Forum Audi e-tron
Reacties van eigenaren
Antwoord: Standaard reactie van de dealer en van Pon. Ze proberen het gewoon. Echter obv het non-conformiteitsbeginsel (art 7 BW) hebben ze juridisch geen poot om op te staan. Je mag van de motor van een moderne auto verwachten dat die minimaal 250,000 km mee gaat, mits er normaal mee omgegaan wordt. Dus dienen ze de reparatie te verrichten onder coulance.
Antwoord: Ik ben wel benieuwd welke dealer die voorste motor voor € 6.000 vervangt. Ik heb hetzelfde probleem. Auto nog geen 4 jaar oud, ruim 80.000 km gereden maar wel een defecte voorste motor. Een nieuwe kost €10.000 volgens de dealer. Die valt onder de garantie. Het vervangen niet, maar dat kost gelukkig maar € 2.500
Antwoord: Bij mij een vergelijkbare probleem. Circa 55dkm op de teller en rijmotor voor defect door hoogstwaarschijnlijk lekken van koelvloeistof welke in de motor is terecht gekomen.
Dealer geeft aan dat Pon de coulance hoogstwaarschijnlijk niet gaat honoreren en dat de gehele factuur a 13k (onderdelen, diagnose, onderhoud, arbeid) voor mijn rekening komt.
Absurd! Ga hier wel werk van maken omdat het een kwaal schijnt te zijn bij de e-tron (55). Iets met een verkeerde pakking.
Antwoord: Wij hebben een soortgelijk iets. Elektromotor kapot door ook lekken koelvloeistof en wordt vergoed onder coulance want verwachting is dat zoiets langer mee zou moeten gaan echter reparatiekosten, diagnose en andere kleine dingen moeten wel betalen Zo'n 2.800 euro. Als het een kwaal is dan is het toch van de zotte dat we de reparatiekosten moeten betalen of ligt dit aan mij. Als een product een defect heeft buiten onze schuld moeten wij dan opdraaien voor reparatiekosten?
Antwoord: Barbera: mag ik vragen hoe oud de auto was en wat de kilometerstand was?
Antwoord: @Wim Derlagen: is het uiteindelijk gelukt om iets vergoed te krijgen? Ik heb een Etron 50 en de voorste rijmotor defect na 62.000km repartatie zou Eur 10.00,= gaan kosten.
Ervaring met Audi e-tron 55 Quattro: Ik heb sinds oktober 2020 een Audi Etron 55 Business uitvoering. Ik kom uit een BMW X5.
Het rijden op zich vind ik fantastisch, af en toe wat problemen met navigatie of cruise control. Maar die lossen zich meestal vanzelf op door een keer opnieuw op te starten.
Wel heb ik veel problemen met het snelladen onderweg. Vaak laad hij niet en geeft als foutmelding; Actie op Audi E-tron kon niet worden uitgevoerd: Vergrendelingsfout van het laadsysteem. Hij is hiervoor al meer dan 10 keer terug geweest naar de dealer, van het jaar dat ik hem nu heb, heb ik meer dan 1 maand in een vervangende auto gereden. Na verschillende updates, het vervangen van de lader, en het vervangen van de laadaansluiting met laadkabel naar de accu weet de dealer het ook niet meer, en geeft te kennen me niet meer verder te kunnen helpen.
Soms laadt hij een paar weken goed, en dan is het weer verschillende keren achter elkaar raak, zodat ik de billen samenknijp of ik al dan niet thuis kan komen. AC en DC laden gaat nog wel, maar daar heb ik de auto niet voor gekocht. Ik rijd vaak lange afstanden en wil dan ook kunnen vertrouwen op het snelladen onderweg.
Zijn er mensen met soortgelijke problemen, of weet iemand een oplossing?
Antwoord: hallo, zou u mij aanraden om 1 aan te schaffen en waar moet ik dan specifiek op letten?
ook wat is de normale tijd die je voor een snellading nodig hebt?
groet, een tevreden volvo rijder
Antwoord: De e-tron rijdt zeer aangenaam. Maar de range kan beter. Niet dat dit en probleem moet zijn. Ik zelf rij dagelijks tussen de 40 en 200km en laad > 95% van de tijd thuis op met wall box 11kW.
Rij je langere afstand aan 1 stuk dan zal je merken dat het verbruik lager wordt dan wat je normaal verbruikt op kortere afstanden. Daardoor lukt het om 1000km (bv. vakantie) te rijden met 3 stops. Hij laadt (normaal) zeer snel aan de Ionity snellader waarbij 20-> 80% lading ongeveer 22 min duurt. Op vakantie rit net de tijd om iedereen nr toilet te laten gaan en de benen te strekken.
Maar met een gemiddeld verbruik van 28kWh zit hij toch duidelijk hoger dan de concurrentie. Als je nieuw wil kopen stel ik voor te wachten tot komend voorjaar. Dan komt er een facelift met efficiëntere motoren, wat het verbruik zou moeten doen dalen richting 22 -24 kWh
De GPS in de e-tron is zeer performant (Als je alle opties kent .. zie youtube post van ene Blauzahn) wat betreft alternatieve routes en inplannen van laadlocaties. Je kan ook zien of er laadpalen vrij zijn (snellader).
Antwoord: Rijd de e-tron nu een half jaar incl vakantie z-Frankrijk naar tevredenheid. Nog geen problemen gehad met laden. Vervelend dat de dealer het opgeeft. Second opinion?
Ervaring met Audi e-tron: Redelijk comfortabele auto. Irritante programma's v.w.b. rijondersteuning, tegensturen, inhouden en dat soort zaken. Inmiddels al die totaal overbodige flauwekul uitgeschakeld.
Laadpoort geeft regelmatig problemen. Voor deze prijsklasse nogal veel bedrijfswagenplastic in het interieur, schandalig voor een wagen van 80 K.
Organisatie van de dealer is een puinhoop. Achteruitrijcamera voor 1000 euro was een extra. Leren bekleding een extra. Echt zeer matig.
Ervaring met Audi e-tron: Software kan beter.
Antwoord: Een jaar? Volgens mij is de e-tron nog geen jaar te koop, en dan slechts 2.500 km gereden?
Ik heb sinds een kleine maand een nieuwe e-tron in mijn bezit, 4000 km gereden en kan je meedelen dat er weinig mis is met de software. Enige punt (mocht je daar op doelen) is de navigatie: op zich prima en snel, echter geeft deze geeft enkel Audi laadpunten aan. Erg klantonvriendelijk. Ik wil geen laadzorgen of tijdverlies onderweg (Audi showrooms staan doorgaans niet langs snelwegen): waarom niet gewoon de snellaadpunten van Ionity of Fastned weergegeven? Verder een klasse auto (reed hiervoor een BMW X4 35d, maar zou nu al niet meer terug willen).
Antwoord: Ik heb sinds juli 2019 een etron. Op dit moment ben ik op zoek naar andere rijders die klaar zijn met hun etron. Ik heb het afgelopen jaar zoveel stukken gehad dat het rijplezier inmiddels verdwenen is. Het laatste probleem zijn de motoren. Deze maken een niet oke geluid op de snelweg. Voor deze etron had ik een SQ5 en had ik minder motorgeluid dan dat ik nu ervaar.
Wie kan mij helpen aan andere etron rijders de niet tevreden zijn en zeer veel problemen ervaren. In de garage geeft men dan dat er weinig tot geen problemen zijn.... tuurlijk.
Antwoord: Ik ben ook veel problemen met e-tron 50. Just gekocht en ben al teleurgesteld in e-tron. Geluid bij het openen van de deuren, verwarming mag ik niet veel gebruiken actieradius daling. Laden thuis aan de stopcontact lukt niet.
Confortabel ++++
Snelheid +++
Ervaring met Audi e-tron 55: Voorste electromotor stuk net na de garantie van 100.000 km of vijf jaar. Ik heb er nu 108.000 km opzitten en mag bijna 6.000 euro neertellen voor een nieuwe electromotor voor. Dealer, Pon en de fabrikant(stuurt gewoon mijn brief terug naar Pon!) zeggen valt buiten de garantie. Ga nu met een consumentenadvocaat praten of dit wel een deugdelijk product is en of ik via de rechter niets kan doen.