16 december 2017
Opel Agila

Forum Opel Agila

Reacties van eigenaren

  

, datum: 29 april 2012

Ervaring met auto: Problemen met trillende versnellingspook in 3e versnelling. Garage doet zijn best,maar nog niet opgelost.
Ten tweede: onbalans in wielen, oorzaak afwijking in velgen, 4x. Oorzaak, kleine slingering in alle velgen. Zijn vernieuwd. Nu goed uit te balanceren. Voor de rest prima auto.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Prettige en goede garage. Vanaf 1984, en 11 nieuwe Opels verder, zonder grote problemen in kilometers al vele malen de wereld rondgereden. Toch knap werk van meneer Opel wanneer je realiseert dat in het vooronder een motor draait met gemiddeld 3400 toeren per minuut. En dat 11 x 50.000 km lang.

Uitvoering1.0 Ecoflex
Brandstofbenzine
Bouwjaar2012
In bezit1 jaar
KM-stand3.800 km

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor7
  
 
Reactie van: Whitefarmer, datum: 7 mei 2012

Antwoord: Algemeen probleem, bekend in Duitsland. Driessen Opel in Eindhoven was hier ook van op de hoogte. Kabels strakker en beter "neergelegd" van de koppeling onder het dashbord aan de passagierkant. Ik hoor hem nu niet meer!
Verder prima auto, alleen moet wat wennen aan de stuurbekrachtiging, gaat niet erg licht. Dit staat overigens ook in de testen.

  

, datum: 19 februari 2012

Ervaring met auto: Auto gekocht in 2010 nieuw op LPG gekocht oa vanwege belasting vrijstelling en ik geen zin had om weer een tweedehandsje te kopen. Over het algemeen zeer tevreden. Een paar weken terug kreeg ik wel problemen stoekeren bij lage snelheden.
Dealer eerst de bobine vv daarna de bougies, probleem nog niet weg. Daarna inspuiting LPG vv nu is het opgelost. Ik had aangegeven dat bij de eerste beurt het gasfilter niet was vv mogelijk de oorzaak? Zij dachten van niet volgens boekje moet dat ieder 10000km vv worden. Auto had 36000 km gelopen in ieder geval nu opgelost.

Uitvoering1.0 Ecoflex Edition
Brandstoflpg
Bouwjaar2010
In bezit1 jaar
KM-stand36.750 km
DealerMotorhuis

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor7
  
 
Reactie van: Fuut8, datum: 27 juni 2012

Antwoord: Ik herken het verhaal, de auto ging op twee poten lopen. Nu meldt de dealer dat de bobine stuk is. Een vriend van mij heeft dezelfde Agila op gas en daar is ook de inspuiting vervangen .. kennelijk een meer voorkomend probleem .. Ruud van Egmond, Blaricum

 
Reactie van: Paul-hof, datum: 8 juli 2012

Antwoord: Naar aanleiding van mijn vorige verhaal nu het vervolg erop. Auto begon van de week weer te stotteren, ben er zelf maar eens ingedoken. Wat ik constateerde dat er een connector van de LPG inspuiting veel speling vertoont ten opzichte van de andere twee, stekker losgemaakt en ingespoten met contactspray probleem was direct opgelost. Voorlopig kijk ik het even aan, anders gaat hij weer naar de dealer.

  

, datum: 13 januari 2012

Ervaring met auto: Ik heb de nieuwe Agila nog pas ruim 1 maand. Start goed, stuurt goed, rijdt goed (automaat ideaal), remt goed, benzineverbruik 1:14,5. Kofferbak klein, maar achterbank heel simpel (in 2 delen) neer te klappen. Door klein formaat makkelijk parkeren en rijden in de stad. Pittig genoeg op de grote weg. Tot nu toe bijzonder tevreden.

UitvoeringEdition Automaat
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand1.700 km
DealerOrange

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Wim. Wols, datum: 6 februari 2012

Antwoord: Aanvulling van eigenaar: cruisecontrol (John Gold) door dealer laten inbouwen, niet goedkoop, maar wel erg comfortabel! Benzineverbuik op langere afstanden gunstiger (1:16), maar bij de huidige vrieskou en korte afstanden minder (1:13,5).
Inmiddels bijna 3000 km probleemloos gereden.

 
Reactie van: Pewebe, datum: 23 februari 2012

Antwoord: Ook ik miste de cruisecontrol op de Agila die ik afgelopen december heb gekocht.
Even gegoogled bij Suzuki: Bieden een geweldige control aan voor de Splash, die mijn (Opel-) dealer voor dezelfde prijs wilde inbouwen. Op de rechter stuurspaak.
Staat- en werkt super!

Paul B

 
Reactie van: Wim. Wols, datum: 5 november 2012

Antwoord: Ik heb de Agila automaat nu bijna 1 jaar. Nog steeds heel happy (bijna 12000 km). Benzineverbruik 1:14,8 met vrij veel korte ritten (boordcomputer is wat optimistisch met 1:16). WW

 
Reactie van: Wfvisser, datum: 11 januari 2013

Antwoord: Heb nu 9.000 km met de Ecoflex 1.0 gereden en de boordcomputer geeft 1:21 aan. Het geheim: binnen de maximumsnelheden blijven en op de snelweg niet harder dan 100 km/u. Veel mensen denken dat de cijfers op de bekende borden minimumsnelheden zijn.

 
Reactie van: Wim. Wols, datum: 5 oktober 2013

Antwoord: Rijd nu bijna 2 jaar in de Agila (1,2 automaat), 26000 km, geen storingen gehad, verbruik 1:14,5.

 
Reactie van: Wim. Wols, datum: 28 april 2015

Antwoord: Ik rijd nu bijna 4 jaar in de Agila (automaat), 40.000 km, geen storingen, verbruik blijft circa 1:14,5 (vrij veel stadskilometers). Ik ben nog steeds tevreden.

  

, datum: 30 december 2011

Ervaring met auto: Prettige auto. Stuurt te licht, beetje stuur gevoelig. Drie cilinder motor hoorbaar maar niet hinderlijk. Verbruik 1:17 gem.versnelling pook trilt in 3. Nog niet bij de dealer geweest.

Uitvoering1.0 Eco
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand5.000 km
DealerHavik

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Andre, datum: 16 januari 2012

Antwoord: Wij hebben hezelfde probleem : trillingen in 3 tussen 50 en 80 km/u. Is dit bij jullie verholpen. Zo ja, wat is er aan gedaan.

 
Reactie van: H. Seegers566, datum: 23 augustus 2012

Antwoord: Ik zit al 9 maanden na aankoop met het zelfde probleem. Trillende pook in 3e versnelling. a.s. dinsdag wordt er door Dekra naar gekeken
Zg. Neutraal onderzoek. Ken zeer waarschijnlijk al het antwoord. Ik houd u op de hoogte.

 
Reactie van: Brickje, datum: 15 november 2012

Antwoord: Heeft u al nieuws? Wij hebben het probleem ook in de 3e en 4e versnelling. Kables, pook, bedieningsmechanisme is vervangen maar probleem blijft. Ik zou graag horen wat Dekra te melden had :)
Groet, Dennis

 
Reactie van: H. Seegers566, datum: 25 december 2012

Antwoord: Dekra stelde na een kleine proefrit vast dat dit een producteigenschap is. Te gek voor woorden. Je kopt dus een nieuwe auto met een trillende vesnellingspook. Vervolg: brief naar hoofddirectie.
Vervolg: direct aktie, nieuwe tandwielen 3e versnelling.
Probleem na 11 maanden opgelost

