14 december 2017
Peugeot 307 SW

Forum Peugeot 307 SW

Reacties van eigenaren

  

, datum: 25 oktober 2006

Ervaring met auto: De enige problemen die ik heb ondervonden zijn die aan de LPG installatie vanaf circa 115000 km. Verder houdt de motorisering niets over, beter is het te kiezen voor een 2 liter benzine of een diesel vanaf 110 pk.

Ervaring met onderhoud (niet gespecificeerd): In onderhoud bij Peugeot Ridderhof, Molenenk 2 te Hengelo Gld. Onderhoud altijd volgens afspraak, veel info verkrijgbaar bij personeel, zeer vriendelijk etc ...

Ervaring met verkoop: Sleutel met afstandbediening was kwijt, heb een nieuwe moeten kopen en laten activeren, zéér slordig.

Raamrubbers vielen op de grond toen ik de achterste portieren opende.

Binnenkant van de deuren waren beklad met gele verf tekens/strepen

Achterste 2 zijruiten waren níet extra getint uitgevoerd, die van de achterste portieren wèl.

Al met al dus een zeer slechte beurt voor deze dealer

Uitvoering1.6 Pack 16v
Brandstoflpg
Bouwjaar2003
In bezit3 jaar
KM-stand131.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor4
  
  

, datum: 15 oktober 2006

Ervaring met auto: 3 software updates binnen 1 jaar vind ik wel een beeje teveel van het goede. 1 mankement met de centrale portiervergrendeling, fout in bestuurders portier, onder garantie vervangen. Netjes een (gratis) leenauto voor 2 dagen. Service is goed bij van Hunnik te Oss

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand20.000 km
DealerHunnik

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 4 oktober 2006

Ervaring met auto: Net na 2 jaar (garantie verlopen) lekke dieseltank. 30 % van de kosten wordt op de klant verhaald (alleen als aantoonbaar alle onderhouds door een Peugeot dealer zijn uitgevoerd. Is dit niet zo dan 100% voor de klant). Dieseltanks horen een autoleven mee te gaan.
Kosten van slepen naar garage (180 km) kosten klant.
Vervangend vervoer kosten klant.
Dit buiten verspilde tijd en teleurstellen van eigen klant wegens autopech.
Bij navraag van een toevallige peugeot 307 bezitter kwam naar voren dat deze het zelfde probleem had gehad ook net na de garantie.
Geval van ontwerpprobleem!!??
Dit is mijn eerste en geloof mij ook gelijk mijn laatste Peugeot.

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Advies van garage bij lekke dieseltank (bovenkant). Gewoon doorrijden maar niet meer dan 3/4 vol tanken. Wachttijd op tank 1,5 week.

UitvoeringHDI
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit2 jaar
KM-stand108.080 km
DealerVisser

Betrouwbaarheid3
Comfort5
Motor5
  
  

, datum: 28 september 2006

Ervaring met auto: Je bent verkocht als je er in hebt gereden, geen weg terug

Uitvoering16 16v
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit1 jaar
KM-stand70.000 km
DealerHylkema

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor7
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 25 september 2006

Ervaring met auto: Deze zomer zijn wij met gezin, man, vrouw en twee pubers op vakantie geweest naar Frankrijk. De kofferruimte bied de mogelijkheid om echt veel spullen mee te nemen. Volgens boekje dik 500 liter. De climaat control werkte uitstekend met buitentemperatuur van 41 graden. De rijeigenschappen van de 307 SW hebben wij als zeer confortabel ervaren. Kortom voor ons een fijne auto.

Uitvoering1.6 Benzine
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
DealerPalace

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
  

, datum: 7 september 2006

Ervaring met auto: Bij de Peugeots met diesel motoren worden al geruime tijd roetfilters geplaatst
aangeduid met F.A.P. Dit systeem zorgt dat de uitstoot minimaal is. Een goede vooruitgang, maar dat het gemiddeld gebruik van je auto nu geen 1 op 16 maar
1 op 13 is en dit roetfilter vervangen moet worden om de 120.000 km of nog eerder
voor de prijs van maar liefst 500 euro
is wel vervelend vooral wetende dat op dit systeem nieuw een fikse subsidie is gegeven. Let bij aankoop boven de 120.000 km op dat de roetfilter vervangen is en het adaptief gevuld is (zie google roetfilter). Het heeft ons net na aanschaf veel geld gekost. Verder is onze 307 SW een prima auto met veel ruimte en super schoon voor ons milieu.

Ervaring met verkoop: Let op! of roetfilter vervangen is en adaptief bijgevuld. laat ze dit ook aantonen.

Uitvoering2.0HDI 110pk
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit1 jaar
KM-stand165.000 km

Betrouwbaarheid3
Comfort5
Motor3
  
  

, datum: 4 september 2006

Ervaring met auto: Neem beslist GEEN 2.0 HDi motor van PSA (let op: zit ook in Citroën, Volvo en Ford).
De turbo is om de haverklap kapot. In 2 jaar tijd reeds 3 turbo's gesleten.

Uitvoering2.0HDiPack
Brandstofdiesel
Bouwjaar2004
In bezit2 jaar
KM-stand68.000 km
DealerTijkorte

Betrouwbaarheid3
Comfort8
Motor9
  
 
Reactie van: Luuk_stultjens, datum: 2 juni 2010

Antwoord: Onzin. Ik heb met mijn 306 2.0 Hdi 90 pk nu 475.000 km gereden. De motor is juist beresterk. De rest van de auto begint nu langzaam aan zijn laatste adem uit te blazen, maar de motor blijft maar gaan. Heb er zelfs net nog in Duitsland de 180 km/h mee gehaald. Op een kapotte krukas-poelie na, nog nooit enig mankement aan de motor gehad. Super blok! Misschien heeft je rijstijl er mee te maken?

 
Reactie van: Heijden. Romme, datum: 26 januari 2012

Antwoord: 3 turbo's in 2 jaar? Dan denk ik koude motor en flink gassen.

 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »