Akkoord Autozine.nl maakt gebruik van cookies om advertenties te tonen. Klik hier voor meer informatie. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'akkoord' te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies.
7 juli 2015
 

Forum Fiat Stilo (2001 - 2004)

Reacties van eigenaren

  

Naam: Jerotkop, datum: 18 september 2013

Ervaring met auto: Rampenbak, de ene na de andere storing om gek van te worden. Ook net als meerdere hier bobine problemen gehad, 2 in 1 maand tijd.

Uitvallen tijdens het rijden, storingen in zowat alle sensoren, kortom: niet Kopen! Er zijn veel betere alternatieven.

Ervaring met dealer: Te vaak uit laten lezen voor storingen waar hij niks van terug vind.
Maar wel om de haverklap uitvallen. Voor de rest standaard slijtage.

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit4 jaar
KM-stand94.000 km

Betrouwbaarheid2
Comfort7
Motor5
  
 
Reactie van: G. Grootenboer68, datum: 17 december 2013

Antwoord: Het is inderdaad net kermis in de auto; toeters en bellen zo brandt alles op het dashboard en zo niets, maar verlichting richting aanwijzer en niet onbelangrijk de CD-speler doet het altijd. Motor 1.8 is bere sterk, maar ach wat wil je nou voor 1.000 eurootjes?

 
Reactie van: Edwinrobbertsen, datum: 20 mei 2014

Antwoord: Ook wij hadden sinds enige weken asr failure. Deauto viel uit tijdens rijden en wou niet meer aanslaan.
Problemen zijn ontstaan vanaf het moment dat het mooi weer werd en luchtvochtigheid lager werd. Ik ben erachter gekomen dat bij het losdraaien van de massakabel van de ecu (het contact was toen aan) er plotseling weer leven kwam. Het bleek dus een massaprobleem bij ecu. Ik heb de verbindingen schoongemaakt en een extra massa kabel direct naar accu gelegd. Het probleem is vooralsnog opgelost.

  

Naam: Ger-marike, datum: 16 september 2013

Ervaring met auto: Heb mijn Abarth Selespeed nu 8,5 jaar in bezit. Er staat inmiddels 304.000 km. op de teller, op LPG. Heb de auto gekocht met 47.000 km. Heb dus zelf 257.000 km met deze bella gereden en nog elke dag met veel plezier. Afgezien van normaal onderhoud en slijtage, nooit grote problemen mee gehad. Selespeed schakelt nog prima en motor snort nog heerlijk voort. Ik rijd de motor wel altijd goed warm voordat ik haar op de staart trap, dat scheelt heel veel in slijtage, vooral aan het motorblok.

UitvoeringAbarth Selespeed
Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit8 jaar
KM-stand304 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
  

Naam: Vdbrobin_1992, datum: 26 augustus 2013

Ervaring met auto: Vorig jaar ook fiat stilo gekocht. Hij rijdt lekker en zit comfortabel. Een jaar later is de miserie begonnen. Alle, het is te zeggen iedereen moet wel eens een groot onderhoudt doen aan de wagen. Heb nieuwe bougies gestoken, nieuwe luchtfilter, pollenfilter, nieuwe remblokken/schijven.

De airco is nog stuk, de banden moeten alle vier vervangen worden, nieuwe distributieriem. Ik weet waar ik nog voor moet sparen in ieder geval, want daar heb ik het gepaste materiaal niet voor dus kan het niet zelf doen.

Nu blijkt ook nog de toeter, claxon niet meer te werken. Ik heb in het instructieboekje gezocht, maar daar staat helemaal niets van in. Bevindt zich de toeter, claxon onder de voorbumper of ergens in het motorgedeelte? Zie hem niet direct steken. Ook kan het zijn dat de zekeringen stuk zijn, maar waar bevinden die zich? Iemand enig idee? Hopelijk kan ik dit zelf oplossen met goede raad.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Larijn, datum: 1 september 2013

Antwoord: Ik heb sinds 2 weken een Stilo uit 2001, 1.8 16v. Rijdt ook voor rest goed en ja de voorbanden heb ik naar achter geplaatst en twee nieuwe voor (all season) APK tot volgend jaar juli dus kan kan ff vooruit.

Als het goed is zit de claxon onder de voorbumper of de ruimte tussen de accu en de motor. De zekeringen bevinden zich linksonder naast het verstellen van je stuur, daar zit een klein opbergvakje. Als 'ie geopend is, druk je met je vinger op een knop waardoor hij nog verder opendten voila daar zijn je zekeringen.

  

Naam: Jasbavdinden, datum: 22 mei 2013

Ervaring met auto: Geweldige auto,rijdt super de luxe. Alleen staat de toerenteller stil. Het advies was: niets aan doen, beter een klein mankement dan een grote.

Uitvoering2.4
Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit1 jaar
KM-stand117 km

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
  

Naam: Daanmakkenze, datum: 8 april 2013

Ervaring met auto: Auto biedt veel value for money, maar dan moet je wel bereid zijn talloze storingen te verhelpen.

Uitvoering1.6 16 V
Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit1 jaar
KM-stand174.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor8
  
  

Naam: Jeffreyveer, datum: 5 januari 2013

Ervaring met auto: Prima auto. Hier en daar wel wat storingen wat betreft het elektronische gedeelte van de auto.

Uitvoering1.8
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand140.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor9
  
  

Naam: N. Bouwmeester3, datum: 6 augustus 2012

Ervaring met auto: Ik heb sinds 6 juli een Fiat Stilo 1.6 16V, maar heb er al wel 4 dagen in mogen rijden sindsdien. Hij staat nu ook al weer 2 weken bij de garage met een ASR storing waardoor hij tijdens het rijden ineens uitvalt en een storing geeft op ASR en motormanagement.

Gek word ik er van, verder een leuke auto om in te rijden maar dit vergt een hoop geduld.

Uitvoering1.6 16V
Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit1 jaar
KM-stand220.000 km

Betrouwbaarheid2
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Arieschouten2238, datum: 6 december 2012

Antwoord: En inmiddels al achter gekomen wat de oorzaak hiervan is? Ik heb hetzelfde probleem namelijk. Ik ben erachter gekomen dmv forums dat mogelijk de ecu hiervan het probleem is. Ik ben benieuwd of dit de oplossing is of dat er iets anders aan de hand is. Ik hoop graag antwoord van u te krijgen. Mijn dank alvast. Gr. Arie Schouten

 
Reactie van: Arieschouten2238, datum: 6 december 2012

Antwoord: En inmiddels al achter gekomen wat de oorzaak hiervan is? Ik heb hetzelfde probleem namelijk. Ik ben erachter gekomen dmv forums dat mogelijk de ecu hiervan het probleem is. Ik ben benieuwd of dit de oplossing is of dat er iets anders aan de hand is. Ik hoop graag antwoord van u te krijgen. Mijn dank alvast. Gr. Arie Schouten

 
Reactie van: Tim_vde, datum: 20 december 2012

Antwoord: Ik had dit ook met mijn Stilo. Alles laten controleren, maar het problemen lag bij de ecu. Deze zit namelijk op de motor en na 10 jaar is deze versleten en geeft deze dit soort foutmeldingen. Ik heb het laten vervangen en rijd nu zonder problemen rond.

 
Reactie van: Arieschouten2238, datum: 25 februari 2013

Antwoord: Beste Tim/Angela,

Helaas was mijn vermoeden toch iets anders dan het probleem met de ecu. Hoewel de temperatuur van de auto niet zozeer omhoog liep, was toch mijn koppakking stuk. Ik weet niet 100% zeker of mijn probleem nu is opgelost aangezien ik met dit koude weer geen uitval meer heb gehad en de koppakking pas geleden is vervangen. Hebben jullie nu ook uitval/last van met deze weersomstandigheden?

 
Reactie van: Tim_vde, datum: 25 februari 2013

Antwoord: Het is idd een prijzige reparatie. Officieel bij Fiat is het ongelofelijk duur. Maar ik had op internet iemand gevonden die tegen een aanvaardbare prijs nieuwe ecu's verkocht. Je kan beter zoiets iets zoeken. De exacte prijs die ik had uitgegeven weet ik niet meer.

mvg

 
Reactie van: Angela6477, datum: 25 februari 2013

Antwoord: Ik heb deze problemen ook bij mijn auto. Een fiat stilo uit 2002. Maar mag ik eens vragen wat dat grapje met het vervangen van de ECU kost? Ik neem aan dat dit niet klaar is met een 75 euro.

 
Reactie van: Edwinrobbertsen, datum: 20 mei 2014

Antwoord: Als de ecu wordt vervangen, halen ze ook de massakabel los. En bij het hermonteren maakt deze meestal wel weer contact. En lijkt het of het de ecu was die kapot was. Bij ons was het gewoon de massakabel van de ecu die slecht contact maakte. Ik heb voor de zekerheid een extra massakabel direct naar de accu gelegd en problemen waren direct over.

 
 
< 1 2 3 4 5 6 7 8 >