Forum BMW Z4 (2003 - 2009)
Reacties van eigenaren
Ervaring met BMW Z4 2,5i S: Pas op...er is geen weg meer terug :-)
Ervaring met BMW Z4 2.5: In 2007 last gekregen met stuurhuis. Heeft een zwaarpunt wat inhoudt dat het sturen steeds zwaarder werd om vanuit 0 stand te verdraaien. Resultaat nu in 2008 een nieuw stuurhuis. Kostepost ruim 2.000,- en natuurlijk geen garantie meer. Hebben meerdere eigenaren dit euvel gehad en werden kosten (of deel) vergoed? rijder kan er niets aan doen geeft garage toe. Tevens nu slot wat soms niet werkt. Zeer lastig als auto in de garage op slot staat (alarm aan) en met geen mogelijkheid open gaat en de andere deur geblokkkeerd is door muur. Zijn hier ervaringen mee?
Antwoord: Heb zelfde probleen gehad met stuurstang, daar was een stuk van het gewricht in kapot of versleten. Gelukkig nog in garantie, niets moeten betalen. kris
Antwoord: Heb een Z4 in bezit (gekocht in okt. 2008 met 7.000 km op teller en bouwjaar 2006) en had hetzelfde euvel. Vanuit de 0 stand ":kleefde": het stuur. Mijn BMW garage onderkende de klacht en men heeft (na overleg met BMW Nederland) onder garantie stuurhuis vervangen.
Ervaring met BMW Z4 3.0: Pracht auto, allen wat probleempjes met water afvoer, blijft in de auto staan, wie kan mij helpen?
Ervaring met verkoop: Altjd een auto laten keuren bij een BMW garage, van de 3 die mij werden aangeboden heb ik zo een goede keuze kunnen maken voor mijn huidge BMW Z4 3.0. Je krijgt ook een beeld van het te verwachte onderhoud.
Antwoord: Afvoerkanalen achter bij de achterwielen door spuiten met lucht, of de kap openen en dan langs de kap op met lucht schoonspuiten.
Ervaring met BMW Z4 2.5i S: Na 2 jaar en 30.000 km heb ik nog steeds geen spijt van deze wagen. Elektronicaproblemen, in tegenstelling tot wat anderen hierover zeggen, niet mogen ervaren. De kofferbak is met 260 liter 1 van de ruimste in deze klasse en prima geschikt voor een weekje er tussenuit. Enige ondervonden probleem in deze periode was een defect aan de elektrische kap, wat buiten de garantie volledig is verholpen. Ik heb met een Z4 M mogen rijden maar kan ondanks het enorme Pk (en prijsverschil!) beamen dat de 2.5 liter - 6 cilinder liter motor meer dan voldoende is om van te genieten. Top!
Antwoord: Wat was het probleem van de kap? Ik heb nl net ondekt dat mijn kap niet meer opengaat. Ik verwacht dat het electramotertje het begeven heeft.
Antwoord: Kan je mij vertellen wat het probleem met jouw kap was? Mijn kap van de BMW Z4 gaat ook niet meer open. Het rode lampje bij de open/dicht schakelaar gaat knipperen. Mijn kap gaat dan niet open.
Antwoord: Ik heb de oplossing voor de kap inmiddels. Mail me maar.
grtz
hans
Antwoord: Hoi Hans,
Ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar jou oplossing. Kun je mij daarover mailen of gewoon publiceren?
Alvast bedankt
Antwoord: Meestal is het probleem de afwatering achter bij de achterwielen, er blijft dan water bij de motor van de kap staan waardoor deze stuk gaat, gewoon regelmatig de kap openen en met lucht doorspuiten dan blijven de afvoerkanalen open.
Ervaring met BMW Z4 3.0: Wat een prachtige auto. Wegligging, bochtgedrag, kracht (3.0 liter) alles is 1 woord: geweldig. Enige minpunt is wat mij betreft de afwerking en de gebruikte materialen van het interieur. Het is niet slecht, maar kan zeker beter.
Ervaring met BMW Z4 2.5 i: Elektronia is een groot probleem. Mijn probleem is momenteel: geeft storing aan en gaat op 4 cilinders lopen. Dus klaar met rijden. Al 2 keer laten uitlezen, ze kunnen niets vinden! Vervolgens na verschillende keren starten lukt het dan weer en storingen zijn weg?
Ervaring met BMW Z4 3.0: Prachtige auto in alle opzichten