Forum Opel GT
Reacties van eigenaren
Antwoord: jammer dat ik nu pas zie, maar heb je de velgen nog zoja wat voor banden zitten er onder?
Ervaring met Opel GT 2.0 Di Turbo: Naast de krakende veren, luide injectoren ook last gehad van loslatende softtop rubbers en sedert januari 2010 een ieder keer opspelend emissie controle lampje. Gasklephuis vervangen, maar dat is niet de oplossing. Zit wellicht iets in de ontsteking. Ook valt zo af en toe de turbodruk weg.
Ervaring met onderhoud: Wel steeds duscussie over de mobiliteitsgarantie bij onderzoeken aan de auto.
Antwoord: Ik herken de klachten niet. Krakende veren heb ik (nog) niet. Rubbers moet je zelf in de gaten houden. Lampje is 1x aangeweest, maar ging vanzelf uit. Verkeerd starten kan dat veroorzaken. Goed je koppeling indrukken en niet zelf doorstarten! Ik vind het een superwagen!
Antwoord: was gestoken.
Dus weer een nieuwe radio besteld en ingebouwd en ook deze was weer gekrast waardoor iemand met speciale aandacht ervoor de klus nogmaals heeft herhaald, en heb toen niet geheel tevreden maar weer geaccepteerd
Na heel veel moeite van mij heb ik de 250 euro (van alarm)niet hoeven te betalen voor alle ellende die ik al had meegemaakt
De dimmer van de binnenverlichting is 3x vervangen want werkte steeds niet naar behoren !!!
De ophangvering van auto kraakte heel erg en is 2x gedemonteerd en vet ertussen gedaan maar na 1 week weer kraken en zijn nu voor de 3e x verwijdert maar nu vervangen voor nieuwe !!!
10 cm grote vocht met druppel plekken in beide achterlichten en kreeg als antwoord, zet hem maar een uurtje in de zon dan is het zo weg&hellip:&hellip: na veel overleg toch nieuwe achterlichten gekregen !!!
ESC en ABS sensoren stuk, dan werken deze dus niet en is onveilig om mee te rijden heb toen 10 dagen mijn auto bij de garage laten staan omdat onderdeel maar niet uit Duitsland werd geleverd en mocht toen in een hele kleine auto mijn pinksterweekend doorbrengen ipv mijn cabrio !!!
Toen ik auto eindelijk ging ophalen zat er een pit in mijn lak aan zijkant auto en werd mij even duidelijk gemaakt dat ze ermee klaar waren en dat de auto al genoeg voor hun had gekost, ipv bijv even de klant te geloven en bijwerken met lakstift !!!
Dan rijd je maar boos weg want je wordt weer niet geloofd en onvolwaardig behandelt door de enige manager waar je nog wel vertrouwen in had&hellip:&hellip:&hellip:&hellip:..er wordt wantrouwen in je schoenen geschoven.
Men vind jou nu een zeurklant !!!
3 dagen na de reparatie gingen weer alle alarmbellen af en waren de zelfde sensoren weer stuk.
Heb vandaag op 02-06-2010 een afspraak bij de directeur om 1000 uur en wil van de auto af en mijn geld terug omdat mij niet geleverd is waar ik voor heb betaald.
Ik stel hun hierbij dan ook aansprakelijk voor geleden schade tevens op emotioneel gebied.
Want dit gaat je echt allemaal niet in de koude kleren zitten.
En ook omdat ik vanaf het begin al niet als volwaardige klant ben behandelt en direct al al het vertrouwen in die dealer en medewerkers was verloren.
Deze 6 maanden hebben mij geen moment van plezier bezorgd en heb niet van mijn auto kunnen genieten voor mijn dure geld en wordt maar als leugenaar neergezet.
Mijn geduld is nu op en Ik ben er nu echt klaar mee !!!
Na gesprek mijn auto direct achtergelaten ter reparatie en nieuwe huurauto meegekregen.
Volgende dag was auto gerepareerd en ok bevonden na uitvoerige testrit !!
Helaas op de weg naar huis kwam dezelfde klacht weer gewoon terug en bel dus morgen naar de dealer wat we nu dan nog gaan doen en vraag me af hoeveel geduld een mens moet tonen.
Weer bij opel geweest en het blijkt nu vocht te zijn in een stekker die de informatie doorgeeft aan de auto computer (er wordt gekeken voor een reparatie setje !!!)
Ook word er een offerte aangevraagd na 6 maanden voor mijn beloofde mattenset!!!
Hoogachtend
Alfred W.Suskind
Vervolg verhaal : december 2010 :
De mattenset is afgeleverd en is mooi geworden gelukkig dus daar eindigt eindelijk de strijd.
