Alfa Romeo 4C
Alfa Romeo maakt prijs 4C bekend
Het elementaire ontwerp en essentiële materialen onderscheiden het interieur, dat is ontwikkeld met het oog op maximum rijplezier. Daarbij valt direct het koolstofvezel op dat is gebruikt voor de centrale cel die volledig open is gelaten om het unieke karakter van de auto, de technologie en het lichte gewicht te benadrukken.
De compacte afmetingen maken deze auto met twee kuipstoelen uniek: hij is net iets minder dan 4 meter lang, 200 cm breed, 118 cm hoog en heeft een wielbasis van minder dan 2,4 meter. Deze afmetingen benadrukken de compacte afmetingen en wendbaarheid van de auto.
Deze motor is een evolutie van het blok dat al in gebruik is in de Quadrifoglio Verde-uitvoering van de Giulietta. De nieuwe vier-cilinder 1.750 cc turbobenzinemotor maakt gebruik van een aluminium blok en specifieke in- en uitlaatsystemen die zijn geoptimaliseerd om het sportieve potentieel van de auto op een nog hoger plan te tillen. De motor is gekoppeld aan de Alfa TCT transmissie met dubbele koppeling.
Op de nieuwe Alfa Romeo 4C debuteert een nieuw DNA-systeem dat, in aanvulling op de drie reeds bestaande instellingen (Dynamic, Natural en All Weather), bestaat uit een vierde modus: 'Race', dat het uiterste uit de auto haalt op het circuit.
Alfa Romeo heeft samengewerkt met Maserati om de definitieve versie van de 4C te ontwikkelen. Met name de integratie van de designafdeling van Alfa Romeo met de Maserati-fabriek was een belangrijk onderdeel van de samenwerking tussen beide merken.