11 december 2017
Toyota Avensis Wagon (2003 - 2008)

Forum Toyota Avensis Wagon (2003 - 2008)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 7 juni 2010

Ervaring met auto: Diesel, prestaties onder de maat. Groot turbogat, hoog verbruik. Bij tanken gutst diesel uit de vulopening op broek en schoenen. Vulopening is te klein voor pistool dus wrikken om het erin te krijgen.
Ventilatie en verwarming werkt niet goed op auto stand, altijd te koud, airco slaat te laat aan, en gaat daarna niet meer automatisch uit. Toch in de nek.
Defect achterlichtlampje zorgt voor branden van storingslampjes van ABS, ASR en schakelt traction control en cruise control uit. Op slecht wegdek (A2 Utrecht) deint de wagen om de lengteas, wat getuigt van slechte lengte/breedte balans.
Koppeling moet tot op de bodem worden ingetrapt en dit lukt alleen met kleine Geisha voetjes, is hydraulisch en niet te stellen. Schakelen en koppelen zwaar en niet snel te doen. Verder wel stille en redelijk rijdende wagen, maar komt op geen enkel punt aan het niveau van mijn vorige wagen (Opel Zafira).

UitvoeringD-4d Linea Luna
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand46.000 km

Betrouwbaarheid6
Comfort5
Motor5
  
  

, datum: 23 mei 2010

Ervaring met auto: Betrouwbare auto. De bij nieuw afgelervde Bridgestone banden gaan na 5-10000 km zeer veel lawaai maken.

UitvoeringDynamic
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit3 jaar
KM-stand140.000 km
DealerCappendijk

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 13 december 2009

Ervaring met auto: Let op bij het rijden vooral het rustig optrekken, als hij dit schokkerig doet zijn er problemen volgens dealer injecktors? En bijgeluiden van de wielen zijn de lagers ook versleten, een kwaal.

Ervaring met onderhoud (niet gespecificeerd): Alleen naar toyota, vroeger een auto zonder problemen nu alleen maar valt mij enorm tegen voor de verwachtingen wat ik van Toyota had, op het gebied van problemen dan. Verder rijd het wel mooi maar betrouwbaar als vroeger? Nee ze bezuinigen op de verkeerde dingen en dat kost klanten zeker als deze mensen al jaren Toyota hebben gereden verwacht je de degelijkheid zoals altijd maar dat is een grote domper, mijn volgende auto is dan ook niet weer een Toyota.

Uitvoering2.0 Vvti Executive
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand140.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor6
  
 
Reactie van: Anoniem, datum: 9 januari 2010

Antwoord: Wij hebben precies dezelfde ervaring. Wij rijden al jaren Toyota. Maar deze Avensis is anders, minder betrouwbaar. Voorlagers zijn ook vervangen. En de koplampen (meer dan 1.400 euro) mogen na 6 jaar ook vervangen worden. Hierna geen Toyota meer.

 
Reactie van: Rutger. Nieuwland, datum: 9 februari 2010

Antwoord: Heb de ook een Avensis sinds jan. 2008. 130.000km verder. geen sorres, geen gerook, nog nooit stilgestaan. Super wagen. Volgende auto fijn weer een Avensis!
Groeten Rutger

 
Reactie van: Marcoenilona, datum: 24 december 2010

Antwoord: Het is echt een drama snap niet dat er zulke auto's bij TOYOTA van de band zijn gerold. Enkele klachten gelijk als hierboven, maar ook cupende banden achter, slecht optrekken. ZUIPEN niet normaal, kan net zo goed een 6 cilinder rijden dan kan ik het nog begrijpen. Bij koud een toerental van bijna 2000 toeren ook niet echt meer van deze tijd echt slecht, slecht, slecht.

Groeten Marco

  

, datum: 1 december 2009

Ervaring met auto: Gekocht als First Class occassion, wat verder van huis bij Konijnenbelt. Daarna binnen 2 maanden commonrail inspuitrail kapot. Gemaakt door Oostendorp (dichter bij huis, en onder garantie). Na reparatie 1 dag gereden. Weer hetzelfde euvel. Bleek startmotor kapot. Weer maken, en dealers beginnen onderling te bakkeleien over wie de rekening gaat betalen.
Ik wil dit als klant niet weten want 2 keer op een vrachtwagen geladen staan vond ik genoeg.
Oostendorp blunderde later weer, waardoor ik daar niet meer naartoe ga. Ik rij met plezier 35 km om voor een andere dealer.

Uitvoering2.0 D4d Linea Luna
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand143.000 km
DealerBoxtel

Betrouwbaarheid6
Comfort7
Motor4
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 25 september 2009

Ervaring met auto: 126 pk diesel is een zware tegenvaller, de fabrikant moet zich diep schamen. Al na 40.000 km kwamen er problemen met de motor, 3x naar garage en auto weken kwijt. Nu 65.000 op de teller en de laatste tijd geen problemen maar deze motor is - zeker voor een particulier of taxibedrijf - absoluut geen aanrader. Probleem uitgebreid gemeld bij de importeur tijdens de AutoRAI 2008. Men zou contact opnemen maar ik wacht nog steeds op hun belletje of mail is misschien beland op die hele grote stapel klachten?
Garage is bekend met het probleem, is hier ook niet blij mee zegt niets te kunnen doen zonder medewerking van de importeur. Dit was voor mij dus de eerste en tevens laatste Toyota. Hoezo betrouwbaar en goede service bij Toyota? Ik ga weer terug naar Citroen of Peugeot, zelfs na tonnen op de teller heb ik nooit maar dan ook echt nooit een probleem met de PSA diesels gehad.

Uitvoering2.0 D-4D F 126 Pk Ex
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit3 jaar
KM-stand65.000 km
DealerBeeks

Betrouwbaarheid4
Comfort7
Motor2
  
  

, datum: 3 maart 2009

Ervaring met auto: Motor zo maar rauw ... veel bijgeluiden en als je gas geeft begint hij rammelend te protesteren. Verder wel confortabel.

Uitvoering2.0 D4d
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit2 jaar
KM-stand40.000 km
DealerKooijman

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor5
  
  

, datum: 7 februari 2009

Ervaring met auto: De 126 pk D-4D is echt een zware tegenvaller, het turbogat is veel te groot in vergelijking met alle andere moderne diesels, en het verbruik veel te hoog. Het koppel onder de 2.200 toeren is veel! te laag, boven 2.200 toeren ineens heel hoog, en rond de 2.600 toeren even een dip, dan tot 4.000 toeren weer goed, en boven 4.000 toeren weer helemaal weg.
Ook is het motormanagement systeem de motor steeds aan het bijregelen, waardoor de motor niet contstant is. Na bij de dealer nieuwe software in te laten schieten is het een tijdje redelijk (ca 200 km) waarna de software zichzelf weer lijkt bij te stellen in de oude situatie. (lees slechte)
Verder is de auto echt goed, zeer stil, en lekker comfortabel. Maar die motor...
Vroeger reed ik de Avensis 116 pk D-4D, welke echt veel soepeler en zuiniger was. Blijkbaar ben ik niet de enige, want in verschillende opmerkingen las ik dat deze motor schreeuwt om een automaat.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Toyota Konijnenbelt te Nijverdal, geen enkele klacht over dit bedrijf, echt perfect.

Uitvoering2.0 D-4D F Exec
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand36.000 km
DealerLouwman

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor3
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »