18 juni 2019
Toyota Yaris

Forum Toyota Yaris

Reacties van eigenaren

  

, datum: 19 juli 2013

Ervaring met Yaris: Gewoon een perfecte en probleemloze auto.

Uitvoering1.5 Hybride As
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand6.500 km
DealerPeterman

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Caselelimburg, datum: 20 juli 2013

Antwoord: Als u elk jaar een nieuwe Toyota koopt is het verklaarbaar dat er nog geen lampje vernieuwd is. Hoe lang rijd u al Toyota?

Evengoed, heel veel plezier met de wagen.

 
Reactie van: Kduijf, datum: 22 juli 2013

Antwoord: Rijd zelf bijna tien jaar hybride. De Yaris FH is mijn vierde. In die tien jaar twee keer lampje verwisseld. Maar dat zijn ook de enige ingrepen geweest van de garage, naast het normale onderhoud. Kortom, heb nu bij elkaar 200.000 probleemloze kilometers achter de rug.

 
Reactie van: Emisenna, datum: 25 juli 2014

Antwoord: Waar kan ik Toyota aanklagen? Ze zeggen dat een iQ 1.4 D4-D 1 op 25 moet kunnen rijden en dat is een grove leugen... De wagen rijdt gemiddeld 1 op 29,7 en ook weleens in de winter op wintersloffen 1 op 31,5!
Dat is toch niet normaal! Veels te zuinig en dan heb ik niet eens mijn best gedaan. Ik rijd met airco aan en ramen open en open dakje en gemiddeld 110 km/u en soms harder en soms zachter. Nee, ze zijn helemaal verkeerd bezig!

 
Reactie van: Emisenna, datum: 21 februari 2018

Antwoord: Toyota is bar en boos! Bij 130.000 km de eerste lamp kapot niet normaal gewoon, bij 183.500 km nog helemaal niets kapot. Rijdt zeer onzuinig met 1 op 25 gemiddeld, olieverbruik is ook al niet te meten.

Maar heb na dit negatieve nieuws ook goed nieuws haha lakproblemen 5 jr oud opgelost auto complete lak renovatie en compleet overgespoten op kosten van Toyota en gratis leenauto mee.

Over zuinigheid valt niet te twisten is mijn stelling. Gemiddeld rijden wij er in de winter 1 op 25 en in de zomer 1 op 26 mee. 1 op 32 is haalbaar gewoon bij 110km/u in mistig weer bij een temp van 10 graden

Flink gassen en scheuren in zuid frankrijk met deze 935kg zware mini diesel is dan 1 op 22/23 ben nog nooit onder de 1 op 21 geweest zelfs

Ik kan zuiniger rijden dan de cruise control van john gold

  

, datum: 13 juli 2013

Ervaring met Yaris: Ik ben bewuster met zuinig rijden bezig, mijn vorige auto had geen verbruiksmeter, deze wel. Ook het schermpje met de energiestromen is makkelijk hiervoor.

De camera bij het achteruitrijden is geweldig, zowel overdag als 's nachts.

Als je wegrijdt geef je nooit te veel gas (je hebt dat wel eens, 1000 toeren zijn genoeg, maar je maakt er 2000 bijv. om met het verkeer mee te komen). De auto begint electrisch en indien nodig springt de verbrandingsmotor bij. Wil je op de autoweg versnellen, moet je een echte kick-down doen anders gebeurt er echt "niets". Aangezien ik voornamelijk door dorpen en over provinciale wegen rijdt is dit geen issue.

Verbruik ziet er ook vrij goed uit (tot heden alleen de zomer experience). Wat er nu bij Autoweek geregistreerd is, is 4,7ltr per 100 km. Zoals het er nu naar uitziet gaat dit bij de volgende tank lekker naar beneden. Een voordeel is natuurlijk dat ik weinig autosnelweg rijdt. Dan geeft de auto een verbruik van ong. 5,5 - 6 ltr per 100 km aan. Als de batterij geladen moet worden, is het verbruik überhaupt hoger. Is de batterij vol, dan daalt het verbruik gevoelsmatig met ongeveer 25%. Bij een snelheid van 70 km/uur geeft het schermpje regelmatig 3,3 ltr per 100 km aan. Kan ik zelf de snelheid bepalen houd ik mij aan de maximaal geldende snelheid met een maximum van 125 km/uur. Het gebeurt echter erg vaak dat ik gewoon belemmerd wordt door langzamer rijdende mensen. Gezien het aantal tegenliggers is een inhaalmanoeuvre niet aan te bevelen (ook niet met een snellere auto). Waarom zou ik dan ook een veel snellere/pittigere auto kopen?

De EV mode knop is er echt 1 van de onzinnige soort. Met deze knop zou je zoveel mogelijk electrisch moeten rijden. Dat zal ook wel, je moet hem wel 100 keer per rit indrukken aangezien ie automatisch uit gaat als de verbrandingsmotor heeft bijgesprongen.

Ik moet nog wennen aan de remmen. Soms heb je een behoorlijke remkracht soms lijkt het alsof je in een spons trapt waardoor je zelf meer kracht moet zetten.

Ook een nieuwe auto moet helaas gepoetst worden.

De koppeling met mijn telefoon via Bleutooth gaat snel de tegenpartij is goed verstaanbaar. Zelf ben ik blijkbaar iets minder goed verstaanbaar. Kan aan van alles liggen. Wellicht moet de telefoon in het handschoenenkastje liggen. De USB heb ik nog niet gebruikt. Hoewel het geen argument is om deze wel of niet te gebruiken, makkelijk bereikbaar is ie niet.

En natuurlijk die rust in de auto. Heerlijk gewoon. Zowel als de verbrandingsmotor zijn werk doet als wanneer er electrisch gereden wordt. (als een electro auto een geluid moet produceren vanwege de stilte, dan vind ik dat fietsers en andere stille voertuigen dit ook moeten gaan voeren, maar dit terzijde).

UitvoeringHybride Aspiration
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand1.500 km
DealerOostendorp

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Kduijf, datum: 22 juli 2013

Antwoord: Het loont de moeite om je wat in het hybride-rijden te verdiepen. Het is immers een geheel nieuwe techniek. Kijk eens op het Prius-forum, die bevat ook een hoofdstuk over de Yaris hybride. Je kunt bijvoorbeeld beter gewoon van de EV-knop afblijven en het sponzige remmen hangt samen met het afremmen op de electromotor. Op die manier win je energie terug en wordt de accu gevoed. Pas als je doortrapt rem je echt met je remschijven. Dat is alles behalve sponzig en laat zich prima doseren.

 
Reactie van: Caselelimburg, datum: 27 september 2014

Antwoord: Ik heb nog niet echt gekeken op het Prius forum. Door dorpen gebruik ik nu regelmatig de EV knop om de brandstofmotor niet aan te laten slaan (=beduidend later).

Of ik ben inmiddels gewend aan de remmen of de Toyota dealer heeft er iets gedaan. Nu komt het nog maar af en toe voor dat ik iets harder de rem in moet drukken.

Ik ga nu op het Prius forum kijken.

  

, datum: 17 april 2013

Ervaring met Yaris: De auto is stil, fietsers horen hem pas laat.

UitvoeringHybride 1.5
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand4.500 km
DealerAuto Totaal Service Zeist

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Caselelimburg, datum: 13 juli 2013

Antwoord: Aan de andere kant horen fietsers andere fietsers ook niet aankomen. Voetgangers horen fietsers ook niet aankomen.

  

, datum: 3 april 2013

Ervaring met Yaris: Yaris nu een jaar in bezit en ingeruild op een Aygo. Ben qua comfort behoorlijk vooruitgegaan, terwijl het verbruik/de maandelijkse kosten niet een zo veel gestegen zijn. Goed, de Yaris verbruikt wat meer, maar is ook wat zwaarder en groter.

Plus:
-Stuurt prima en gaat ook met hogere snelheid prima de bocht om.
-Lekker dik stuurtje met leer bekleed.
-Goede uitrusting in de Aspiration-uitvoering.
-Veel binnenruimte.
-Goede voorstoelen.
-Korte draaicirkel.

Verbruik is oke. 1:17 in de winter, 1:18 in de zomer.

Min:
-Het 1.0-motortje is geen held bij het invoegen op de snelweg. En op de snelweg moet hij behoorlijk wat toeren maken.
-Stuur staat wat ver weg.
-Plastics wat grof en hard
-De muziek klinkt aardig, maar na het starten begint het mediasysteem soms weer het eerste bestand af te spelen en soms gaat hij verder met het liedje waar hij was gebleven.

Heb al geexperimenteerd, maar het maakt geen verschil of ik voor het afzetten van de motor het systeem uitzet.

Uitvoering1.0 Aspiration
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand9.000 km
DealerLouwman

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 19 maart 2013

Ervaring met Yaris: Ik heb nu 5.300 km gereden en ik moet zeggen dat Toyota zich wel heel erg moet schamen om een verbruik van 1 op 28.6 te melden. Ik ben een rustige rijder maar ik kom op 1 op 17 wat erg teleurstelend is. Voor de rest is het wel een aardig stadsautootje.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Fredvelt65, datum: 30 maart 2013

Antwoord: Wij hebben 13.000 km met de Yaris Hybrid Dynamic gereden. Verbruik in de zomer4.6l en in de winter 4.9l, de helft snelweg de rest binnenwegen en stads verkeer. Hij bevalt ons prima, ook op lange afstanden. Men moet er mee leren rijden en het loden voetje in bedwang houden. En adsl, de auto is ook nog niet ingereden, ik wens u nog veel zuinige kilometers toe!

 
Reactie van: Pijpers. Lans, datum: 20 oktober 2013

Antwoord: Natuurlijk is 1 op 28 geen reele opgave van het gebruik. Maar alle auto's worden op dezelfde manier gemeten. Bij elke auto is het daadwerkelijke verbruik een x percentage in werkelijkheid hoger. Dit speelt dus niet alleen bij Totota, maar bij elk merk. Daardoor kun je wel goed vergelijken. Maar dat de echte waarde wat meer benaderd zou mogen worden zou best wel mogen.

  

, datum: 15 maart 2013

Ervaring met Yaris: Het is even wennen een auto die achteruit rijdend niet te horen is voor fietsers! Ook in een woonwijk moet je voorzichtig zijn kinderen horen je niet aankomen.

UitvoeringYaris 1.5 Hybride
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand2.365 km
DealerAuto Totaal Service Zeist

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Emisenna, datum: 24 augustus 2013

Antwoord: Volgens de ANWB is onze Hyundai Getz crdi veel lawaaieriger dan een te vergelijken model van VW en Ford, echter de praktijk wijst anders uit. Veel mensen horen de idd rustige joris 3 pitter niet dus gevaarlijk.

  

, datum: 2 maart 2013

Ervaring met Yaris: Dit is onze derde Toyota. Ook nu bevalt hij weer goed. Alleen was het even wennen om met een automaat te rijden.

UitvoeringDynamic
Brandstofbenzine
Bouwjaar2013
In bezit1 jaar
KM-stand500 km
DealerJonge

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »