Forum BMW 1-Serie Coupe
Reacties van eigenaren
Ervaring met BMW 1-Serie Coupe Executive: Benzine verbruik is hoog.
Ervaring met BMW 1-Serie Coupe:
Ervaring met onderhoud: De firma Smudde is niet echt coulant in het verlenen van garantie.
Antwoord: Heb eenzelfde ervaring met deze dealer in Epse (Deventer). Deze wilde pas na lang aandringen de door de ANWB afgekeurde remschijven vervangen onder garantie. De uitleg van de dealer was, dat deze alleen vervangen werden, wanneer de remblokken versleten waren. Na vervanging van de schijven bleken de achterremblokken zo versleten dat ze deze ook moesten vervangen. Toen ik de auto terugkreeg bleken de remblokken voor alleen op de buitenkant te remmen en deze heb ik toen zelf maar vervangen. Hier kom ik dus nooit meer terug.
Antwoord: Ik heb ook erg negatieve ervaring over de verkoop fase (verkoper: R. v Pernis) en vooral de verkoopleider (erg arrogante vent zonder manieren nadat hij de opdracht had).
Antwoord: Ik heb ook een 1-Serie bij Dusseldorp gekocht. Begint mijn rechterachterscherm te roesten. Eigen schuld? Geen garantie? Een BMW van nog geen paar jaar oud? Had de hoop dat het opgelost zou worden, maar als ik dit zo lees ben ik er bang voor!
Antwoord: U bent niet de enige klant bij deze dealer die ontevreden is. Bij onderhoud kreeg ik de rekening gepresenteerd die niet klopte. Ik heb schriftelijk gereageerd, maar nooit geen antwoord hierop gekregen. Dus toen maar langs gegaan en werd toen wel verrekend, maar nooit een excuus(anders erkenen ze schuld). Past dit in de filosofie van BMW? Toen ik dit enige tijd geleden aanhaalde bij een eventuele aankoop van een nieuwe of demo auto, kregen wij te horen van de verkoper dat we daar maar eens mee op moesten houden. Een slechte inruilprijs deed ons besluiten om maar eens en nooit meer daar terug te komen.
Ervaring met BMW 1-Serie Coupe 135i: Kleine coupe met een heel stoer uiterlijk. Na bijna een jaar nog steeds een feest om mee te rijden.
Motor is heel krachtig bij lage en hoge rpm. Verbruik is prettig laag gezien het gewicht en vermogen. Een voorbeeld: rit Zeeland naar Friesland 1:12 deze vakantie. Beetje scheuren en stapvoets rijden door Friesland, dan naar Zeeland terug eindigde in een totaal verbruik van 1:11.
Interieur geluid wordt nooit extreem hoog. Het schuifdak zorgd geheel geopend voor veel windgeruis, in klapstand geen last.
Weggedrag is bij normaal gebruik jammer genoeg wat onderstuurd, en je krijg weinig informatie via het stuur over de voorwielen door. De informatie via het stuurwiel kan mogelijk verbeterd worden door vervangen van de rubber bussen in de ophanging.
Dat is het wel een beetje. Het is nog steeds feest als de auto uit de garage gereden wordt.
Ervaring met BMW 1-Serie Coupe 120d: Geweldige auto! Sportief en toch redelijk comfortabel. Iedere rotonde of klaverblad is iets om naar uit te kijken. Het enige minpunt wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is de plaatsing van de gordel. Omdat de B-stijl vrij ver achter de bestuurde zit verdraai je je rug bijna als je de gordel wilt pakken.
Ervaring met BMW 1-Serie Coupe 120D Coupe HE: Deze auto is echt helemaal top! Snel, zuinig en fantastisch mooi om te zien, al zeg ik het zelf. Heb gekozen voor het Coupe model.
Ervaring met BMW 1-Serie Coupe 125 coupe: Op 27 december 2018, bij Infiniti Amsterdam VKV groep, deze BMW opgehaald. Gelijk al het idee dat de auto niet goed loopt, rijdt schokkerig en bokt,en slaat zelfs soms af.
Aangegeven en een afspraak gemaakt. Auto van woensdag tot en met de vrijdag auto kwijt geweest en word mij telefonisch door een meneer op zeer arrogante Amsterdams accent,gezegd dat ze niks hebben kunnen vinden,en dat ik de auto eerst maar eens 1500/2000 kilometer uit moet proberen. Ik vraag netjes of ze dan niet wat verder moeten gaan zoeken, bobines nokkenas sensor enz. Wat verwacht je dan, dat we het hele blok eruit halen? Dit hoort bij een 6 cilinder krijg ik mee op papier als resultaat.
Auto maar opgehaald en jawel maandag slaat hij weer af, en woensdag, en donderdag ligt alles eruit,al het elektronische gebeuren ,ramen verlichting ,interieur dashboard enz. Uit pure ellende mijn oldtimer moeten pakken om naar mijn werk te komen.(dec jan en februari eigenlijk niet gebruiken ivm met overgangsregeling oldtimers.)
Naar veel gebel eindelijk 's avonds een leenauto gekregen, en mijn auto zou zaterdag om 10 uur op gehaald worden. 11 uur zelf maar eens bellen u word met 10 min terug gebeld, na een half uur zelf maar weer een bellen, oh ik informeer even, en jawel 12.20 zijn ze er.
Een brief in de auto gelegd, wat het kan wezen. Het FRM module zorgt voor al dat elektronische gebeuren, zelf opgezocht en bevriende monteurs wisten mij dit te vertellen. Dinsdag hadden ze nog niks gevonden. Ik zeg tegen ze dat is het,wat zei u? Ik schrijf het even op,en waar zit dat? Woensdag nog maar eens geinformeerd,e hh geen idee hoe het met u auto is. Was het nu meer dan zat, vraag of de manager mij kan bellen, en jawel eind van de middag belt Mevr Slotboom, of ze aub 1 kans nog mag hebben om hem naar BMW te brengen, stond echt op het punt de koop te ontbinden. Maar de kans gegeven, en 's avonds belt mevr nogmaals: uw leenauto is verkocht, of ik wat anders wilde, prima u krijgt een Infiniti. Hartstikke leuk en aardig ,maar wil gewoon in mijn eigen auto rijden, eindelijk weer 10 dagen verder dan echt mijn auto terug, en de andere zouden met een transporteur opgehaald worden.
Wat schetst mijn verbazing kom thuis,staat er een nette meneer met mijn auto gereden vanuit Amsterdam op mijn stoep, niks transport. Ga mijn auto eens proberen, de onderdelen zakjes vind ik nog in de auto, tank tot ver in reserve leeg gereden, ik heb zelfs de leenauto nog gewassen en meerdere keren getankt. En iid zowel bobines als FRM module en de massakabel moesten vervangen worden, moet ik dat vertellen!
Als ik dan naar 18 dagen mijn auto niet heb kunnen gebruiken word mij vriendelijk gezegd door DHR P Groes, u mag blij zijn met zo'n leenauto, heeft u eigenlijk niet eens recht op, zie jullie eigen verkoop papieren,op de achterzijde de bovag bepalingen artikel 14,paraaf 1!
Mevrouw Slotboom nog maar eens gevraagd of we hier nog wat aan kunnen doen, u krijgt een diner bon opgestuurd, ik vraag netjes om eventueel een tankje benzine naar al dit gedonder, nou weet niet hoe ik dat moet verantwoorden. Wat een service!
Ben benieuwd hoe ze zelf zouden reageren, als ze zelf bijna 20 duizend voor een auto neer tellen en hem 18 dagen niet hebben kunnen gebruiken in de eerste 6 weken. En op deze manier behandeld worden, ik raad de VKV groep Infiniti aan niemand aan, om een auto te kopen, heb dit nog nooit meegemaakt. Als je niet de apparatuur hebt om een ander merk auto uit te lezen, breng hem dan gelijk weg naar de dealer, had ik hem met een paar dagen weer terug gehad.
Ervaring met verkoop: Gekocht bij VKV groep Amsterdam infiniti center
Ervaring met onderhoud: Zelf aangegeven wat er mankeert, en dan nog in eerste instantie niks gevonden. Slechte zaak.