 
Reactie van: Joopn, datum: 10 maart 2014

Antwoord: Het trillen van de derde versnelling van de Opel Agila 1,2 is gemakkelijk op te lossen. Trek de tule van de versnellingspook los. Je ziet in de diepte het schakelgewricht van de pook. Hang aan het blanke gedeelte (midden) van het horizontale asje een gewichtje van 150 tot 200 gram (met een haakje en touwtje) De pook zal nu ongeveer een millimeter naar je toegetrokken worden, anders gezegd: je heft de speling op de pook op, omdat de spanning groter is. Er is geen dealer die het weet. Klaar is Kees. Karren maar.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 30 december 2011

Ervaring met auto: Ik heb de 1.0 eco gekocht in november 2010. Ook ik heb probleem met sturen echter als ik rechtdoor rijd bv op de snelweg blijf ik steeds een beetje corigeren het is moeilijk om een mooie rechte lijn te rijden. Is het de constutie van de auto windgevoelig of oneffenheid van de weg? Ik weet het niet. Ik heb een afspraak gemaakt met de dealer eens kijken wat daar uit komt.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Wgvandongen, datum: 22 september 2012

Antwoord: Ik ben ook met het zelfde probleem bij de dealer geweest. Volgens de monteur is dat bij deze auto normaal. Ik heb het niet gemerkt met proefrijden. Wat ik nu van plan ben is nog even een rit te maken met het demonstratie-model. Ik vind het echt niet normaal; een auto behoort normaal recht te blijven zonder als maar bij te sturen, vooral hindelijk op wat hoge snelheden. Wordt vervolgd.

 
Reactie van: C. B. Willems, datum: 13 oktober 2012

Antwoord: Reactie aan Wgvandongen: Ik heb hetzelfde probleem met het sturen, het lijkt erop dat er teveel weerstand zit in de stuurinrichting. Heeft het rijden met het demo model nog iets opgeleverd?

 
Reactie van: H. Seegers655, datum: 8 maart 2013

Antwoord: Zelfde probleem met agila van onze dochter. Laten onderzoeken door een niet Opel-garage deze constateerde een gevaarlijke situatie. Heeft ons de gedemonteerde stuurinrichting met het stuurprobleem laten zien. Vervolg: stuurinrichting vernieuwd. Resultaat: probleem opgelost.

 
Reactie van: R. Vandersteen1, datum: 28 januari 2015

Antwoord: Ik heb het zelfde probleem, maar bij het insturen van een bocht deed de stuurbekrachtiging het helemaal niet meer. Nu wordt deze vervangen en uit coulance hoef ik maar 80% te betalen wat eigenlijk te gek voor woorden is omdat de auto nog maar 10.500 km heeft gelopen.

  

, datum: 26 november 2011

Ervaring met auto: Advies: koop een scootmobiel

Ervaring met onderhoud (niet gespecificeerd): Agila 1.0 ecoflex trilt als een scootmobiel. Ben zelfde dag nog terug gegaan naar de dealer. Volgens de dealer is dit heel normaal bij een 3 cilinder auto. Beslist geen aanrader.

Ervaring met verkoop: Koop nooit een auto die er nog niet hebt in gereden, ook als er een flinke introductiekorting is.

Uitvoering1.0 Ecoflex Edition
Brandstofbenzine
Bouwjaar2011
In bezit1 jaar
KM-stand1.400 km

Betrouwbaarheid6
Comfort2
Motor2
  
 
Reactie van: Flipsen, datum: 12 december 2011

Antwoord: Ook wij zijn naar de dealer terug gegaan. We zagen dat de auto blauw was. Beslist geen aanrader. Nee, voor ons geen Opel meer.

  

, datum: 17 november 2011

Ervaring met auto: Een pittige auto. Wij hebben de 1.0 Ecoflex Edition. Zeer compleet en rijdt uitstekend. We hadden hier voor een Chevrolet Kalos. Deze had een grotere motor 1.4. Maar deze auto is veel pittiger en rijd ook op de snelweg prima. je zit zo op 160. We zijn er heel tevreden mee!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 »