14 december 2017
Peugeot 807

Forum Peugeot 807

Reacties van eigenaren

  

, datum: 14 augustus 2015

Ervaring met auto: Ik ben zeer tevreden, kleine probleemtjes, zoals uitlatgas storing terwijl niks aan de hand (al meer dan 4 jaar).

Ervaring met onderhoud (onbekende dealer): Ik doe onderhoud bij Bovag bekend garage, wan bij een delaer is te duur, en ik merk geen verschil.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit6 jaar
KM-stand196.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor9
  
 
Reactie van: Scaddeo, datum: 12 november 2017

Antwoord: Ik heb ook 2 jaar lang storing uitlaatgas gehad. Peugeot garage heeft 2x gekeken maar niks kunnen vinden. Toevallig iemand gesproken die zei dat het gasklephuis gereinigd moest worden. Kosten 40,- Auto gereset en storing was weg.

  

, datum: 26 juli 2014

Ervaring met auto: Naast regulier onderhoud nog geen grote kosten gehad. Ook last van afbladderende portiergrepen en een bestuurdersstoel waarvan de vulling los laat.

Heerlijke dieselmotor en zelfs met 7 persoonsbezetting goed te berijden. Nog geen koppeling vervangen, 1x een uitlaatdemper vervangen. Multifunctioneel karakter uniek en verbruik van 7,4 l/100km. Ik rijd nog een paar jaar door.

Uitvoering2,2 HDFi ST.
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit9 jaar
KM-stand349 km
DealerWassink

Betrouwbaarheid9
Comfort7
Motor8
  
  

, datum: 22 mei 2013

Ervaring met auto: Stoelen van 2e en 3e rij zijn kwalitatief niet geweldig met name de verstelling en het eruitnemen.

Uitvoering2.2 16v St
Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit1 jaar
KM-stand242.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor6
  
  

, datum: 6 januari 2013

Ervaring met auto: Enkele weken geleden 222.222 km op de teller van de 2.2 HDi uit 2005. Nog steeds een heerlijke auto voor het hele gezin en andere meerijders, op vakantie geweldig vanwege de laadruimte, waarbij zelfs volgeladen nog alle stoelen in de slaapstand kunnen. 1000 km op een tank is goed haalbaar.

Nooit bijzonderheden of grote reparaties gehad (uiteraard wel distributie, koppeling e.d. standaard zoals voorgeschreven). Schuim in bestuurdersstoel is klaar met afbrokkelen :) en op twee deurgrepen schilfert de chroom-laag eraf: that's it.

Wel van Davo naar Citroengarage Hecle (Voorburg) overgestapt, want iemand die luistert en bovendien ongevraagd op de kosten let is wel zo prettig.

Alleen zit er nu een hard tikkend geluid ergens in de motor, als een ouderwetse koude dieselstart, maar dan veel harder en ook als de motor allang warm is. Oorzaak moet nog achterhaald worden. Iemand een idee?


Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Jos, datum: 10 november 2013

Antwoord: Ik weet niet of je het probleem nog hebt, maar die diesel nokkel bij optrekken wordt veroorzaakt door een teveel aan brandstof t.o.v. de hoeveelheid lucht. Bij mij lekte de intercooler waardoor turbodruk verlies optrad. Nadat deze was vervangen, was het een heel stuk minder. Verder kan het door de injectors komen die geen zuivere inspuiting geven.

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 8 december 2012

Ervaring met auto: Nu 120.000 km. Wagen begint tussen 2000...3000 rpm lichtjes te brommen. Eerste teken van verslijtend tweemassavliegwiel.

Bij Googlen blijkt: algemeen bekend probleem bij TDI, TDCi, HDi, dCi, 2.0D (Volvo) vaak vanaf 70.000 km al. Familievriend met Lancia Phedra heeft het voor de tweede keer moeten vervangen (eerste keer bij 90.000km, nu van de week bij 200.000 km).

Dus bij mij komt het er ook aan. Te verwachten kosten ong. 400 euro (vliegwiel), tegelijk wordt koppeling dan ook vervangen ong. 300 euro plus arbeidsloon 300 euro: = totaal 1000 euro.

Maar is dus geen probleem specifiek voor dit model.


Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Peter. Evenblij, datum: 11 mei 2013

Antwoord: Ondertussen bij 126.000 km (eigenlijk nog wat preventief) vliegwiel en koppeling laten vervangen. Dan blijkt wel dat de koppeling bv., hoewel die nog niet slipte, zijn beste tijd gehad had. Auto rijdt werkelijk weer als nieuw, en het brommen is helemaal verdwenen.

Voor alle zekerheid (gezien de ervaringen met dit soort auto's, had zelf eerst ook 2x een Citroen C8) had ik bij 100.000 km maar een nieuwe distributieriem laten plaatsen (incl. waterpomp spanrollen etc).

En bij 105.000 km zag ik wat oliesporen buitenzijde intercooler, op internet voor 170 euro: incl. verzendkosten nieuwe gekocht en bij mijn vrije werkplaats laten inbouwen.

Wagen is nu weer helemaal fit voor de komende 100.000 km. Rijdt er met erg veel plezier in. Vroeger 3x een HDi 110pk gehad, deze HDi 136pk rijdt door zijn koppel van 320Nm (340Nm korte overboost in 1,2,3) heel aangenaam, zelfs in deze auto van 1800 kg.

  

, datum: 1 oktober 2012

Ervaring met auto: Kijk goed naar de uitneembaarheid van de stoelen op 2e en 3e rij. Veel fouten in onderstel stoelen.

UitvoeringHDI 2 Ltr
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit2 jaar
KM-stand215.000 km
DealerNefkens

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 24 juni 2012

Ervaring met auto: Ik ben de trotse eigenaar van een peugeot 807, altijd kan ik op mijn wagen vertrouwen. Tot nu toe heb ik nog nooit zware kosten gehad, dit is de 1ste wagen waar ik zo tevreden van ben. Heb voorheen Ford, Citroen, Opel en Honda wagens gehad dit is voor mij de hel geweest. Zo zie je maar alles kan anders zijn. Ligt het aan de rijstijl? Ligt het aan de dealer? Nu ik ben een zeer tevreden Peugeot 807 rijder!


Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
 
Reactie van: Peter. Evenblij, datum: 17 juli 2012

Antwoord: Nee, het ligt aan het bouwjaar van uw 807. Heb zelf een 2003 Citroen C8 2.0 HDi 110pk gehad (niets dan problemen, na 2 jaar en 101.000 km net voor garantieverloop echt van ellende ingeruild).

Daarna dus een 2005 Citroen C8 2.0 HDi 110pk, geen problemen meer maar na 2.5 jaar en 117.000 km een gebroken distributieriem. Gelukkig nog onder garantie hersteld geweest. Maar dit bleek de grote onbetrouwbaarheidsfactor te zijn van de eerste bouwjaren (tot bouwjaar 2006).

Nu sinds 2008 een Peugeot 807 2.0 HDi 136pk, zonder noemenswaardige problemen. Wel na 100.000km de distributieriem, spanrollen, waterpomp etc. laten wisselen.
Dit blok wordt ook in veel Volvo's (S40, V50, V70, ...), Fords (Focus, Mondeo, Galaxy, S-Max) en andere Mazda's gebruikt.

Zwakke puntjes van de huidige versie:
* koppeling (nog niet ervaren)
* tweemassavliegwiel (nog niet ervaren)
* zweten van versnellingsbak bij hogere km-standen (oliesporen op buitenkant)
* diverse dichtingen aan de motor die het kunnen begeven
* nog steeds: het zitkussen van de voorzetels vooral dan bestuurderszetel die meestal het vaakst gebruikt wordt - de schuimvulling begint bij 100.000km onder de bekleding af te brokkelen - een nieuw fluweel kussen kost incl. BTW 500 euro, een lederen of alcantara kussen (met geintegreerde zetelverwarming) kost 1000 euro.

Ik rijd mijn huidige 807 op (sinds anderhalf jaar doe ik bijna geen km':s meer), en daarna komt er iets anders in huis, vermoedelijk een Skoda Suberb Combi, als die tegen die tijd nog gebouwd wordt en niet in een goedkopere versie (om geen concurrent van VW te zijn) op de markt komt.

 
 
« 1 2 3 4 »