16 december 2017
Peugeot 307 SW

Forum Peugeot 307 SW

Reacties van eigenaren

  

, datum: 23 februari 2011

Ervaring met auto: Nooit doen een Peugeot 307 of 308. Enorme reparaties met hoge kosten en Peugeot NL ontkent alles. Broekhuis Naarden, Almere, Lelystad, etc lacht je eigenlijk gewoon uit.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Steeds weer reparaties en hoge kosten. Krassen zouden zogenaamd worden gerepareerd, maar zitten er nog gewoon. Laat de prijsafspraken schriftelijk vastleggen, want de rekening is altijd hoger.

Uitvoering2.0 Aut
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit5 jaar
KM-stand95.000 km

Betrouwbaarheid1
Comfort1
Motor1
  
 
Reactie van: Hjboon, datum: 28 juni 2011

Antwoord: Teller van mij staat op 340.000 km nooit noemenswaardige problemen gehad.
Hij rijdt als een tiet. Alleen het interieur is inmiddels wat uitgeleefd, maar daar ben ik zelf debet aan.
Komende herfst overstap maken naar 308.

  

, datum: 22 januari 2011

Ervaring met auto: Blijkt dat de eerste types 307 diesel 2.0 HDi de slechtste motors hebben die de laatste jaren op de markt gekomen zijn tegen beter weten van Peugeot in.
We worden dus bewust genaaid door Peugeot, zoals het een groot commercieel bedrijf betaamt volgens de nieuwe standaard dan.

Ervaring met onderhoud (niet gespecificeerd): Kijk uit als er aan het uitlaatsysteem iets vervangen wordt. Voor dat je het weet moet je je roet filter compleet vervangen. Kosten: 600 euro.

Uitvoering2 Hdi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit4 jaar
KM-stand230.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: Grtdhondt, datum: 18 mei 2011

Antwoord: nieuwe roetfilter kost in Engeland 163 pond
op 3 dagen geleverd

  

, datum: 31 december 2010

Ervaring met auto: Dit is onze derde 307 SW en de eerste zonder noemenswaardige mankementen. Dat is wel even anders dan met onze eerste 307 SW, waarmee je elke 2 weken bij de garage stond. Zelfs met garantie gaat dat toch snel vervelen. Je moet er een beetje geluk mee hebben.

Uitvoering1.6 16v
Brandstoflpg
Bouwjaar2004
In bezit3 jaar
KM-stand150.000 km
DealerJanssen

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 28 december 2010

Ervaring met auto: De 307 SW is een prima auto. Wat niet prima doet:
1. olie verbruik licht hoog bij korte stukjes.
2. kopeling probleem kraakt soms. Kan de auto oud mee worden.
3. richting aan wijzer doet soms vreem NIET! Gewoon blijven opleten dat die het doet.

Uitvoering2.0 16v Pack
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit4 jaar
KM-stand90.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor6
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 11 november 2010

Ervaring met auto: 4 jaar Peugot 307 gereden. Altijd de lampen, piepende remmen d, kapotte dynamo, uitlaat 2 x defect, kapte lager waterpomp, distrubutieriem vervangen, ABS pomp defect. Nu ingeruild voor Ford, nooit meer een Peugeot.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 19 oktober 2010

Ervaring met auto: Uiterlijk is het een mooie auto, ook als gezinsauto helemaal oke. Ruim in alle opzichten.
Maar ik had hem nog geen 2 weken: bam 3 verstuivers naar de bliksem, plus electroniche probleemen. 1.5 maand verder motor koelventilator stuk. 4 maand verder start niet meer, accu vervangen. Auto piepte steeds bij vochtig weer, bleeken de kapjes van de veeren stuk.
In de loop van tijd dat ik hem heb denk ik wel aan 200 euri aan koplampen er in heb gestoken. Knipperlicht ook altijd probleemen, achterlicht ook vaak stuk en ik denk dat de koppeling er binnen kort ook me ophoud. Vorige week een beurd gehad van 1200 euri: achterdemper voor remschijf + blokken nieuwe rubberhoezen op de aandrijf as, nieuwe banden enz enz.
Ik probeer er nog 1 jaar mee te doen en dan gaat ie weg voor een Volvo, Audi of VW. Ik ben klaar met Peugeot.

Uitvoering2.0 HDI SW
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit1 jaar
KM-stand231.754 km

Betrouwbaarheid3
Comfort5
Motor5
  
  

, datum: 17 oktober 2010

Ervaring met auto: Ik ben Eric en heb ook een peugeot 307 SW, maar dan de 2 liter diesel uitvoering. Ook ik heb ontzettend veel problemen met de auto gehad, waaronder ook storing uitlaatgassen. Nadat de katalysator, sensors, brandstofpomp, boordcomputer, verschillende kabels, stekkers, kortom de lijst is veel te lang, bleek deze storing te worden veroorzaakt door een stekker die van het gaspedaal naar de boordcomputer liep. Simpel dus maar, we waren inmiddels bijna 4 duizend euro verder waarvan de garage met veel tegenzin de helft voor zijn rekening heeft genomen.
Deze zomer naar spanje gereden bleken de aandrijfassen kapot kosten 550 euro, deze centjes waren voor de vakantie, ja vergeet het maar.
Inmiddels begint de auto weer te trillen doordat we natuurlijk te lang met slechte assen hebben gereden, ben eens goed gaan kijken ik denk dat de fusees link en rechts vervangen moeten worden dit ga ik dan zelf maar proberen.
Dus voor je verdere kosten hebt, laat ze een naar die stekker van je gaspedaal kijken.
Voor mij dus ook nooit meer een peugeot, ik denk zelfs nooit meer een Franse auto, kleredingen zijn het.
Succes.

Eric.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »