Audi A1 Sportback (2012 - 2018)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
2,5
2,2
2,6
2,6
2,4
2,6
2,8
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2018
Bandenspanning niet op juiste waarde
48%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
12%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
8%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
7%
gemiddeld
Band beschadigd
5%
gemiddeld
Uitlaatsysteem niet gasdicht
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
2%
gemiddeld
2017
Bandenspanning niet op juiste waarde
42%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
16%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
10%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
10%
gemiddeld
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
2%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
2%
ernstig
Remschijf ernstig gecorrodeerd
1%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
1%
ernstig
Bandenspanning op 1 as niet gelijk
1%
eenvoudig
2016
Bandenspanning niet op juiste waarde
44%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
12%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
8%
gemiddeld
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Koplamp met afwijkend lichtbeeld onjuist afgesteld
1%
eenvoudig
Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schij
1%
ernstig
Bandenspanning op 1 as niet gelijk
1%
eenvoudig
2015
Bandenspanning niet op juiste waarde
43%
eenvoudig
Dimlicht onjuist afgesteld
10%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
10%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
10%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schij
1%
ernstig
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
1%
gemiddeld
Schokdemper aanwezig die lekkage vertoont
1%
ernstig
2014
Bandenspanning niet op juiste waarde
34%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
15%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
10%
eenvoudig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Schokdemper aanwezig die lekkage vertoont
2%
ernstig
Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schij
1%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
1%
ernstig
2013
Bandenspanning niet op juiste waarde
30%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
13%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
11%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
10%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Schokdemper aanwezig die lekkage vertoont
1%
ernstig
Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schij
1%
ernstig
Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar
1%
gemiddeld
2012
Bandenspanning niet op juiste waarde
26%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
15%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
10%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
9%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Band beschadigd
4%
gemiddeld
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
3%
gemiddeld
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
2%
ernstig
Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schij
2%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
1%
ernstig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2021.