19 april 2018
Feedback
Volkswagen Touareg (2002 - 2010)

Forum Volkswagen Touareg (2002 - 2010)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 5 maart 2018

Ervaring met auto: Ik heb de auto gekocht met km stand 57.000. Tot 180.000 naast het reguliere onderhoud reed ik bijna kosteloos. ca. 2.500 euro per jaar incl. banden. Daarna twee maal midden aandrijfas. Twee keer xenon lampen. Riemem van o.a. dynamo. Accu, Luchtveren voor. 2 keer sensoren luchtveren. Lucht compressor. Reparaties worden uitgevoerd door een zeer goede en redelijk betaalbare garage met goede monteurs.
Ik heb de intentie 500.000 km te rijden.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Een reguliere garage met goede monteurs is redelijk betaalbaar. De dealer met 110 euro per uur is onbetaalbaar.

Uitvoering2.5TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit11 jaar
KM-stand385.000 km
DealerHaas

Betrouwbaarheid6
Comfort9
Motor7
  
  

, datum: 17 januari 2018

Ervaring met auto: Auto gekocht met 200300 km en vw onderhouden.bij 93000 km motor vervangen bij vw. turbo, en cardan achter door vorige eigenaar. Reeds vervange:n draagarmbussen vooras, 2x uitlijnen, 4 nieuwe banden, koplampsproeiers in voorbumper vervangen, lekte waardoor tankje steeds leeg liep. Accu vervangen 200 amp. Wat nu nodig is nieuwe startmotor. Gasdempers achterklep.
Gasdempers motorkap slap.

Erg fijne auto om mee te rijden icm automaat, maar onderhoud is duur en gaat veel stuk. En alles is complex aan deze aut,o bv startmotor vervangen is veel werk (halve dag), gasdempers vervangen achterklep moet de complete hemel gedemonteerd worden omdat de dempers horizontaal onder het dak liggen.

Verbruik ligt op 11 liter per 100 km als je niet boven de 120 km/h komt en niet te veel kickdown gebruikt.

Koop geen Toureg met luchtvering van 2008 of ouder, want dan kan je spaarpot leeg maken, kapotte compressors, lekkende veerpoten en computerkasten die spontaan stuk gaan.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Auto is in onderhoud bij lokale Bosch garage. Die rekent een normaal tarief en vervangt niet zomaar onderdelen als deze een vermoeden heeft dat het daar aan ligt. De VW-dealer is nogal snel met vervangen, en stelt vaak verkeerde diagnose waardoor er soms onderdelen vervangen worden wat achteraf niet nodig geweest zou zijn als ze eerst eens goed diagnose gedaan zoude hebben. En de VW-dealer rekent de hoofdprijs, voor onderdelen en uren.

Ervaring met verkoop: Auto gekocht in duitsland met onderhouds-historie en voor de verkoop de auto bij lokale VW garage na laten kijken. Daar kwamen een aantal kleine gebreken naar voren, die te overzien waren, en gecontroleerd of idd de motor (compleet draaiend gedeelte) vervangen was door VW garage. Dit was zo.
Verkoper heeft mee geholpen voor een transit kenteken om de auto naar Belgie te krijgen. En een coc formulier van de auto te krijgen.

Uitvoering3.0tdi V6
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand205.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 15 november 2016

Ervaring met auto: Als reiswagen super, in stadsverkeer wat minder.

Uitvoering3.0 Tdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit2 jaar
KM-stand145.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort5
Motor6
  
  

, datum: 23 december 2015

Ervaring met auto: Bij aanschaf heb ik bewust gekozen voor een 2.5 TDI automaal zonder luchtvering. Tot nu toe heb ik nog geen enkel probleem gehad met de auto. Het verbruik is ca 1:11 bij een rustige rijstijl. De 175 pk vind ik voldoende, maar doordat de automaat erg snel opschakeld naar de 6e versnelling hoor je hem ook weleens terugschakelen. Dit gebeurt vooral als je 100 km/h rijdt en een kleine helling op moet zoals bij een tunnel of viaduct. Rijd je harder, dan gebeurt dit niet. Dit vind ik wel afbreuk doen aan het comfort.

De cuise control werkt goed, maar voor de bediening had ik liever een stengel (zoals mercedes) dan de knoppen op het stuur. Verder is de auto degelijk afgewerkt en heeft geen rammels of kraakjes. Het RNS2 navigatie systeem is langzaam en updates zijn enkel via de dealer te krijgen voor een prijs waarvoor je beter een losse TomTom koopt.

Belangrijk pluspunt blijft de uitstraling. Zelfs na 10 jaar oogt deze auto nog steeds modern terwijl de X5 en ML uit die tijd toch wel oud aan het worden zijn.

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Tot nu toe enkel gepland onderhoud gedaan volgens het boekje. Motor is bekende uit de Transporter en universeel bedrijf heeft hier voldoende kennis van.

Uitvoering2.5 Tdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand147.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort9
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 14 februari 2015

Ervaring met auto: Prima auto. Heb er nu 170d km mee en op een oliekoeler van 150 euro na heb ik geen problemen gehad. Hij moet af en toe een modderbad trotseren maar met all terain banden, verdeelbak en super luchtvering is dit geen probleem.

Xenon lichten zijn denk ik de beste die ik ken, jammer dat ze niet hoger afgesteld mogen staan, dat zou nog meer zicht opleveren.

Onderhoud doe ik zelf voor 30 euro per beurt. Op 150d km heb ik alle oliën vervangen (motor, automaat, verdeelbak, diff's), kosten ongeveer alles samen 150 euro. Dealerprijzen zijn schijnbaar veel hoger... Ik hoop nog vele jaren te rijden zonder problemen!

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Is perfect doenbaar voor de handige harry voor een appel en een ei. Niet zoals bij mercedes, daar is een olieplug optie tegenwoordig!

Uitvoering2.5TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit5 jaar
KM-stand170.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor9
  
 
Reactie van: Boeaja, datum: 16 juli 2016

Antwoord: Onderhoud voor 30 euro? Wat doe je daarvoor? Enkel ruitensproeiervloeistof bijvullen en portieren smeren?

En voor 150 euro alle olien is ook klinklare onzin, begrijp niet goed waarom je zo iets zegt.

  

, datum: 6 november 2013

Ervaring met auto: Onderhoud bij de VW dealer is prijzig.
De motor is perfect, rijdt super. Een grote motor houdt ook in dat er bij olie verversen 12 liter olie in gaat. Verbruik V10 is rond 1:10

UitvoeringV10 TDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit3 jaar
KM-stand336.000 km
DealerHaas

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 8 oktober 2013

Ervaring met auto: Nu 9 jaar en 210.000 km verder geen gekke zaken meegemaakt. Natuurlijk gaat er wel eens wat stuk. 1x bobine 100 euro, 1x benzinepomp 400 euro en gebroken veer 500 euro en de grootste kostenpost was distributie ketting vervangen 3500 euro. Natuurlijk diverse setjes remschijven en blokken en wat kleinere zaken. Al met al over 9 jaar niets te klagen en vindt het nog steeds een betrouwbare auto en VW dealer PON altijd goed.

Uitvoering3.2
Brandstofbenzine
Bouwjaar2004
In bezit9 jaar
KM-stand210 km
DealerPon

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor5
  
 
 
« 1 2 3 4 »