Forum Citroen C5 Tourer
Reacties van eigenaren
Ervaring met Citroen C5 Tourer: Ik heb beide raammechanismen moeten vervangen. Dat heb ik tot nu toe bij elke Citroen gehad. Het is blijkbaar te duur om een roestvrij kabeltje te gebruiken. Ook het derde remlicht voor de derde maal vervangen. Ook niet simpel te doen.
Ervaring met Citroen C5 Tourer: Heel veel reparaties, motoren beide ramen, vandaag de tweede, kosten weer 350 euro, turbo er al tig keer uitgevallen, elke keer weer naar de garage, geresiveerd, nog ellende, lampen regelmatige uitval, weer 80 euro....motor ruitewisservloeistof,reden genoeg om onze volgende auto van een ander merk te kopen, rijcomfort perfect, maar de rest.....PFFFFFF....ellende
Ervaring met Citroen C5 Tourer 2.2 hdif: Tot nu toe de fijnste en beste auto die ik ooit gehad heb.
Ervaring met onderhoud: Simpelweg zonder problemen en indien nodig gratis leenauto.
Antwoord: Rijd Citroen C5 Tourer 2009 met 100.000 km. Diesel automaat.
- Viel meerdere malen stil. Dagen in de garage (hersteld onder garantie na bijna 2 jaar miserie).
- dagrijlicht vervangen 2 uur werk (bumper moest eraf!)
- schakelaar ontgrendelen automaat vevangen
- lijst rechterzijde voorruit kwam los
- motorkapvergrendeling afgbroken
- nieuwe veerbollen vooraan (55000km)
- airco defect
- epsklep vernieuwd
- roestende sierstrips
- deursloten vooraan komen los
Ervaring met Citroen C5 Tourer: Ik rijd als leasewagen al 3 jaar Citroen. Per jaar rijd ik een 90.000 km. In 2012 en 2013 had ik een C5 1.6 e-HDI. Op 168.000 km, naast het normale onderhoud, slechts 1 grote reparatie. Betrof de brandstofpomp. Nu rij ik bijna een jaar een C5 Tourer 2.0 D 136PK Exclusive plus. Inmiddels de 70.000 gepasseerd. Nog geen enkele storing en enkel even per 30.000 naar de garage voor een beurt. Mijn volgende wagen gaat 100% weer een Citroen C5 worden.
Antwoord: Er zijn twee soorten wagens dat is een Citroen C5 EN de rest! Nog verdere uitleg nodig?
Ervaring met Citroen C5 Tourer 1.6 THP exclusive: Is geen auto voor baseballpet dragers, meer een heerlijk comfortabele reiswagen. De THP motor heeft wat zwakke puntjes gehad, maar wat draait dat blok toch lekker. Echt een koppelrijk blok, net een diesel alleen een stuk stiller.
Ervaring met onderhoud: Top service, altijd een leen- of huurauto beschikbaar
Antwoord: Mijn auto viel vorige elke kilometer stil. Kan weer starten na 5 minuten wachten. Dit gebeurt nu in stad. Wat als dit morgen op de autostrade gebeurt? Dit gebeurt niet alle dagen, maar wekelijks. Ik krijg dan melding dat er een emissieprobleem is, en het dito lampje brand dan ook. Lampje is na enkele dagen weer uit. Vooraleer ik de eerste keer stilval begint de motor te stotteren. 2 minuten later valt hij stil. Ik had dit probleem probleem wekelijks.
Begin dit jaar hebt u voor dit probleem de EGR electroklep vernieuwd. Kostprijs 705 euro. Enkele weken later stotterde hij weer, maar viel nog niet stil. Is deze wel goed gemonteerd? In juni begon ik weer stil te vallen. U hebt een diagnose gedaan en er was niets mis met mijn auto. De volgende dag viel ik stil.
Kennelijk is er wel iets mis. Van waar kan dit probleem komen? Kan iemand me helpen?
Ik lees op Internet dat dit een gekend probleem is bij Citroen. Iemand bij Citroen moet mij toch kunnen helpen? Kan de foutmelding uitgeschakeld worden? Zodat hij niet stilvalt. Kan er iets verstopt zijn door vuile brandstof? Kan er water in de brandstof zijn? Waar moet ik zijn om dit probleem te verhelpen? Ik kan niet meer rijden met deze auto, en zo is hij ook onverkoopbaar. Auto staat nu stil.
MVG
Robert De Craene
Robert.decraene@gmail.com
Antwoord: Mijn C5, is 3,5j oud, de auto stotterde af en toe. Nu blijkt door onvolledige verbranding, er enorm veel aanslag op de kleppen en in het motorblok zat. Deze is op kosten citroen gereinigd. Komt vooral voor bij de nieuwe verbranding motoren, komt door milieu eisen.
Ervaring met Citroen C5 Tourer: Mijn C5 is bijna 5 jaar oud en heeft 67000 km. gereden. Ik heb 4 buitensporige reparaties gehad:
- de eerste keer lekte de airco.
- de tweede keer deed de aanjager niets.
- de derde keer deed de airco het niet (oorzaak: airco module).
- de vierde keer zijn beide raammechanisme van de voorzijramen defect. kosten euro:700
Ik vind dat niet normaal voor een auto van deze prijsklasse. Het ergste vind ik dat de dealer doet alsof dat normaal is.
Antwoord: Rijd in een C5 diesel automaat, 2 liter met 161 PK. Formidabele auto, er staat nu 196.000 op de teller, ooit een keer een veerbol vervangen, verder nooit iets aan gehad.
Minpuntje was dat het geluid bij niet aansnoeren van de veiligheidsriemen op hield, en dat het geluid van de richtingwijzers uitviel.Citroen meende dat er een kabel in het stuur vervangen moest worden. Prijs 260 euro. Heb het niet laten doen.
Wat schetst mijn verbazing? Na een maand niet te hebben gereden i.v.m een vakantie was mijn accu leeg. ANWB er bij, opstarten, en ineens is het motormanagement gereset, doen zowel het geluid van de richtingaanwijzers als veiligheidsgordels het weer. Bij veel auto's met lege batterij is er sprake van een herstel en reset van het motormanagement. Dus geen reparatie, geen 260 euri.
Verder een formidabele en ondergewaardeerde auto, geweldige luchtvering, en de motor is zoals vanouds formidabel. Rijd er zeker nog een ton bij, en probeer hem dan te verkopen. De volgende auto zal weer een Citroen worden.
Ervaring met Citroen C5 Tourer 1.6 HDi: Alles wat je leest over de raam-mechanismes klopt. Ik heb links en rechts voor moeten vervangen. Airco compressor was ook stuk na 120K Km en zoals je heel vaak zal lezen: de kabelboom in de koffer van de touring breekt. Verder ben ik best tevreden, het is grote, comfortabele en tot noch toe, vrij betrouwbare auto. Verbruik is ook erg redelijk (5.8L/100Km). De 1.6 diesel rijd een stuk vlotter dan je zou verwachten. Echt hard gaat hij niet, maar het lage vermogen stoort eigenlijk niet en je kan vlot mee in het verkeer.
Minpunten: zesde versnelling mis ik heel erg, en jammer dat ik geen Euro5 versie heb gekocht (lage emissie zone in Antwerpen).