18 december 2017
 

Forum Saab 9-3

Reacties van eigenaren

  

, datum: 20 augustus 2014

Ervaring met auto: Onderhoud is duur, maar heerlijke auto om in te rijden.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Saab is duur in onderhoud en de ouder Saabs moeten om de 10.000 km een onderhoudsbeurt krijgen

UitvoeringBusiness Edition
Brandstofdiesel
Bouwjaar2002
In bezit8 jaar
KM-stand385.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor7
  
  

, datum: 27 oktober 2013

Ervaring met auto: Let op onderhoudshistorie.

Uitvoering2.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar1999
In bezit1 jaar
KM-stand120.400 km

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor8
  
  

, datum: 8 maart 2013

Ervaring met auto: Let op doorgeroeste oliekoelleidingen bij doorgangen.
Zeer prettige, hardrijdende auto met super stoelen en veel bagageruimte (tot aan raam achter ongeveer 700 liter).
Op gas rustig rijden, niet te veel toeren maken. Gaat dan lang mee.

Uitvoering2.0 Turno
Brandstoflpg
Bouwjaar2002
In bezit11 jaar
KM-stand375.000 km
Dealer Stolk

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 23 december 2012

Ervaring met auto: Ik heb mijn diesel nu 10 jaar en inmiddels heeft deze bij 320.000 km afgelegd.
Jammer dat bij de laatste beurt de oliedruksensor vervangen moest worden. Het is nog steeds een heerlijke auto. Ook overigens alle lof voor mijn Dealer Boy Heijnen in Roermond, die hem al die tijd in top-conditie heeft gehouden.

Omdat de auto het verdient vergeet ik de problemen die ik heb gehad met de brandstofpomp. Dat was toen hij pas 60.000 km gereden had. En dat was wel een (te) dure grap. Shame on you mr. Importeur dat jullie toen niet meer coulance toonden.

Uitvoering2.2 TiD
Brandstofdiesel
Bouwjaar2001
In bezit10 jaar
KM-stand319.000 km
Dealer Boy Heijnen v.o.f.

Betrouwbaarheid9
Comfort9
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 10 november 2012

Ervaring met auto: Eerste dieselversie van destijds. Probleemloos. Tot op heden, een paar kleinigheden - gezien de leeftijd inmiddels - buiten beschouwing gelaten.
Een vorige van dezelfde 9-3 reeks gesandwiched door een zware Iveco-opligger (achter) en een Ford Transit vanvoor. Kooi OK alle 4 deuren gingen nog perfect open en anti-whiplash systeem deed wat het moest doen (wat de inzittenden van de 4 wagens voor mij in veel mindere mate overleefden). Na 11 jaar een beetje saai, maar nog steeds even betrouwbaar. En met de eerder bescheiden 115 pk dankzij afdoende koppel toch nog behoorlijk prettig om mee te rijden.

UitvoeringSE 2,2 TiD
Brandstofdiesel
Bouwjaar2001
In bezit11 jaar
KM-stand200.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor6
  
  

, datum: 10 augustus 2011

Ervaring met auto: Ervaren Saab rijder die nog onlangs zijn leven heeft te danken aan zijn Saab 9-3 kan alleen maar zeggen: Als je leven je lief is, rijd dan SAAB!

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Monteer Monroe schokbrekers en schenk aandacht aan de GM onderdelen die helaas her en der zijn gemonteerd. Ze zijn niet slecht maar hebben geen SAAB specificaties v.w.b. levensduur.

Ervaring met verkoop: Met SAAB check up rapport een volledig verantwoorde aankoop.

Uitvoering2.0
Brandstoflpg
Bouwjaar1999
In bezit4 jaar
KM-stand331.500 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 13 december 2010

Ervaring met auto: Fijne, probleemlooze auto.

Ervaring met verkoop: Kreeg na opmerking van banden er nieuwe Michelins onder.

Uitvoering2.0t SE
Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit1 jaar
KM-stand149.750 km

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor8
  
 
 
« 1 2 3 4 5 »