Het wordt weer kouder en als het rond het vriespunt komt gaan weer alle 4 de rubbers van de ophanging piepen en kraken alsof je in een oud barrel rondrijd en dat irriteert enorm natuurlijk.
Afspraak gemaakt met Fred Knijn (manager)om de auto donderdag de 16 e te laten repareren nu worden alle 4 de rubbers vervangen, een aluminium tape op de stangen aangebracht en speciaal vet geplaatst om de storing weg te krijgen maar dan voor onbepaalde tijd aangezien dit nu de 4e poging is in 1 jaar om het op te lossen !!!
En ja hoor vanmorgen tijdens het rijden valt weer de ABS/ESC uit en heb direct de manager gebeld wat te doen onmdat het niet verantwoord is om met dit slechte gladde weer zo onbeveiligd rond te rijden&hellip:er werd voorgesteld om de stekker er tussen weg te halen en alles onderling te solderen en goed waterdicht te maken&hellip:kan misschien vandaag nog !!!
Antwoord: Hai mevr.X haha grappig om je hier te treffen hier mijn relaas bij de opel in almere...
In Okt.2009 Black Opel GT uitgezocht bij v.Voorden Opel-dealer te Almere.
Aan verkoper gevraagd of er andere matten in auto moesten ipv degene die erin zaten en antwoordt was ja, die liggen in de kofferbak.(kon niet open ivm elektrische bediening en geen stroom op voertuig.
Bij aflevering zaten niet de afgesproken matten erin en na veel gedoe zouden ze die alsnog bestellen maar nu na 6 maanden nog steeds niet geleverd omdat ze ineens niet leverbaar meer zijn.
Er is ook nooit een tegenvoorstel gedaan om klant tevreden te maken!!!
Kreeg ook certificaat mee voor verzekering ivm met alarm.
Ne 1 week bleek helemaal geen alarm op de auto te zitten en werd door verkoper voor leugenaar neergezet, omdat hij het niet gezegd zou hebben, maar gaf wel een alarm-certificaat mee!!!
Na veel moeite van mij kwam toch excuus en voorstel voor inbouw achteraf en kon klasse 3 alarm laten inbouwen voor 250 ipv 650 euro en ben hier mee akkoord gegaan.
Bij ophalen auto na inbouw was de auto erg vies maar erger er zaten zo&rsquo:n 20 krassen op in de zwarte lak !!!
Geconstateerd bij de dealer moest ik weer met lood in schoenen naar directeur voor overleg en is mijn auto helemaal met mijn hulp opnieuw in de was gezet en waren de krassen buiten in licht niet erg meer zichtbaar, dus ga je maar akkoord.
Mijn radio bleek onder de laklaag lijmresten te hebben die niet konden worden weggepoetst dus ook weer nadat 4 man dat hadden geconstateerd werd er een nieuwe radio besteld en geplaatst.
Deze werd dusdanig ingebouwd en met een ruwe doek nagepoetst dat nu de hele middenconsole (pianolak)beschadigd was en tevens een onderdeel van dashboard waar een schroevendraaier in was gestoken.
Dus weer een nieuwe radio besteld en ingebouwd en ook deze was weer gekrast waardoor iemand met speciale aandacht ervoor de klus nogmaals heeft herhaald, en heb toen niet geheel tevreden maar weer geaccepteerd
Na heel veel moeite van mij heb ik de 250 euro (van alarm)niet hoeven te betalen voor alle ellende die ik al had meegemaakt
De dimmer van de binnenverlichting is 3x vervangen want werkte steeds niet naar behoren !!!
De ophangvering van auto kraakte heel erg en is 2x gedemonteerd en vet ertussen gedaan maar na 1 week weer kraken en zijn nu voor de 3e x verwijdert maar nu vervangen voor nieuwe !!!
10 cm grote vocht met druppel plekken in beide achterlichten en kreeg als antwoord, zet hem maar een uurtje in de zon dan is het zo weg&hellip:&hellip: na veel overleg toch nieuwe achterlichten gekregen !!!
ESC en ABS sensoren stuk, dan werken deze dus niet en is onveilig om mee te rijden heb toen 10 dagen mijn auto bij de garage laten staan omdat onderdeel maar niet uit Duitsland werd geleverd en mocht toen in een hele kleine auto mijn pinksterweekend doorbrengen ipv mijn cabrio !!!
Toen ik auto eindelijk ging ophalen zat er een pit in mijn lak aan zijkant auto en werd mij even duidelijk gemaakt dat ze ermee klaar waren en dat de auto al genoeg voor hun had gekost, ipv bijv even de klant te geloven en bijwerken met lakstift !!!
Dan rijd je maar boos weg want je wordt weer niet geloofd en onvolwaardig behandelt door de enige manager waar je nog wel vertrouwen in had&hellip:&hellip:&hellip:&hellip:..er wordt wantrouwen in je schoenen geschoven.
Men vind jou nu een zeurklant !!!
3 dagen na de reparatie gingen weer alle alarmbellen af en waren de zelfde sensoren weer stuk.
Heb vandaag op 02-06-2010 een afspraak bij de directeur om 1000 uur en wil van de auto af en mijn geld terug omdat mij niet geleverd is waar ik voor heb betaald.
Ik stel hun hierbij dan ook aansprakelijk voor geleden schade tevens op emotioneel gebied.
Want dit gaat je echt allemaal niet in de koude kleren zitten.
En ook omdat ik vanaf het begin al niet als volwaardige klant ben behandelt en direct al al het vertrouwen in die dealer en medewerkers was verloren.
Deze 6 maanden hebben mij geen moment van plezier bezorgd en heb niet van mijn auto kunnen genieten voor mijn dure geld en wordt maar als leu
Antwoord: Heb vandaag op 02-06-2010 een afspraak bij de directeur om 1000 uur en wil van de auto af en mijn geld terug omdat mij niet geleverd is waar ik voor heb betaald.
Ik stel hun hierbij dan ook aansprakelijk voor geleden schade tevens op emotioneel gebied.
Want dit gaat je echt allemaal niet in de koude kleren zitten.
En ook omdat ik vanaf het begin al niet als volwaardige klant ben behandelt en direct al al het vertrouwen in die dealer en medewerkers was verloren.
Deze 6 maanden hebben mij geen moment van plezier bezorgd en heb niet van mijn auto kunnen genieten voor mijn dure geld en wordt maar als leugenaar neergezet.
Mijn geduld is nu op en Ik ben er nu echt klaar mee !!!
Na gesprek mijn auto direct achtergelaten ter reparatie en nieuwe huurauto meegekregen.
Volgende dag was auto gerepareerd en ok bevonden na uitvoerige testrit !!
Helaas op de weg naar huis kwam dezelfde klacht weer gewoon terug en bel dus morgen naar de dealer wat we nu dan nog gaan doen en vraag me af hoeveel geduld een mens moet tonen.
Weer bij opel geweest en het blijkt nu vocht te zijn in een stekker die de informatie doorgeeft aan de auto computer (er wordt gekeken voor een reparatie setje !!!)
Ook word er een offerte aangevraagd na 6 maanden voor mijn beloofde mattenset!!
Vervolg verhaal : december 2010 :
De mattenset is afgeleverd en is mooi geworden gelukkig dus daar eindigt eindelijk de strijd.
Het wordt weer kouder en als het rond het vriespunt komt gaan weer alle 4 de rubbers van de ophanging piepen en kraken alsof je in een oud barrel rondrijd en dat irriteert enorm natuurlijk.
Afspraak gemaakt met Fred Knijn (manager)om de auto donderdag de 16 e te laten repareren nu worden alle 4 de rubbers vervangen, een aluminium tape op de stangen aangebracht en speciaal vet geplaatst om de storing weg te krijgen maar dan voor onbepaalde tijd aangezien dit nu de 4e poging is in 1 jaar om het op te lossen !!!
En ja hoor vanmorgen tijdens het rijden valt weer de ABS/ESC uit en heb direct de manager gebeld wat te doen onmdat het niet verantwoord is om met dit slechte gladde weer zo onbeveiligd rond te rijden&hellip:er werd voorgesteld om de stekker er tussen weg te halen en alles onderling te solderen en goed waterdicht te maken&hellip:kan misschien vandaag nog !!!
Antwoord: vervolg 4 :
Afspraak gemaakt met Fred Knijn (manager)om de auto donderdag de 16 e te laten repareren nu worden alle 4 de rubbers vervangen, een aluminium tape op de stangen aangebracht en speciaal vet geplaatst om de storing weg te krijgen maar dan voor onbepaalde tijd aangezien dit nu de 4e poging is in 1 jaar om het op te lossen !!!
En ja hoor vanmorgen tijdens het rijden valt weer de ABS/ESC uit en heb direct de manager gebeld wat te doen onmdat het niet verantwoord is om met dit slechte gladde weer zo onbeveiligd rond te rijden&hellip:er werd voorgesteld om de stekker er tussen weg te halen en alles onderling te solderen en goed waterdicht te maken&hellip:kan misschien vandaag nog !!!
Antwoord: zo de stekker is er tussenuit geknipt en alle bedrading aan elkaar gesoldeerd en geisoleerd (de stekker hing ook onder de auto in de elementen van het weer!) nu is ook de stekker met tai-ribs boven binnen de carrosserie gemonteerd door Bart...samen met Arjan echte monteurs waar je wel vertrouwen in kan hebben! Op naar de donderdag vwb vervangen van de rubbers!
Ervaring met Opel GT: Heb de auto nieuw aangeschaft (over de streep getrokken door de momenteel gunstige aanschafprijs). Inderdaad herken ik de genoemde problemen: Krakende voorveren, vooral bij lage temperaturen en de ratelende injectie. Dit laatste verhelp ik door de audio een tikje harder te zetten (Er zit wel een vet geluid in de geluidsinstallatie). Verder een pracht van een auto, altijd weer leuk die verbaasde blikken "Wat is dat voor een bak"?
Antwoord: Bestaat er ook een OPEL GT club voor deze nieuwe GT's? Of weren ze deze nieuwe bij de oude clubs?
Ervaring met Opel GT: Bagageruimte erg weinig.
Antwoord: Hoezo, wat zijn de ervaringen met Nefkens? Kan je daar iets meer van vertellen?
Antwoord: Ook ik zit te denken aan aanschaf van deze auto, ik vind hem heel erg mooi en stoer. Kan je die voorveren ook zelf smeren? Ik zoek een nieuwe gele GT, weten jullie er ergens nog 1 te staan voor de aanbiedingsprijs?
Hoezo niet terug naar Nefkens? Is dat geen goede dealer en waarom niet? Wat zijn de ervaringen ermee? Zijn er mensen die op vakantie zijn geweest met de GT, al is het maar met weinig bagage?
Antwoord: Ik heb ondertussen de auto gekocht. Niet bij Nefkens opel Amersfoort. We waren al door meerdere mensen gewaarschuwd, dat de service zo slecht was en de auto's niet goed werden behandeld en gerepareerd. Dure garage ook. Naar nu bleek, dat die klantonvriendelijkheid zich ook uitstrekt tot in de showroom.
Ik zou iedereen willen aanraden: GA NIET NAAR NEFKENS AMERSFOORT.
Er stonden er daar 2 nieuwe gele te koop voor de aanbiedingsprijs, maar Menno van de Kommer (verkoper) vond dat je dan meteen ook maar een klotenbehandeling moet krijgen. Onbeschoft gedrag, zuchtend omdat hij naar buiten mee moest lopen om de kap te demonstreren. 3x geweest om de auto te zien, maar na 3x hetzelfde onbeschofte gedrag waren we het zat. Helemaal na ook een onbeschoft lage inruilprijs, geen onderhandeling meer waard, zo schofterig was deze. Hij dacht vermoedelijk alleen met kijkers en geen kopers te maken te hebben. Had hij het toch helemaal mis.
We hebben de auto uiteindelijk een week erna gekocht in Leeuwarden Winia en Engelsma, waar we wel heel vriendelijk en eerlijk werden te woord gestaan. Bovendien lag daar de inruilprijs op het niveau dat voor ons wel acceptabel was. Service is daar (tot nu toe) gewoon goed! Reden genoeg om een stuk voor te rijden!
De auto bevalt zeer goed. Alleen is met sneeuw de achterwielaansturing een probleem, want dan kom je moeilijk van je plaats. Ik heb hem nu 5 maanden en heb geen last van kraken, geen problemen en ik geniet alleen maar!
Het enige dat ik nog zoek is een leuke club om me bij aan te sluiten. Ik ga kennis maken bij de roadsterclub.nl. Hopelijk tref ik daar meerdere Opel GT's.
Ervaring met Opel GT 2.0 Di Turbo: Heb deze auto nw gekocht. Vanaf begin zit er een irritant geluid in de benzine-aanvoer. Volgens de Opel is een een bekende klacht en wordt er aan gewerkt maar tot op heden zonder resultaat. Ik ben benieuwd of er meer eigenaren zijn met dezelfde klacht. Daarnaast: bij koud weer kraken de voorveren. Qua prestaties is het een fijne auto, maar het bovenstaande verpest dit.
Antwoord: Rij op dit moment een Signum 2.2, uit 2005 en wil overstappen op een Opel GT.
Ook ik heb dit geluid gehad, en na veel onderdelen (injectiesysteem, tank, terugslagklep aanvoer naar tank) is uiteindelijk niet meer hoorbaar.
Kraken van de voorveren is een Opel ding denk ik, dat hebben ik ook, maar is geen probleem.
Hoor graag hoe de Opel GT bevalt (ook qua kofferruimte)
Antwoord: Ik heb deze auto ook nieuw gekocht en ik heb exact dezelfde problemen. Het irritante geluid komt van de benzine injectie en is vooralsnog niet te verhelpen. Voor wat betreft de veren ...... mijn garage smeert geregeld enige onderdelen en dan ben ik er weer een paar maanden vanaf. Het treedt vooral op met kouder weer.
Ervaring met Opel GT 2.0 Di Turbo: Geweldige auto. Hij rijdt als een kart en ziet er super uit. Hou wel de traction control aan, anders ben je em zo kwijt.