7 mei 2015
BMW 3-Serie

BMW 3-Serie

BMW 3-Serie ondergaat facelift

7 mei 2015 | BMW presenteert de vernieuwde 3-Serie sedan en Touring. Beide modellen stralen meer dynamiek uit dankzij het scherpere design van de koplampen, grille, bumpers en achterlichtunits. Het interieur ademt een onmiskenbare premiumsfeer dankzij het gebruik van nieuwe materialen. Vier dieselvarianten van de 3-Serie sedan en Touring komen in aanmerking voor 20 procent bijtelling. Nieuw in het gamma zijn de 330i en 340i, terwijl de plug-in hybride 330e met 49 g/km CO2 in 2016 aan het gamma wordt toegevoegd. Prijzen en leveringstermijn worden binnenkort bekendgemaakt.

De vernieuwde BMW 3-Serie sedan en Touring vallen op door het nieuwe vormgeving van de LED-dagrijverlichting. De gewijzigde luchtinlaten van de voorbumper accentueren de dynamische uitstraling van de 3-Serie, terwijl de radarmodule van de optionele Active Cruise Control (ACC) harmonieus in de middelste luchtinlaat is opgenomen. Ook nieuw zijn de achterlichtunits met een kenmerkende LED-signatuur.

BMW 3-Serie

Het motorenaanbod van de vernieuwde 3-Serie Sedan omvat vier benzine- en zeven dieselversies, bestaande uit drie-, vier en zescilinders met BMW TwinPower Turbo techniek. De nieuwe basisversie is de 318i met driecilinder TwinPower Turbo krachtbron. Het vermogen van 100 kW/136 pk is gelijk aan dat van de 316i die hij vervangt, terwijl de CO2-emissie is verlaagd tot 129 g/km (voorheen: 134 g/km).

De 330i met nieuwe viercilinder TwinPower Turbo vervangt de 328i en combineert 185 kW/252 pk (voorheen 245 pk) met een 12 procent lager brandstofverbruik. Ook nieuw is de zescilinder TwinPower Turbo in de 340i. Met 240 kW/326 pk (voorheen 306 pk) staat deze versie garant voor zeer dynamische prestaties, terwijl het brandstofverbruik met 10 procent is gedaald ten opzichte van de 335i.

BMW 3-Serie

In 2016 wordt het PHEV-aanbod verder uitgebreid met de 330e. Het gecombineerde verbruik van 2,1 l / 100 km (49 g/km) laat de plug-in hybride binnen de 15% bijtelling vallen in 2016. De plug-in hybride technologie combineert de 135 kW / 184 pk 2,0-liter TwinPower Turbo benzinemotor met een 80 kW elektromotor. Het gecombineerde vermogen van 185 kW (252 pk) en gecombineerde maximum koppel van 420 Nm laten de 330e in 6,3 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h sprinten. De topsnelheid ligt op 225 km/h. De volledig elektrische actieradius bedraagt circa 35 kilometer.

De 320d sedan en 320d Touring leveren nu 140 kW/190 pk en 400 Nm en stoten 106 g/km CO2 uit, in combinatie met de 8-traps Steptronic automaat (Touring 109 g/km). Daarmee vallen deze dieselversies in de categorie van 20 procent bijtelling. Dat geldt ook voor de geoptimaliseerde 320d EfficientDynamics Sedan die in combinatie met de 8-traps Steptronic automaat 99 gram CO2-uitstoot (Touring 104 g/km).

BMW 3-Serie

De standaard, M Sport en adaptieve dempers zijn aangepast. De rolneigingen zijn gereduceerd en de stuurprecisie is toegenomen. Vrijwel alle versies van de 3-Serie zijn optioneel leverbaar met xDrive-vierwielaandrijving, met uitzondering van de 318i en 316d. De 335d is standaard voorzien van BMW's xDrive-vierwielaandrijving.

Nieuwe materialen versterken de uitstraling van het interieur. Subtiele aanpassingen aan de middenconsole en de bekerhouders zorgen voor betere bruikbaarheid. Het geoptimaliseerde navigatiesysteem Professional belooft snellere routecalculatie en een realistischere 3D-weergave. Als onderdeel van de vele services van ConnectedDrive wordt het navigatiesysteem de eerste drie jaar automatisch en kosteloos geüpdatet. Andere noviteiten zijn automatisch fileparkeren als uitbreiding van de Parking Assistant.