26 mei 2017
Volkswagen Touareg (2002 - 2010)

Forum Volkswagen Touareg (2002 - 2010)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 15 november 2016

Ervaring met auto: Als reiswagen super, in stadsverkeer wat minder.

Uitvoering3.0 Tdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit2 jaar
KM-stand145.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort5
Motor6
  
  

, datum: 23 december 2015

Ervaring met auto: Bij aanschaf heb ik bewust gekozen voor een 2.5 TDI automaal zonder luchtvering. Tot nu toe heb ik nog geen enkel probleem gehad met de auto. Het verbruik is ca 1:11 bij een rustige rijstijl. De 175 pk vind ik voldoende, maar doordat de automaat erg snel opschakeld naar de 6e versnelling hoor je hem ook weleens terugschakelen. Dit gebeurt vooral als je 100 km/h rijdt en een kleine helling op moet zoals bij een tunnel of viaduct. Rijd je harder, dan gebeurt dit niet. Dit vind ik wel afbreuk doen aan het comfort.

De cuise control werkt goed, maar voor de bediening had ik liever een stengel (zoals mercedes) dan de knoppen op het stuur. Verder is de auto degelijk afgewerkt en heeft geen rammels of kraakjes. Het RNS2 navigatie systeem is langzaam en updates zijn enkel via de dealer te krijgen voor een prijs waarvoor je beter een losse TomTom koopt.

Belangrijk pluspunt blijft de uitstraling. Zelfs na 10 jaar oogt deze auto nog steeds modern terwijl de X5 en ML uit die tijd toch wel oud aan het worden zijn.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Tot nu toe enkel gepland onderhoud gedaan volgens het boekje. Motor is bekende uit de Transporter en universeel bedrijf heeft hier voldoende kennis van.

Uitvoering2.5 Tdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand147.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort9
Motor7
  
  

, datum: 14 februari 2015

Ervaring met auto: Prima auto. Heb er nu 170d km mee en op een oliekoeler van 150 euro na heb ik geen problemen gehad. Hij moet af en toe een modderbad trotseren maar met all terain banden, verdeelbak en super luchtvering is dit geen probleem.

Xenon lichten zijn denk ik de beste die ik ken, jammer dat ze niet hoger afgesteld mogen staan, dat zou nog meer zicht opleveren.

Onderhoud doe ik zelf voor 30 euro per beurt. Op 150d km heb ik alle oliën vervangen (motor, automaat, verdeelbak, diff's), kosten ongeveer alles samen 150 euro. Dealerprijzen zijn schijnbaar veel hoger... Ik hoop nog vele jaren te rijden zonder problemen!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Is perfect doenbaar voor de handige harry voor een appel en een ei. Niet zoals bij mercedes, daar is een olieplug optie tegenwoordig!

Uitvoering2.5TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit5 jaar
KM-stand170.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor9
  
 
Reactie van: Boeaja, datum: 16 juli 2016

Antwoord: Onderhoud voor 30 euro? Wat doe je daarvoor? Enkel ruitensproeiervloeistof bijvullen en portieren smeren?

En voor 150 euro alle olien is ook klinklare onzin, begrijp niet goed waarom je zo iets zegt.

  

, datum: 6 november 2013

Ervaring met auto: Onderhoud bij de VW dealer is prijzig.
De motor is perfect, rijdt super. Een grote motor houdt ook in dat er bij olie verversen 12 liter olie in gaat. Verbruik V10 is rond 1:10

UitvoeringV10 TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit3 jaar
KM-stand336.000 km
DealerHaas

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor9
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 8 oktober 2013

Ervaring met auto: Nu 9 jaar en 210.000 km verder geen gekke zaken meegemaakt. Natuurlijk gaat er wel eens wat stuk. 1x bobine 100 euro, 1x benzinepomp 400 euro en gebroken veer 500 euro en de grootste kostenpost was distributie ketting vervangen 3500 euro. Natuurlijk diverse setjes remschijven en blokken en wat kleinere zaken. Al met al over 9 jaar niets te klagen en vindt het nog steeds een betrouwbare auto en VW dealer PON altijd goed.

Uitvoering3.2
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit9 jaar
KM-stand210 km
DealerPon

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor5
  
  

, datum: 6 april 2013

Ervaring met auto: 4 jaar in deze touareg rond gereden, en 2 maal de motor moeten vervangen. 1e keer na 70.000 en 2e keer naar 110.000. bij de 1e keer was ze benzine invoer kapot gegaan waardoor er dus veel te veel diesel in de motor werd gespoten. En de 2e keer de distributie-ketting. Tevens had de auto 1 maand in de garage gestaan voor o.a. nieuwe turbo, katalysator(en dit was 1 week voor dat de motor het begaf). Uiteindelijk heeft dit dus ook 15.000 euro extra gekost.

Al met al dus slechtste auto die ik gehad heb, qua betrouwbaarheid dan. Het is wel een ideale reisauto.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Bijna altijd bij Fisser & Scheers in Emmerich am Rhein

Uitvoering3.0 TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit4 jaar
KM-stand110 km

Betrouwbaarheid2
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 22 februari 2013

Ervaring met auto: Ben redelijk tevreden over mijn Touareg. Voor de niet zo snelle bestuurder zoals ik is het rijden een genot. Ik sluit mij wel aan bij veel van de reacties: houdt rekening met stevige onderhoudskosten, met name bij de dealer.

Ik heb nu bijvoorbeeld problemen met de boordcomputer (geen signalen, vrijwel onzichtbare display weergave). De dealer in Amsterdam heeft dit niet eerder meegemaakt en stelt voor de boordcomputer te vervangen (ad. 1.275 euro). Kent iemand dit euvel en is er misschien een simpeler oplossing?

Uitvoering2.5 TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit5 jaar
KM-stand155.000 km
DealerA-Point

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Tim. Vandenthoren, datum: 28 oktober 2013

Antwoord: Ik had dit probleem bij de Audi TT en de Audi A4. En ja, boordcomputer veranderen is de enige oplossing.

 
 
« 1 2 3 4 »