BMW X5 (2007 - 2013)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
2.8
2.9
3.2
3.6
4.2
4.2
4.2
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2013
Bandenspanning niet op juiste waarde
23%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
17%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
10%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
Koordlagen van luchtveerbalg beschadigd
3%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
2%
gemiddeld
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
18%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
10%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
8%
eenvoudig
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
3%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
3%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
2011
Bandenspanning niet op juiste waarde
18%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
17%
ernstig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
2%
gemiddeld
2010
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
17%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
17%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
9%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
7%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
2%
ernstig
2009
Bandenspanning niet op juiste waarde
14%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
13%
ernstig
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
6%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
6%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Achterlicht werkt niet (goed)
2%
gemiddeld
Ruitensproeierinstallatie werkt niet
2%
gemiddeld
2008
Bandenspanning niet op juiste waarde
14%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
13%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
11%
ernstig
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig
Veer gebroken of gescheurd
3%
ernstig
Achterlicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
2%
ernstig
2007
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
13%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
10%
ernstig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
9%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Veer gebroken of gescheurd
4%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Fusee(kogel) te veel speling
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.