Bijtelling leaseauto
Hyundai i20
Een auto van de zaak is geen gratis auto! Omdat de leaseauto ook privé kan worden gebruikt, wordt deze gezien als een vorm van extra inkomen. Alleen wanneer aantoonbaar minder dan 500 KM per jaar privé wordt gereden met de auto van de zaak, is geen extra bijtelling verschuldigd.
Wie wel meer dan 500 KM per jaar privé met de lease-auto rijdt, moet een deel van de cataloguswaarde van de auto optellen bij het bedrag waar over inkomstenbelasting wordt geheven. Het te betalen bedrag is afhankelijk van het fiscaal inkomen (de "tariefgroep"), de CO2 uitstoot van de auto en de eventuele eigen bijdrage. Onderstaande berekening geeft weer hoeveel de lease-auto daadwerkelijk per maand kost door extra belastingheffing. Gebruik voor een privé-auto de kilometerkosten-calculator.
Serieus, betrouwbaar, degelijk, ruim, functioneel. De Hyundai i20 behoort tot de meest rationele auto's in zijn soort. Niet leuk, niet begeerlijk, niet vernieuwend, maar wel heel verstandig.
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!

"R90 Entry (22 kWh)"

"EV ExecutiveLine"

"TCe 90 Ambiance"

"1.0 Turbo Selection"

"TwinAir Turbo PopStar"