18 december 2017
Peugeot 307 SW

Forum Peugeot 307 SW

Reacties van eigenaren

  

, datum: 27 december 2011

Ervaring met auto: Zelfde negatieve ervaring: Nieuw gekocht in 2004. Bij 80.00 km eerste keer volledige koppeling vervangen inclusief vliegwiel. Regelmatig storingen m.b.t. uitlaatgas, cruisecontrol enz. Voor 600 euro sensoren laten vervangen zonder resultaat. Bij 186000 km opnieuw volledige koppeling inclusief gemodificeerd vliegwiel laten vervangen. Dit laatste is geen succes. Door het ontbreken van de schokabsorberende veertjes schokt de auto enorm bij gas loslaten en gasgeven.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2001
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 16 november 2011

Ervaring met auto: De Peugeot 307 SW. Als alles werkt: een superauto. Helaas staat de auto vaker in de garage, dan bij mij voor de deur. Het ene mankement opgelost en een ander mankement vertoont zich alweer zodra ik de garage uit rij. Voor mij nooit meer Peugeot, en ik heb toch heel wat auto's gehad, maar dit slaat werkelijk alles.

Uitvoering2.0
Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit2 jaar
KM-stand245.000 km
DealerZwienen

Betrouwbaarheid2
Comfort7
Motor4
  
 
Reactie van: M. Seegers45, datum: 30 maart 2012

Antwoord: Inderdaad voor mij ook nooit meer Peugeot. Nieuw gekocht in 2005 en het begon al met de climate-control. Laat control maar weg! Regelmatig mee terug geweest naar de garage, maar volgens Peugeot Nederland alles binnen de marges. Buitentemp 23 graden, climate op 20 graden en dan blaast de airco 6 graden. Is toch echt wel koud. Later naar een onafhankelijke garage gegaan die het probleem oplost. Maar veel meer onderhoud en kosten dan bij elke andere auto die ik gehad heb.

Een keer nieuw gekocht om niet andermans ellende te kopen. Naar ons idee een vrijdagmiddagauto die op maandagmorgen is afgemaakt! Waardeloos.

  

, datum: 11 oktober 2011

Ervaring met auto: Ik heb de auto gekocht bijna 4 jaar geleden. In eerste instantie niet al te veel problemen.

Echter al snel kwamen naar nu blijkt reguliere elektrische problemen de kop op te steken. De verlichting van de auto is echt een zwak punt. Ik heb in de afgelopen 4 jaar van alle rijverlichting de lampjes al zeker 2 maal vernieuwd. Om nog maar niet over de koplampen H7 te spreken (zijn gelukkig de duurste in hun soort). Ik rijd tegenwoordig gewoon standaard met vier reserve koplampen in de auto, want alleen dit jaar heb ik beiden al vier maal vervangen (waar gaat het over).
Verder wiellagers achter vervangen (geven veel geluid), maar is inmiddels weer terug. Knippelicht hendel aan stuur doet het de ene keer wel en de andere keer niet. Ruitenvloeistof pomp pompt wel maar geeft geen vloeistof en afgelopen voorjaar is de complete koppeling inclusief drukgroep en vliegwiel vervangen in verband met erg veel trillingen bij optrekken. Dure reparatie en inmiddels zijn dezelfde klachten al weer terug.

Uitvoering2.0 HDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit4 jaar
KM-stand154.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: Acmmdejong, datum: 5 november 2011

Antwoord: Het probleem met de knipperlicht hendel kun je oplossen door wat WD40 in de schakelaar te spuiten. je kan er net bij met het slangetje van de spuitbus.
Ik heb echter het probleem, dat de binnenverlichting gaat knipperen als het linker voorraam naar beneden is geweest.
Weet daat iemand een oplossing voor?

 
Reactie van: G. M. C. Vandieden, datum: 16 januari 2012

Antwoord: Rij zelf een 307 hatchback uit 2001. Kent dezelfde problemen.
Koplampen (H7) springen eens in de drie maanden kapot. Hoort erbij, is een 307 kwaal. Wat de schakelaar van het knipperlicht betreft hoop ik dar WD40 voldoende is. Meestal van korte duur.
Waarschijnlijk is het kortsluiting in de hoofdschakelaar. Een nieuwe kost 350 euro excl. montage.

