14 december 2017
Renault Grand Espace

Forum Renault Grand Espace

Reacties van eigenaren

  

, datum: 10 april 2009

Ervaring met auto: Wij ervaren het als een prima rijdende, zeer ruime gezinsauto.

Ervaring met verkoop: Gewoon altijd opletten en optijd je mond opentrekken.

Uitvoering1.9 DCi Privilege
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand174.127 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 8 september 2008

Ervaring met auto: Heb zeer slechte ervaring met mijn Espace. Kocht hem vorig jaar voor de vakantie (kan namelijk 2000 kg trekken). Onderweg heel mijn motor vastgelopen. Schade 7500 euro. Dit jaar precies het zelfde. Wat blijkt: de motor is te licht en boven de 200.000 lopen ze allemaal vast? Heb er toch wel even 15.000 voor moeten sparen. Advies: koop de auto nieuw en verkoop hem binnen 3 jaar.

Ervaring met onderhoud (niet gespecificeerd): Koop deze auto nooit boven de 20.0000 kilometers. Motor loopt 100% vast.

Ervaring met verkoop: Koop deze auto nieuw en verkoop hem weer binnen 3 jaar. Heb er nu voor de tweede maal sinds een jaar een nieuwe motor in. Ik durf er niet meer in te rijden ben nu al 9000 euro kwijt in 1 jaar? Ga nog liever lopen!

Uitvoering1.9dci Privelege
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit1 jaar
KM-stand200.000 km

Betrouwbaarheid2
Comfort6
Motor2
  
 
Reactie van: Mdereus, datum: 7 augustus 2009

Antwoord: Geac hte heer, mevrouw,

Hoewel uw bericht al weer van een tijdje terug is, heb ik er een paar vragen over. Maar eerst vertel ik u mijn verhaal:
Renault Grand Espace type 2.2 dCI
Bouwjaar 2003, km stand 209749.
Tot 134000 km onderhouden door officiele Renault garage (incl. vervanging distributieriem als laatste grote ":motor onderhoud":). Hierna door zeer goede lokale garage vlgs. het boekje.

Notabene op weg naar vakantie, in Parijs begaf de motor vd Espace het. Konklusie van diverse experts: gebroken/kapot drijfstang-lager.
oplossing: revisie motor plaatsen.
Een uitermate kostbare aangelegenheid.

1. Wat zijn de gegevens van uw G Espace?
bouwjaar, type, diesel, motortype (2.2dCI?)

2. Wat was er met de motor aan de hand?

3. Waaruit blijkt volgens u dat de motor te licht zou zijn?

4. Waarop baseert u uw zin ":boven de 200.000 lopen ze allemaal vast?": ?

5. hoe heeft u dit met Renault afgehandeld?

Ik heb in een aangetekende brief de verkopende partij (een officiele Renault dealer) uitgenodigd tot overleg en tot het doen van een voorstel. En heb bij Renault Nederland een melding van het voorval gedaan.

De chef werkplaats van de Renault garage bevestigde desgevraagd ":dat het niet te ontkennen viel dat deze motor bekend stond om zijn problemen":
Het zou kunnen dat deze motor inderdaad te licht is gekonstrueerd en de turbo druk niet aankan. Maar ik wil dit wel ":hard": hebben. Ik ben van mening dat een drijfstang-lager niet kapot mag gaan (fundering van een huis).

U begrijpt,

Uw reactie en mogelijke beantwoording van mijn vragen stel ik zeer op prijs!

in afwachting van uw reactie,

met vriendelijke groet,

Martijn de Reus

  

, datum: 27 juni 2008

Ervaring met auto: Kopen. Alleen de ventielen zijn niet goed.
Airco matig, panda beter.

UitvoeringEnitiale
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand180.000 km
DealerKerres

Betrouwbaarheid9
Comfort10
Motor10
  
  

, datum: 12 april 2008

Ervaring met auto: Veel plezier

UitvoeringInitiale
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand80.000 km
DealerSegerink

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 3 oktober 2007

Ervaring met auto: Volgend jaar verkoop ik hem en neem dan zeker eenzelfde exemplaar, mits de rijeigenschappen niet minder zijn van de lichtere motoren versies/

Uitvoering3,5 V6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit1 jaar
KM-stand97.000 km
DealerDorzo

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor9
  
  

, datum: 23 augustus 2007

Ervaring met auto: Met name turbo na een jaar al kapot en vervangen + diverse softwareproblemen. Ik rijd inmiddels met meer plezier een nieuwe Ford Galaxy.

Uitvoering2.0T
Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit1 jaar
KM-stand120.000 km
DealerKempenaar

Betrouwbaarheid4
Comfort7
Motor5
  
  

, datum: 23 mei 2007

Ervaring met auto: Ik heb deze auto tweedehands en met name is de electronica dermate dwingend, dat hierdoor vaker pech ontstaat dan noodzakelijk. Soms simpele gebreken, kunnen niet worden opgelost door de electronica/software. Renault en Peugeot zijn hier erg sterk in. De auto is van januari 2003 en heeft 89.000 op de teller. De reparatie kost 2700 euro en Renault wil 80% voor zijn rekening komen. Ik ben er nog niet uit of ik dat redelijk en billijk vindt. Het zou toch niet na 4 jaar stuk mogen zijn. Uiteindelijk zou me dat dus 600 euri gaan kosten. Ik ga nog wel even in de clinch met Renault.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Nu gelijk al een probleem nadat hij vorig jaar voor service is geweest. Waar het aan ligt weet ik niet, maar kan een turbo zomaar stuk gaan?

Uitvoering2.0 16V TURBO
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit3 jaar
KM-stand89.000 km
DealerStam

Betrouwbaarheid3
Comfort6
Motor8
  
 
Reactie van: Andel526, datum: 8 juli 2012

Antwoord: Een turbo gaat niet zomaar stuk. Stuk gaat het als men koud de motor plus turbo zwaar belast. Is de motor erg warm (turbo vaak gloeiend heet) de motor niet direct uitzetten na deze belasting. Laat de turbo wat afkoelen.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »