BMW 5-Serie GT
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
2.1
2.2
2.5
3
3.3
2.8
3.3
3.4
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2016
Bandenspanning niet op juiste waarde
33%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
18%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
13%
gemiddeld
Band beschadigd
9%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
6%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
2015
Bandenspanning niet op juiste waarde
27%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
16%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
14%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
9%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
7%
ernstig
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schij
3%
ernstig
Afgedekt onderdeel niet beoordeeld 5.1b.3
2%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
2%
ernstig
2014
Bandenspanning niet op juiste waarde
27%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
8%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
8%
eenvoudig
Band beschadigd
6%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
2013
Bandenspanning niet op juiste waarde
27%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
15%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
14%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
4%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
2%
ernstig
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
20%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
9%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
7%
ernstig
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
2%
ernstig
2011
Bandenspanning niet op juiste waarde
17%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
10%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
5%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Fusee(kogel) te veel speling
5%
ernstig
Mistlicht voor onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
2010
Bandenspanning niet op juiste waarde
17%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
15%
ernstig
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
6%
ernstig
Fusee(kogel) te veel speling
6%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
5%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Mistlicht voor onjuist afgesteld
2%
eenvoudig
Band beschadigd
2%
gemiddeld
2009
Bandenspanning niet op juiste waarde
21%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
9%
ernstig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
7%
eenvoudig
Schokdemper aanwezig die lekkage vertoont
4%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
4%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
3%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
2%
gemiddeld
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.