Alfa Romeo GTV (1995 - 2003)
Betrouwbaarheid
Aantal defecten per bouwjaar per auto
3.9
4.1
5.3
5
4.7
6.4
5.5
5.1
2002
2001
2000
1999
1998
1997
1996
1995
Belangrijkste problemen per bouwjaar
2002
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
11%
ernstig
Dimlicht onjuist afgesteld
9%
eenvoudig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
7%
ernstig
2001
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
13%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
6%
ernstig
Remschijf ernstig gecorrodeerd
5%
ernstig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
5%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
5%
gemiddeld
2000
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
11%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
9%
eenvoudig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
9%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
7%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
6%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
4%
ernstig
Kentekenplaatverlichting werkt niet (goed) / ontbreekt
3%
gemiddeld
Draaipunt onafhankelijke wielophanging te veel speling
3%
gemiddeld
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
3%
ernstig
Band onvoldoende profiel
3%
gemiddeld
1999
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
10%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
8%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
7%
eenvoudig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
5%
gemiddeld
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
4%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
4%
ernstig
Band onvoldoende profiel
4%
gemiddeld
Remleiding door corrosie aangetast
3%
ernstig
Remslang beschadigd, wapeningsmateriaal zichtbaar
3%
ernstig
1998
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
11%
ernstig
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
10%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
7%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
6%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
6%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Band beschadigd
3%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
Dimlicht onjuist afgesteld
3%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
3%
ernstig
1997
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
8%
ernstig
Band onvoldoende profiel
7%
gemiddeld
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
7%
ernstig
Bandenspanning niet op juiste waarde
6%
eenvoudig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
6%
ernstig
Remleiding door corrosie aangetast
4%
ernstig
Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht
4%
gemiddeld
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
Remschijf ernstig gecorrodeerd
3%
ernstig
Richtingaanwijzers kleur wijkt af/niet toegestaan
3%
gemiddeld
1996
Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect
9%
ernstig
Overmatige vloeistoflekkage overige vloeistoffen
8%
ernstig
Stuur- of fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 mm
7%
ernstig
Band onvoldoende profiel
6%
gemiddeld
Bandenspanning niet op juiste waarde
4%
eenvoudig
Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
4%
ernstig
Stofhoes aandrijfas beschadigd en dicht niet af
4%
ernstig
Uitlaatsysteem niet gasdicht
4%
ernstig
Waarschuwingsinrichting antiblokkeersysteem geeft defect aan
4%
ernstig
Band(en) aanwezig met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm
3%
gemiddeld
1995
Bandenspanning niet op juiste waarde
16%
eenvoudig
Dimlicht onjuist afgesteld
9%
eenvoudig
Verantwoording: deze gegevens zijn gebaseerd op publieke data van APK-keuringen. Gegevens van regulier onderhoud en reparatie zijn niet meegewogen. Bovendien betreft het alleen auto's die zijn afgekeurd. Het getoonde aantal storingen per auto per jaar garandeert daarom niet dat een auto van dat bouwjaar het genoemde aantal storingen heeft. Het geeft wel een indicatie die bovendien vergelijkbaar is met andere modellen. Een model met gemiddeld een minder groot aantal storingen per auto is statistich gezien (dus niet absoluut) betrouwbaarder dan een model met een groter aantal storingen per auto.
Omdat een auto pas na 3 jaar een APK keuring krijgt, is alleen data beschikbaar tot 2022.