11 december 2017
Opel Agila

Forum Opel Agila

Reacties van eigenaren

  

, datum: 7 maart 2011

Ervaring met auto: Ik rijd vanaf juli 2010 de Opel Agila 1.2 Edition, aangevuld met het Style pakket (o.a. lichtmetalen velgen). De auto bevalt prima.
Voordelen: geslaagd model, voldoende ruim, hoge zit, stevige, goed verstelbare stoelen, de 1.2 motor is lekker pittig en stil, goede wegligging, opbergvak onder de bodem van de kofferruimte is erg handig.

Geen enkele auto is perfect, dus er zijn ook minpunten:
trekkracht bij lage toeren, schakelen wat hakerig, kleine kofferruimte (overigens heel eenvoudig te vergroten tot geheel vlakke laadvloer), onderzijde voorbumper is te laag, waardoor al schade door een drempel.

Problemen: het eerste halfjaar probleemloos. Hierna problemen met de achterwielophanging, gebonk met het nemen van drempels, later ook op klinkerwegen. Dealer heeft onderzoek gedaan, euvel blijkt te zitten in de schokdempers. Schokdempers zijn inmiddels besteld. Na twee weken opnieuw contact gehad met de dealer: schokdempers zijn voorlopig niet leverbaar, productie moet aangepast worden.

Uitvoering1.2 Edition
Brandstofbenzine
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand5.700 km
DealerMulders

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: J. Molloel, datum: 14 maart 2011

Antwoord: Ik heb precies dezelfde ervaring.
Verleden week de eerste beurt met de Agila gehad bij de opeldealer. Als klacht had ik veel bonken bij het nemen van oneffenheden in de weg of (langzaam) over een een verkeersheuvel gaan. Wat blijkt: alle 2 de schokdempers achter zijn kapot en dit binnen 1 jaar na aankoop! De schokdempers worden ook voor mij besteld en vallen gelukkig nog binnen de garantie. Joanna 14 maart 2011

 
Reactie van: Wierland, datum: 16 maart 2011

Antwoord: Wij hebben precies hetzelfde: onze beide schokbrekers achter zijn binnen garantie vervangen. Voor mijn gevoel begint het nu trouwens weer, even afwachten maar.
Marion

 
Reactie van: Crepje, datum: 17 maart 2011

Antwoord: Ook bij mij is het hetzelfde verhaal. Auto gekocht in juni 2010. Rijd lekker, zit goed maar ook problemen met schokbrekers. Heb er nu 16000 km opstaan en heb zelf een opmerking hierover gemaakt bij servicebeurt. Schokbrekers staan in bestelling maar wordt van de garage niet veel wijzer. Zeggen alleen maar dat ze in bestelling staan. Waarom niet meer duidelijkheid naar de klant toe ? Heb altijd Toyota gereden en dacht goh, ga eens een ander merk proberen maar nooit iets bij dit merk gehad.

 
Reactie van: Bertheij, datum: 6 juni 2011

Antwoord: Ik reageer even op mijn review van 7 maart jl. Op 29 april zijn de achterschokbrekers van mijn Agila vervangen. Sindsdien geen problemen meer.

Groet,
Bert Heij.

 
Reactie van: Bertheij, datum: 15 juli 2011

Antwoord: Voor zover ik weet zitten er geen zwaardere schokbrekers onder, maar heeft er een aanpassing in de productie plaatsgevonden. Je zou kunnen zeggen, dat het een fabricagefout is geweest, waardoor een bepaalde serie schokbrekers niet goed was. Niet alle Agila's hadden dit probleem. Eventueel kun je contact opnemen met de importeur voor nadere informatie.

Groet,
Bert Heij.

 
Reactie van: Keeshooijmaijers, datum: 15 juli 2011

Antwoord: Ik heb precies dezelfde ervaring met de Agila. Als klacht had ik veel bonken bij het nemen van oneffenheden in de weg of (langzaam) over een een verkeersheuvel gaan. Terug geweest bij de dealer,maar die kon niets vinden. nu lees ik dat het bij u is opgelost, zitten er nu zwaardere schokbrekers onder?
m.v.g. van Kees

 
Reactie van: Janusje, datum: 9 augustus 2011

Antwoord: Ik had ook last van bonken, er zijn nieuwe schokbrekers onder gezet hetzelfde soort als voorheen. Dat heeft niet geholpen. Nu zijn er nieuwe ondergezet van een ander merk.
Het bonken is nu voorbij. De nieuwe schokbrekers zijn van KYB. Doe er Uw voordeel mee!
Groetjes Janusje.

 
Reactie van: Mesmes, datum: 17 oktober 2011

Antwoord: Ook ik heb sinds 2011 april, auto was toen 10 maanden oud, gebonk van de schokbrekers. Het buitenhuis zat los van binnenhuis. Is eerst gelijmd. We moesten wachten op de nieuwe schokbrekers. Sinds juni zitten die er onder en nu is het bonken weer begonnen. Heb je zelf moeten vragen om die KYB schokbrekers?

 
Reactie van: Janusje, datum: 17 oktober 2011

Antwoord: Ik had gevraagd om Koni schokbrekers, ze hebben toen deze gemonteerd. Het bonken is nog steeds weg, dus ik ben toch tevreden. Het bonken komt eigenlijk van die plastic buitenkant, die slaat tegen de binnenkant aan. Hoe raar het ook is daar komt die bonk vandaan.
Laat ze om te proberen dat omhulsel er eens af halen en rijd dan maar eens een stukje, dan heb je geen geluid meer. Je kan zo overigens niet blijven rijden, dan komt er vuil in de schokbreker maar dan weet je wel hoe het zit.
Er word ook wel eens isolatie tussen de binnenkant en de buitenkant gedaan zodat die elkaar niet meer raken.
Succes ermee.

 
Reactie van: Mesmes, datum: 12 december 2011

Antwoord: Na onze klacht dat het gebonk nog steeds niet weg was, hebben we nu sinds 3 weken Koni schokbrekers. Bedankt Motorhuis Katwijk: het rijden is nu een stuk plezieriger, je veert over alle verkeersdrempels heen en het gebonk is helemaal weg!

 
Reactie van: Pronto37, datum: 31 december 2011

Antwoord: Ik interesseerde mij voor een Opel Agila (of Suzuki Splash). Maar ben nu toch wel erg onzeker geworden. Mijn huidige auto (Fiat Punto 55 S bezit sinds ik de eigenaar ben, en da's sedert 2002. Nog steeds dezelfde schokdempers (Km-stand 130.000 km).
Dat men bij nog zo'n jonge auto al problemen heeft / krijgt met de achterste schokdempers geeft mij toch weinig vertrouwen in de degelijkheid v.h. model.

 
Reactie van: K. Noorlander, datum: 13 juli 2012

Antwoord: Typisch dat je deze klachten wel hoort over de Opel Agila, maar niet over de Suzuki Splash. De Suzuki staat ook veel hoger aangeschreven op deze website qua tevredenheid. Is dat nou zo'n andere auto of zijn die eigenaren veel minder kritisch?

  

, datum: 2 maart 2011

Ervaring met auto: In augustus 2010 heb ik een van de eerste Agila LPG gekocht. Daardoor natuurlijk ook eerst veel problemen met onterechte aanslagen voor de MRB. Na een paar maanden (!) werd dat opgelost. De Opel dealer heeft daar niet veel moeite aangedaan.

De Agila doet het verder prima, veel ruimte en behoorlijk stil op de snelweg. De 1.0 motor heeft alleen moeite met de ruim 1000kg van de Agila in de bergen. Dan moet je echt terug naar de 2 of de 3. Geen probleem, het duurt alleen wat langer.

De LPG vulopening is heel mooi weggewerkt onder de tankklep, het aansluiten van de nippel vraagt wat gewenning. Verder is inderdaad de LPG niveau meter klungelig geplaatst. Het stuur zit ervoor dus ik kijk naar de reflectie in de zijruit voor de actuele stand van zaken.

Ook op gas is het verbruik lekker laag 1:15 tot 1:16. Goedkoper rijden kan niet.

Zijn er ook nadelen? Natuurlijk, niets is perfect:
Behoorlijk zijwind gevoelig
Bij gladheid snel oncontroleerbaar, dat is de keerzijde van scherp stu

Uitvoering1.0 Edition LPG
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand12.000 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor6
  
 
Reactie van: Pebbers1965, datum: 22 maart 2011

Antwoord: Even reageren op mijn eigen review: ik heb ook last het gebonk van de achtertrein. Bovendien heb ik nu ook wegliggings-problemen. De auto is moeilijk in lijn te houden. Waarschijnlijk zijn mijn achterschokbrekers ook kapot.

  

, datum: 27 februari 2011

Ervaring met auto: Een zeer betrouwbare auto.

Uitvoering1.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand20.000 km
DealerLinden

Betrouwbaarheid9
Comfort10
Motor10
  
  

, datum: 27 februari 2011

Ervaring met auto: Ik heb sinds 1 maand een Opel Agila 1.0 ecco flex Ik vind het een zeer goede en betrouwbare en zuinige auto. Waar ik wel mee zit is dat de hoedenplank zo kleppert, dat vind ik iritant. Misschien kan iemand mij raad geven om dat op te lossen?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Bertheij, datum: 7 maart 2011

Antwoord: De hoedenplank heb ik uit de auto gehaald. Doordat de achterste zijruiten en achterruit donker getint zijn (bij de edition-uitvoering) is er nagenoeg geen inkijk.

 
Reactie van: Janenjo, datum: 25 juli 2014

Antwoord: De hoedenplank moet je inklikken in de houders die daar voorzien zijn. Dan zal deze niet meer rammelen hoe dom kun je zijn.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 11 december 2010

Ervaring met auto: Sinds maart 2009 in bezit van Agila en sinds dien een meer dan tevreden rijder. Zeer geslaagd model, zuinig, prima rijeigenschappen.

Uitvoering1.2 Edition
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand27.000 km
DealerMotorhuis

Betrouwbaarheid10
Comfort9
Motor10
  
  

, datum: 9 december 2010

Ervaring met auto: Prima auto, verbruik is ongeveer 1:15.
Heeft er iemand problemen met de uitlijning. Ik moet mijn stuur iets naar rechts sturen om rechtdoor te gaan. Ben bij de dealer geweest en is uitgelijnt. Is echter nog steeds niet opgelost.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 2 december 2010

Ervaring met auto: Uitstekende auto,laag verbruik (1:16 a 1:18), goede rijeigenschappen, hogere instap en zit, laag motor geluidsniveau.
Kortom: volgende auto zeker weer een Agila.

Uitvoering1.2 Edition + Style
Brandstofbenzine
Bouwjaar2009
In bezit1 jaar
KM-stand25.000 km
DealerVliet

Betrouwbaarheid10
Comfort10
Motor10
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »