemen. De auto houdt in tijdens het rijden, vooral wanneer de airco aan is. Waarschijnlijk is deze motor teveel geknepen, waardoor bij gebruik van de airco te weinig pk's over blijven voor een constante snelheid. Erg irritant, het probleem moet nog opgelost worden.
Antwoord: Ook ik ondervind hetzelfde probleem. Ik ben in het bezit van een 14 LT
Zou graag willen weten met wat voor oplossing jouw dealer komt.
Antwoord: Er is bij de dealer niets uitgekomen. Ze hebben van alles geprobeerd, nieuwe software, tiptuning, etc, niets hielp. Chevrolet een pittige brief geschreven, wacht nog op antwoord.
Antwoord: Jammer, maar ik had ook niets anders verwacht. Mijn dealer heeft ook alles nagekeken en het euvel niet kunnen verhelpen. Wat ik wel vreemd vind dat de overige Aveo rijders dit euvel niet opmerken want je leest er niets over. Ik ga denk ik ook maar een briefje naar Chevrolet schrijven maar ik verwacht er niet veel van.
Mijn eerste Chevrolet zal daarom ook meteen mijn laatste zijn. Bedankt voor je reactie en hou me op de hoogte. Bij deze ook meteen mijn oproep aan de overige Aveo-rijders, wie heeft te kampen met hezelfde euvel?
Antwoord: Hallo, Mijn dealer gaat nu met Chevrolet Nederland praten over deze kwestie daarna kijken we verder.
gr. Erik
Antwoord: Hoi, mooi ik zal intussen ook mijn dealer tot actie aansporen.
gr.Johan
Antwoord: Mijn dealer heeft alles opgelost: ik krijg een andere auto, ik ga diesel rijden omdat deze geen problemen heeft. Maar Chevrolet Nederland heeft opgeen enkele manier hulpgeboden of gereageerd op mijn mails en brieven die ik geschreven heb. Nu schakel ik der echtsbijstand in, want ik laat Chevrolet hier niet mee weg komen ook heb ik Tros Radar ingeschakeld. Ik hoop dat het op tv komt... gr.erik
Antwoord: Mogelijk wordt dit euvel veroorzaakt doordat u in een te hoge versnelling rijdt bij een te laag toerental. Mijn advies is om terug te schakelen en meer toeren te maken zodat de aircopomp zijn werk kan doen. Bij een te laag toerental wordt bij het inschakelen van de aircopomp de motor teveel belast. Het is een goede auto die technisch met deze tijd mee kan.
Antwoord: Ter geruststelling het probleem doet zich voor in iedere versnelling maakt niet uit hoe laag of hoog het toerental is.
Ik rijd al een groot aantal jaren in diversen auto's met airco, vermogensverlies ja, maar niet dat de auto constant hapert en schokt. Een Fiat Panda 1.0 heeft ondanks ingeschakelde airco nergens last van. Uw uitleg klopt naar mijn mening dus niet. Naar mijn mening is het samenvoegen van oude en nieuwe techniek de oorzaak van het probleem. Ik ben in overleg met mijn dealer en hoop dat deze met een passende oplossing komt.
Antwoord: Ik heb een nieuwe Aveo gekocht en heb hetzelfde probleem met de motor. Dealer zegt ook nooit van gehoord. Ik heb nu oon een email naar Chevrolet Nederland gestuurd en wacht op antwoord.
Antwoord: Na wat getouwtrek heeft de dealer mij een voorstel gedaan. Ik ben op dit voorstel ingegaan en heb inmiddels een diesel deze heeft het probleem niet een rijd als een zonnetje.
Het heeft mij wel een paar euro's gekost, maar gezien het belastingvoordeel en goedkopere branstofkosten heeft tot dit besluit geleid. Mijn benzineversie was 5 maanden oud en 9500 km op de teller. Bij vragen kun je me mailen.
Antwoord: Is er inmiddels al een oplossing gevonden voor het inhouden van de motor?
Ervaring met Chevrolet Aveo 1.3tz: Praktijk verbruik bij normaal rijgedrag: 4,9
80Km/h: 3,8