BMW X6 (2008 - 2014)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
2,6
3,3
3,2
3,1
3,7
3,2
2013
2012
2011
2010
2009
2008
Belangrijkste aandachtspunten per bouwjaar
2013
Band onvoldoende profiel
25%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
19%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Band beschadigd
7%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
6%
ernstig
Veer gebroken of gescheurd
6%
ernstig
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
26%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
6%
ernstig
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
3%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schij
3%
ernstig
2011
Bandenspanning niet op juiste waarde
22%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
13%
ernstig
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
10%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
5%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
3%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
2010
Bandenspanning niet op juiste waarde
16%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
12%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
10%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
10%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
5%
gemiddeld
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
2009
Bandenspanning niet op juiste waarde
15%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
13%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
11%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
6%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Veer gebroken of gescheurd
2%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
2%
gemiddeld
2008
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
17%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
16%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
10%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Ruitensproeierinstallatie werkt niet
3%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
Mistlicht voor onjuist afgesteld
2%
eenvoudig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2020.