16 december 2017
Opel Vectra

Forum Opel Vectra

Reacties van eigenaren

  

, datum: 24 mei 2008

Ervaring met auto: Prima auto; Vectra GTS 1.9 cdti 150 pk automaat Executive. Na 2 jaar en 120.000 km nog als nieuw en probleemloos. Ik ben absoluut erg tevreden over deze mooie en snelle diesel!

Uitvoering1.9 Cdti 150 Pk
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit2 jaar
KM-stand120.000 km
DealerKouwen

Betrouwbaarheid10
Comfort8
Motor9
  
  

, datum: 17 augustus 2007

Ervaring met auto: Absoluut vermijden, motor is met veel kunstgrepen aangepast aan huidige euro norm. Kan daar niet aan voldoen, en daardoor onregelmatig lopen, veel problemen met electronica.

Uitvoering2.2dti
Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit3 jaar
KM-stand145.000 km
DealerHekkert

Betrouwbaarheid1
Comfort6
Motor5
  
 
Reactie van: Coppens_guy, datum: 26 oktober 2011

Antwoord: Gezien de super korting bij de aanschaf ben ik geneigd om vergevensgezind te zijn, maar inderdaad de motorelectronica (egr-klep) heeft al tamelijk veel ellende veroorzaakt. Ik ben ook op mijn hoede voor de rest van de electronica. De startonderbreker heeft al een paar keer gehaperd,alsook de cruise control. De elektrische kofferklep en een paar deurscharnieren hebben het ook al begeven. Maar na 85.000km en bijna 3 jaar is de balans uiteindelijk nog altijd positief, niet in het minst dankzij de prima service en garantieverlening van garage Exelmans uit Tessenderlo (België:). Het is een heel comfortabele, praktische en ruime auto. Maar aangaande degelijkheid en betrouwbaarheid geraakt hij moeilijk in de schaduw van de V.A.G. kwaliteit, waarmee ik meer ervaring heb. Het verbruik valt ook een beetje tegen (vreselijk lange versnellingen en een dieselverslindende egr klep en roetfilter).
Samengevat: voor 6.500€: meer had ik een gelijkwaardige passat gekocht, die op het einde van de rit (mijn ambitie is 9 jaar en 300.000km) misschien wel veel minder zou gekost hebben. Die ervaring heb ik althans met mijn Bora van destijds: 325.000 km. waarbij niets noemenswaardig stuk is gegaan. Maar ja een mens laat zich gemakkelijk verblinden door bijna 30 korting bij de aanschaf.

p.s. het ging over een 1.9cdti 120 pk. break cosmo van december 2008.
en 2de ps: weet iemand of -, en in bevestigend geval hoe, die vervelende egr. klep kan worden uitgeschakeld?
en 3de ps.:Wees gerust, ik ben ondertussen toch wel gehecht geraakt aan mijn vectra...

 
Reactie van: Drdehaan, datum: 11 mei 2013

Antwoord: Geloof me, ook VAG bespaart tegenwoordig. Mijn eerste Passat was beter dan mijn tweede. Denk aan draagarmen bijvoorbeeld. 8 stangetjes per kant ofzo bij de Passat en ze gaan allemaal stuk! Dat was duur! De Vectra is een stuk zuiniger qua draagarmen. Maar ze hebben allemaal zo hun voor en nadelen. Voor 6500 euro kun je toch een hoop repareren hoor! Ik rij dus nu ook een Vectra en ben nog steeds goedkoper uit...

 
Reactie van: Coppens_guy, datum: 26 mei 2013

Antwoord: Drdehaan heeft volstrekt gelijk. Mijn Vectra heeft onderhand 125.000km op de teller, en naast een kapotte motor van de elektrische kofferklep ging er niets stuk. Meer zelfs, ik ben erg onder de indruk geraakt van de degelijkheid. Nergens gepiep of gekraak.hij blijft er voortreffelijk uitzien en het comfort blijft indrukwekkend. De motorsturingsproblemen zijn opgelost door het verkleinen van de egr klep-opening (een goedkope ingreep van enkele minuten) en vooral door het aanpassen van mijn rijstijl (gemiddeld toerental iets verhogen door iets later te schakelen).
Samengevat: mijn Vectra blijkt een zeer aangename verrassing te worden. Als het zo verder gaat wordt ik zowaar nog een Opelfan. Maar ik blijf voorzichtig. Gelet op mijn ambitie van 300.000 km moet er nog een hele weg worden afgelegd. Bovendien heeft 10 maanden geleden een motorfiets zijn entree gemaakt, en die neemt een belangrijk deel van het woon-werk verkeer voor zijn rekening (60km/dag). De Vectra moet nu buiten slapen en wordt veel intensief gebruikt. Ik hoop dat hem dat niet slecht zal bekomen...

 
Reactie van: Coppensguy, datum: 12 november 2017

Antwoord: Ondertussen een paar jaar verder, 208.000 km op de teller en ... zo mogelijk nog meer tevreden. Geen piepen of kraken, exterieur, interieur en rijden nog quasi zoals nieuw.

Ik moet nadenken over problemen. Ik vind er 2: de kabels van de versnellingspook werden vervangen want het schakelen werd wat stroef. Niet duur en geen groot werk, en de elektrische kofferklep. Dat is een typische kwaal. De remedie: een 7-tal maal met de hand sluiten en het ding heeft zich gereset.

De motor (1.9cdti) is zo enthousiast dat de technieker na een onderhoud vroeg of hij getuned was. Ik vrees dat ik voor die prijs moeilijk nog zo'n wagen vind. Het lijkt te lonen een van de laatste exemplaren te kopen.

  

, datum: 24 mei 2007

Ervaring met auto: Prima auto. Laag verbruik. Lange service intervallen. Alleen weer die airco die het na een paar jaar begeeft! Krakende deurvangers en onderstel.

Uitvoering1.
Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit5 jaar
KM-stand67.000 km
DealerDriessen

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor6
  
  

, datum: 14 april 2007

Ervaring met verkoop: Eerlijk en deskunidge voorlichting bij de aankoop van een (nieuwe) andere auto.

UitvoeringSedan
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit3 jaar
KM-stand77.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 9 april 2007

Ervaring met auto: Is in lage versnelling niet sterk

Uitvoering1.8
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand5.500 km
DealerMossel

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Drdehaan, datum: 11 mei 2013

Antwoord: zwaardere motor wil wel eens helpen...

  

, datum: 23 januari 2007

Ervaring met auto: Ik ben nu 2 mnd in het bezit van deze Vectra met 1.8 motor wat geen raceauto is maar wel heerlijk rustig rijd en prima mee kan komen met het verkeer. Erg ruime auto met veel standaard opties zoals cruise control airco armsteun ed. Minpuntje is het kraken van onderstel als je over een vluchtheuvel rijdt. Conclusie: erg fijne auto met een laag verbruik ca 1op 12,7.

Ervaring met verkoop: Werd geholpen zoals het hoort
eerlijk en duidelijk en verder geen poespas

Uitvoering1.8
Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit2 jaar
KM-stand41.000 km
DealerBroekhuis

Betrouwbaarheid7
Comfort10
Motor8
  
  

, datum: 27 december 2006

Ervaring met auto: Met de caravan heb ik vanaf de 1e keer op pad last van dat er een motordiag fout optreed bij plankgas de heuvel op. De turbo stopt ermee en je kan dan aan de kant.
Contakt uit/aan en hij gaat weer, maar bij de eerste beste klim weer ellende.
Dealer kan niets vinden (diagnose reset zich??) en heeft wel alle sensors voor de zekerheid vervangen. Had geen resultaat, jaar erna op pad; weer hetzelfde. Ik ben erachter gekomen dat het alleen optreedt als het tpm lager is dan ong 1900 toeren, afijn, dan maar een tandje terug en plankgas de helling op zonder problemen.
Andere zaken zijn piepen, kraken uit het onderstel bij verkeersheuvels, zeker als het koud is.
Is daarvoor ook al bij de dealer geweest , probleem is dan weg maar komt terug.
De onderhoudsinterval is 50.000 km en daardoor komt je voor dit soort dingen niet zo snel bij de dealer, ik was gewend te wachten tot een grote beurt bij 15.000 km en dit dan te melden
Olie verbruik is ong 1 liter (longlife) op 20.000 km ! (h

Uitvoering2.2dti Basis
Brandstofdiesel
Bouwjaar2003
In bezit3 jaar
KM-stand130.000 km
DealerMulders

Betrouwbaarheid8
Comfort7
Motor7
  
 
 
« 1 2 3 4 »