Kia Naimo
Kia toont Naimo conceptcar in Seoel
Het ongecompliceerde ontwerp wordt geaccentueerd door een aantal opvallende kenmerken, zoals een doorlopende voorruit en het asymmetrische ontwerp van het zonnedak en de LED-koplampverlichting. De mengeling van eenvoud en complexiteit is een bekende eigenschap van traditionele Koreaanse kunst en ambachten. Met name Aziatisch Celadon-vormig aardewerk heeft een belangrijke invloed op de styling van de auto gehad, terwijl de asymmetrische vorm van het aardewerk heeft geleid tot het ontwerp van het zonnedak. De typische jade-kleur verleent de Naimo zijn unieke afwerking van het exterieur.

Kia's designteam maakte ook gebruik van innovatieve technologische voorzieningen om te zorgen dat het uiterlijk van de auto strak blijft. Zo heeft de Naimo geen traditionele ruitenwisserbladen, maar een uiterst krachtige luchtblazer onderaan de ruit die de voorruit schoon blaast. Conventionele buitenspiegels zijn vervangen door een miniatuurcamera in de A-stijlen.
Het interieur van de Naimo is ontworpen met het doel om een sterk gevoel van rust te creëren en is voorzien van met de hand bewerkte materialen. Voor de deurpanelen en de vloer is Koreaans hout gebruikt en de hemelbekleding is vervaardigd van 'Han-ji' papier. Naast deze traditionele elementen zijn er ook moderne voorzieningen in het interieur te vinden, zoals een TOLED (transparante organische verlichte diode) verlichting van het instrumentenpaneel en connectiviteit voor meerdere apparaten.
De 3,9-meter lange Naimo is het derde elektrische voertuigontwerp dat door Kia Motors Corporation binnen een jaar wordt onthuld. Hij heeft de praktische mogelijkheden van een nul emissie vijfdeurs stadsauto met vier zitplaatsen. Door zijn lengte van 3,890 meter, zijn lange wielbasis, breedte en hoogte (respectievelijk 2.647, 1.844 en 1.589 mm), evenals de korte overhang voor en achter, belooft de auto uitzonderlijk veel hoofd-, been- en schouderruimte voor de inzittenden.

De conceptauto heeft geen B-stijlen en is voorzien van tegengesteld scharnierende achterportieren, voor een optimale toegankelijkheid van het interieur. Tot slot heeft de Naimo een driedelige opening van de bagageruimte.
De aandrijving wordt verzorgd door een PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor) elektromotor met een maximum vermogen van 80 kW (109 pk) en een maximum koppel van 280 Nm, waardoor de Naimo een topsnelheid heeft van 150 km/u.
Een dubbel 27 kWh batterijpakket is onder de vloer van de bagageruimte geplaatst en maakt gebruik van LiPoly (Lithium Ion Polymer) technologie die veel voordelen biedt boven andere batterijtypes. Uitgerust met deze batterij heeft de Naimo een actieradius van 200 kilometer op een enkele lading. Om de actieradius te realiseren is de showauto voorzien van speciale 20-inch aluminium wielen met een lage weerstand.
Bij snellading (50 kW) kan de batterij van de Naimo binnen 25 minuten tot 80% van zijn capaciteit worden opgeladen. Bij een normale laadprocedure (3,3 kW) wordt 100% van het vermogen bereikt na vijfeneenhalf uur.
De Naimo zal deel uitmaken van Kia's groeiende testvloot van hybride, elektrische en fuel-cell voertuigen, die uitgebreid wordt getest onder uiterst gevarieerde omstandigheden. Met de doelstelling om toekomstige productiemodellen te ontwikkelen met nul of drastisch teruggebrachte emissies.