BMW 5-Serie Touring (2004 - 2010)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
3.5
3.5
3.9
4.5
5.3
5.3
2009
2008
2007
2006
2005
2004
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2009
Bandenspanning niet op juiste waarde
15%
eenvoudig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
9%
ernstig
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Mistlicht voor onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
3%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
2008
Bandenspanning niet op juiste waarde
16%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
9%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
6%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
6%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Mistlicht voor onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Richtingaanwijzers kleur wijkt af/niet toegestaan
3%
gemiddeld
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
2007
Band onvoldoende profiel
11%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
10%
eenvoudig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
9%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
7%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Richtingaanwijzers kleur wijkt af/niet toegestaan
3%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Band beschadigd
3%
gemiddeld
2006
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
11%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
11%
eenvoudig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
9%
ernstig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
5%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Stadslicht werkt niet (goed)
4%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Stuurkogel te veel speling
3%
ernstig
2005
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
10%
ernstig
Band onvoldoende profiel
9%
gemiddeld
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
8%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
8%
eenvoudig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
6%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
6%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Stadslicht werkt niet (goed)
3%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
2%
ernstig
2004
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
13%
ernstig
Band onvoldoende profiel
8%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
8%
eenvoudig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
7%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
6%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
5%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
2%
ernstig
Stadslicht werkt niet (goed)
2%
gemiddeld
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.