  

, datum: 25 september 2011

Ervaring met auto: Wij hebben de 307 SW 2.0 HDI ruim 4 jaar als lease in bezit gehad en heeft nu bijna 220.000 km gereden. Deze auto heeft zelfs nog geen hikje gegeven en nooit iemand laten staan, ondanks dat de auto zwaar gebruikt werd. Werkelijk niet kapot te krijgen die 2.0 HDI. Is nog kurkdroog. Enkel bij 210.000 km de koppeling en dynamo vervangen, wat je zeker met de koppeling als regulier onderhoud kunt zien.
Kortom: aanrader hebben er vier in onze familie. Koop de auto niet bij een vage piet particulier. Mvg

Uitvoering2.0 HDi
Brandstofdiesel
Bouwjaar2002
In bezit4 jaar
KM-stand218.000 km
DealerHunnik

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 4 september 2011

Ervaring met auto: Voorop gesteld, wil ik aangeven, dat garagepersoneel van Nefkens (sinds kort Van Zwienen) mij altijd goed geholpen heeeft! Dat was ook wel nodig. Ik heb veel problemen gehad! Te veel, zal ik maar zeggen.
Het begon al kort nadat ik de auto had. Al rijdende op een tweebaansweg sloeg de motor af. De remmen werken dan ook een stuk minder. Na diverse controles bleek het een vochtprobleem. Dat illustreert zich nog steeds o.a. de koplampen zijn meestel beslagen.
Voorts noem ik zo maar nog enige problemen: de koppeling werkt niet goed, peilstok was ineens een stuk weggesmolten, een tros kabels in het motorblok moest vervangen worden, de rails op het dak begonnen al vrij snel te roesten/zagen er zwart uit. Volgens Peugeot Nederland komt dit door oorzaken van buitenaf en dus geen garantie. Kijk ik naar ander Peugeots van hetzelfde type, dan hebben zij ook dit probleem.
Bout spanrol vervangen startmotor vervangen, katalysator/ vervangen, UGR klep vervangen, ruit voor/terwijl de auto geparkeerd stond/ramen open.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Al doen de garagemedewerkers nog zo goed hun best, Peugeot Nederland doet het af met de franse slag!

Uitvoering2.0 HDI 80kw
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit8 jaar
KM-stand180.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort7
Motor6
  
 
Reactie van: Maknaag, datum: 5 september 2011

Antwoord: Er staat nog niet vermeld, dat de versnellingsbak gereviseerd moet worden, de schokbrekers in goede staat gebracht moet worden en het vliegwiel vervangen moet worden etc.

 
Reactie van: Maknaag, datum: 5 september 2011

Antwoord: De voorruit en achterruit moesten vervangen worden, spontaan eruit gesprongen c.q. gebarsten. Of ik nog kies voor een Peugeot? Het valt te betwijfelen.

 
Reactie van: G. M. C. Vandieden, datum: 19 januari 2012

Antwoord: Het is net als bij alle overige merken: Je moet er gekuk mee hebben. Naast de standaard kwaaltjes en wat kleine ouderdomsgebreken blijf ik Peugeot trouw.
Bijna alle voorgaande modellen zelf gehad of gereden, maar de 307 scoort qua kwaliteit en prestaties nog het hoogst.

  

, datum: 21 augustus 2011

Ervaring met auto: Absoluut comfortabele auto. Totaal geen problemen.

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit5 jaar
KM-stand75.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor10
  
  

, datum: 28 februari 2011

Ervaring met auto: Gebruiken waar het voor gemaakt is. Die van ons is nog nooit uitelkaar geweest, onderhoud hem zelf volgens fabrieksvoorschrift.

Ervaring met onderhoud (zelf): Elk jaar nieuwe olie of de gereden km.

Ervaring met verkoop: Was verteld dat er een nieuwe distriebutieriem op was gekomen, maar was achteraf dus niet gebeurd.

Uitvoering1.6 16v
Brandstoflpg
Bouwjaar2005
In bezit3 jaar
KM-stand253.816 km

Betrouwbaarheid9
Comfort6
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »