Mitsubishi Engelberg Tourer
Mitsubishi toont Engelberg Tourer
De Mitsubishi Engelberg Tourer is een Twin Motor 4WD plug-in hybrid EV (PHEV). Zoals zijn naam doet vermoeden, staat het model garant voor tractie en een vertrouwenwekkend rijgedrag op alle typen wegdek en in alle weersomstandigheden. Deze eigenschappen worden gecombineerd met een groot elektrisch bereik dat kenmerkend is voor een PHEV en waarmee trips naar afgelegen gebieden zonder oplaadmogelijkheden mogelijk zijn. Dankzij de slimme plaatsing van alle systemen biedt de SUV een ruime cabine met drie zitrijen en een variëteit aan opbergmogelijkheden.
Voor de aandrijving van de Mitsubishi Engelberg Tourer dient het Twin Motor PHEV-systeem dat in de Outlander PHEV is gekweekt en ontwikkeld, maar op alle fronten is geoptimaliseerd met nieuwe technologie voor elektrificatie en vierwielaandrijving. Bovendien zorgt de combinatie van PHEV-aandrijving en connected car-technologie voor betere prestaties en extra gemoedsrust in alle weersomstandigheden.
Het batterijpakket is gemonteerd in de bodem in het midden van de auto. Het Twin Motor-systeem bevat een motor op de voor- en achteras, maar is zodanig compact gemonteerd dat een royaal interieur met drie zitrijen mogelijk is. De 2,4-liter benzinemotor is specifiek ontwikkeld voor toepassing in een PHEV. In hybridemodus fungeert de motor als een generator met een hoog regeneratievermogen, terwijl de grotere cilinderinhoud zorgt voor een stillere loop. Behalve de hogere efficiëntie van het gehele PHEV-aandrijfsysteem maakt de Mitsubishi Engelberg Tourer ook gebruik van additionele technieken om het verbruik te reduceren, zoals een actieve grille met lamellen die automatisch sluiten voor minder luchtweerstand. De elektrische actieradius van de Mitsubishi Engelberg Tourer bedraagt meer dan 70 km (volgens WLTP). In combinatie met een volle tank benzine bedraagt de totale actieradius meer dan 700 km (volgens WLTP).
Het systeem profiteert van de kennis en ervaring die is opgedaan met de Lancer Evolution. Het 4WD-systeem is voorzien van Active Yaw Control om de aandrijfkrachten tussen de voorwielen te verdelen. Deze componenten werken samen met het geïntegreerde Super All-Wheel Control (S-AWC) controlesysteem dat zorgt voor een drastische verbetering van de dynamische prestaties door de remkracht van elk afzonderlijk wiel te regelen (met behulp van ABS), evenals het geleverde vermogen op de voor- en achteras (met behulp van Active Stability Control).
Als de bestuurder een bestemming invoert in het geïntegreerde navigatiesysteem, selecteert het connected car-systeem de ideale rijmodus op basis van de weersomstandigheden, de topografie, het verkeer en het type wegdek. Het stuurt ook het energiemanagementsysteem en S-AWC-systeem aan voor een comfortabel en veilig weggedrag in alle omstandigheden en maximale brandstofefficiency.