Forum BMW 3-Serie Touring (2005 - 2012)
Reacties van eigenaren
'07
2
bouwjaar
jaar in bezit
216k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
8
'08
1
bouwjaar
jaar in bezit
80k
km
benzine
Betrouwbaarheid
4
Comfort
6
Motor
7
Naam: R. Quaden, datum : 24 januari 2019
Ervaring met BMW 3-Serie Touring 320i: Ik wil hier waarschuwen voor de BMW delaer de maasche. Mijn BMW stotterde en weggebarcht naar een vakgarage in eigen dorp. Na uitlezen bleek injector defect.
Vakgarage bestelt nieuwe bij maasche. Vakgarage vervangt injector. Maar heeft niet software om de injector in te lezen. Auto gaat naar maasche om in te lezen. Vakgarage krijgt rekening van meer dan 200 euro, terwijl 90 euro normaal is. Maasche zegt dat vakgarage geen code heeft gegeven van injector. Dis is niet zo: code staat op werkorder en in het systeem bij maassche want daar is injector gekocht. Maassche beweert dat ze hebben moeten sleutelen om code te achterhalen daarom rekening van meer dan 200 euro. Dit blijkt dus een leugen te zijn. Dus let op want je wordt belogen bedrogen en beroofd bij de maasche.
Gr. berooide BMW rijder.
Ervaring met BMW 3-Serie Touring 320i: Ik wil hier waarschuwen voor de BMW delaer de maasche. Mijn BMW stotterde en weggebarcht naar een vakgarage in eigen dorp. Na uitlezen bleek injector defect.
Vakgarage bestelt nieuwe bij maasche. Vakgarage vervangt injector. Maar heeft niet software om de injector in te lezen. Auto gaat naar maasche om in te lezen. Vakgarage krijgt rekening van meer dan 200 euro, terwijl 90 euro normaal is. Maasche zegt dat vakgarage geen code heeft gegeven van injector. Dis is niet zo: code staat op werkorder en in het systeem bij maassche want daar is injector gekocht. Maassche beweert dat ze hebben moeten sleutelen om code te achterhalen daarom rekening van meer dan 200 euro. Dit blijkt dus een leugen te zijn. Dus let op want je wordt belogen bedrogen en beroofd bij de maasche.
Gr. berooide BMW rijder.
'07
5
bouwjaar
jaar in bezit
230k
km
benzine
Betrouwbaarheid
5
Comfort
6
Motor
6
Naam: Blackhalo, datum : 11 augustus 2018
Ervaring met BMW 3-Serie Touring 320i: Gekocht bij 145.000km op teller (ben 3e eigenaar). Eerste jaren weinig problemen, begint nu regelmatig kuren te krijgen.
170K : kleppendekselpaking+ vacuumpomp
190K : differentieel vervangen (duur!)
200K : remleidingen achter
200K : bobines (als er 1 stuk is vervang ze dan alle 4)
212K : airbagmodule (duur!)
212K : Elektr ventilator
230K : carterpanpakking (duur!)
En verder regulier onderhoud, xenon lampen, remschijven en blokken, banden etc. maar dit heeft elke auto na bepaalde km-standen. Alles bij elkaar gemiddeld zo'n 1000 euro per jaar kwijt aan reparaties en onderhoud.
Al met al zeer tevreden over rij-prestaties maar ook betrouwbaarheid (meerdere lange reizen probleemloos door Scandinavie en Alpen mee gemaakt). Begint nu sinds half jaar echter wel vaker last te krijgen van storing/lekkage/slijtage. Dus misschien nog hooguit een jaar en dan weer tijd voor een andere.
Ervaring met BMW 3-Serie Touring 320i: Gekocht bij 145.000km op teller (ben 3e eigenaar). Eerste jaren weinig problemen, begint nu regelmatig kuren te krijgen.
170K : kleppendekselpaking+ vacuumpomp
190K : differentieel vervangen (duur!)
200K : remleidingen achter
200K : bobines (als er 1 stuk is vervang ze dan alle 4)
212K : airbagmodule (duur!)
212K : Elektr ventilator
230K : carterpanpakking (duur!)
En verder regulier onderhoud, xenon lampen, remschijven en blokken, banden etc. maar dit heeft elke auto na bepaalde km-standen. Alles bij elkaar gemiddeld zo'n 1000 euro per jaar kwijt aan reparaties en onderhoud.
Al met al zeer tevreden over rij-prestaties maar ook betrouwbaarheid (meerdere lange reizen probleemloos door Scandinavie en Alpen mee gemaakt). Begint nu sinds half jaar echter wel vaker last te krijgen van storing/lekkage/slijtage. Dus misschien nog hooguit een jaar en dan weer tijd voor een andere.
'07
8
bouwjaar
jaar in bezit
90k
km
benzine
Betrouwbaarheid
9
Comfort
8
Motor
8
Naam: Roelfvanwijngaarden, datum : 29 december 2015
Ervaring met BMW 3-Serie Touring High executive: Geen tips, alles werkt perfect.
Ervaring met BMW 3-Serie Touring High executive: Geen tips, alles werkt perfect.
'06
4
bouwjaar
jaar in bezit
289k
km
diesel
Betrouwbaarheid
8
Comfort
10
Motor
10
Naam: Frits. Gelder, datum : 5 februari 2014
Ervaring met BMW 3-Serie Touring Executieve: Ik rijd een diesel uit 2006. Hij is zeer zuinig. Ik ben een rustige rijder. Hij rijdt gemiddeld 5.7/100 of 1 op 17.5.
Alleen problemen met de electronica gehad deze moet op z'n tijd gereset worden. Hij rijdt fantastastisch en een sublieme wegligging. Iedere dag als ik naar het werk rijd, is dat een feest. Nog nooit zo'n fijne auto gehad. alleen wel regelmatig lekke banden gehad. Originele BMW banden zijn duur.
Ervaring met onderhoud: Hij krijgt twee maal per jaar een beurt. Wanneer er iets is kan ik nog dezelfde dag terecht
Ervaring met BMW 3-Serie Touring Executieve: Ik rijd een diesel uit 2006. Hij is zeer zuinig. Ik ben een rustige rijder. Hij rijdt gemiddeld 5.7/100 of 1 op 17.5.
Alleen problemen met de electronica gehad deze moet op z'n tijd gereset worden. Hij rijdt fantastastisch en een sublieme wegligging. Iedere dag als ik naar het werk rijd, is dat een feest. Nog nooit zo'n fijne auto gehad. alleen wel regelmatig lekke banden gehad. Originele BMW banden zijn duur.
Ervaring met onderhoud: Hij krijgt twee maal per jaar een beurt. Wanneer er iets is kan ik nog dezelfde dag terecht
'08
4
bouwjaar
jaar in bezit
170k
km
diesel
Betrouwbaarheid
6
Comfort
8
Motor
9
Naam: Roefs, datum : 1 december 2013
Ervaring met BMW 3-Serie Touring 330d: Diverse storingen meegemaakt. Recentelijk:
- Comfort Access systeem laat het afweten zie ook de 'leuke' Youtube-filmpjes hierover.
- Elektronische stuurvergrendeling komt niet meer los, zelfs ANWB kon dat niet oplossen daar sta je danÂ…
- Achterwisser blokkeerde door onvoldoende spie-smering.
- Dure RTF banden moeten altijd per paar worden gewisseld en zijn bij pech niet overal in Europa voorradig. Eigenlijk kun je beter gewone velgen/banden nemen.
- Nieuwe accu moet (tegen kosten) geregistreerd worden bij merkdealer het betreft geen moeilijke computer maar gewoon een accu!
Ervaring met BMW 3-Serie Touring 330d: Diverse storingen meegemaakt. Recentelijk:
- Comfort Access systeem laat het afweten zie ook de 'leuke' Youtube-filmpjes hierover.
- Elektronische stuurvergrendeling komt niet meer los, zelfs ANWB kon dat niet oplossen daar sta je danÂ…
- Achterwisser blokkeerde door onvoldoende spie-smering.
- Dure RTF banden moeten altijd per paar worden gewisseld en zijn bij pech niet overal in Europa voorradig. Eigenlijk kun je beter gewone velgen/banden nemen.
- Nieuwe accu moet (tegen kosten) geregistreerd worden bij merkdealer het betreft geen moeilijke computer maar gewoon een accu!
Voeg mijn auto toe
Ervaring met BMW 3-Serie Touring 318i: Het betreft de E91, de Touring dus. Dit is met afstand de beste en meest betrouwbare auto die ik gehad heb. Ik vergelijk hier o.a. met een VW Golf 5 en een Audi A3. Ik heb de auto gekocht in prachtstaat. Motorisch goed ondehouden en voorzien van de juiste olie wat heel belangrijk is bij deze autonulls. In 2,5 jaar heb ik buiten de reguliere onderhoudsbeurten enkel een keer een nieuwe oliefilter en nieuwe achterremschijven moeten aanschaffen. Het rijgedrag is fenomenaal en ook de ruimte die de auto biedt is voor mij perfect. Kortom, een topwagen die nog wel even meegaat. Een goed onderhouden BMW kan jarenlang probleemloos mee.