"Het is een groot compliment dat de Toyota iQ is geselecteerd door een van de meest prestigieuze sportwagenfabrikanten ter wereld. Een bedrijf waarmee we warme vriendschapsbanden onderhouden. Deze samenwerking vormt een logische combinatie van strategieën: een klein en tegelijkertijd ruimtelijk concept, perfect voor het rijden in de stad, met het design van Aston Martin, een icoon op dit gebied", aldus Tadashi Arashima, CEO en President van Toyota Motor Europe. "De Cygnet is de perfecte keuze voor de Aston Martin-bezitter die op zoek is naar een tweede of derde auto die zowel luxueus als milieuvriendelijk is", zo voegt hij daar nog aan toe.

Hoewel sterk verschillend in grootte en klantenaantallen delen Aston Martin en Toyota dezelfde bedrijfsfilosofie: superieure kwaliteit, hoogwaardige techniek en innovatieve technologieën. De samenwerking profiteert verder van de passie voor auto's die beide merken delen.
De Toyota iQ wordt beschouwd als en doorbraak op het gebied van intelligent design. Minder dan drie meter lang en met een flexibel interieur dat ruimte biedt aan vier personen en het begrip veelzijdigheid opnieuw definieert. Uitgerust met talrijke design-innovaties - zoals de vlakke brandstoftank onder de vloer en het asymmetrische dashboard – is de iQ gepositioneerd als de 'compromisloze keuze' met een CO2-uitstoot van slechts 99 g/km. Ook de passieve en actieve veiligheid liggen op een buitengewoon hoog niveau, goed voor een score van 5 sterren bij de Euro NCAP-tests.
De geplande samenwerking met Aston Martin is een goed getimede bevestiging van het superieure concept van de Toyota iQ. De aankondiging is een belangrijke stap in de langetermijnplanning van Toyota om de iQ-wereld uit te breiden. Anders gezegd, het wereldwijd op de markt brengen van nieuwe versies van de iQ en het vergroten van het aanbod milieuvriendelijke auto's.

2 december 2010