13 december 2017
Toyota Corolla Verso

Forum Toyota Corolla Verso

Reacties van eigenaren

  

, datum: 5 februari 2009

Ervaring met auto: De automaat schakelt op momenten waarop ik het (met de hand) nog niet zo doen. Vooral in de stad is het lastig rijden omdat de sachakelmomenten goed voelbaar zijn. Het zicht voor en achter is vooral bij inparkeren onvoldoende. Het is moeilijk in te schattten. De armleuningen in de deur zijn zoals bij alle auto's te laag. Die van de stoel is veel te kort en te smal. Had men beter kunnen weglaten. De rechter ruitenwisser laat een streep op het raam achter precies in het zicht van de bestuurder.

UitvoeringLinea Sol 1,8
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit1 jaar
KM-stand55.000 km

Betrouwbaarheid10
Comfort6
Motor6
  
 
Reactie van: M. Huurman, datum: 27 juni 2009

Antwoord: beste heer
ik had en heb het zelfde probleem met mijn automaat bij mij is er een nieuwe versnellingsbak onder gegaan (garantie) is beter maar blijft het schakel moment voelen en ook terug schakelen gebeurt veel dat hij terug schakelt naar de eerste versnelling als jij dat niet wilt

 
Reactie van: Dbergie, datum: 18 april 2011

Antwoord: Ben zelf ook van plan een verso 2008 te kopen over een paar weken, is dat raadzaam?

  

, datum: 12 januari 2009

Ervaring met auto: Fijne en ruime auto, veel beenruimte op de 2e zitrij, echt fantastisch, hoor dit van ierdereen die wel eens achterin heeft gezeten. Heb destijds vor de eenvoudige uitvoering gekozen i.v.m. de prijs. Heb wel altijd veel geluid van de banden als storend ervaren. Zeer betrouwbare auto, maar begon bij 115.000 km bijgeluiden te maken vanuit de motoro bij gas geven. Bleek kapotte versnellingsbaklagers te zijn :-( terwijl ik toch altijd vrij netjes en rustig heb gereden. Ook het verbruik is altijd al bovengemiddeld geweest (8,1L/100km). Los hiervan heeft hij mij nooit laten staan, maar heb dit ook bij mijn vorige.

Uitvoering1.6 Terra
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit4 jaar
KM-stand137.000 km
DealerSchouten

Betrouwbaarheid6
Comfort8
Motor6
  
  

, datum: 1 januari 2009

Ervaring met auto: De regensensor werkt niet naar behoren. Wist op maximun tijdens minimale vochtigheid. Volgens dealer niets mis mee, hoort zo. Bij 100.000 km omgedoopt in Verso trabant. Extreem veel rook bij lage temperaturen. Diverse malen in garage geweest. Temperatuur steeg, probleem over. Momenteel bij 155.000 km en min 9 graden, erger probleem. ca. 700 m wolk sleep ik achter mijn Verso Trabant aan bij elke versnelling op rondweg of snelweg og na elke filerit. Niet milieubewust. Dealer heeft injectoren en ERP etc behandeld.
Moet ik er mee leren leven? Het is geen roet maar een mengsel van blauwe dieseldamp en witte rook. Een oplossing?? Misschien eerst weer warmere omgeving.

Uitvoering2.2 D4D
Brandstofdiesel
Bouwjaar2005
In bezit3 jaar
KM-stand156.000 km
DealerGent

Betrouwbaarheid4
Comfort7
Motor8
  
 
Reactie van: Marco. Bierman, datum: 9 maart 2011

Antwoord: Ik ken het. Mijn Verso D-Cat zet een deel van zijn 177 PK om in blauwe rook zodra de temparatuur onder nul komt. En dat al bijna vier jaar lang, na herhaaldelijke acties van de dealer. Ik heb het opgegeven. Binnenkort gaat 'ie weg.

Wel jammer want het is een heerlijke rijdersauto die zeer praktisch in gebruik is.

 
Reactie van: Koos143333, datum: 29 juli 2017

Antwoord: Hallo, rij ook een Verso met 4D4 D-CAT 2.2. Nu 288.000 km op de teller. Dynamo stuk bij 230.000, niet mechanisch stuk maar de regelaar, er is er een regelaar van een ford ingezet, voor 125,00 eu klaar.
Rook probleem, de blauwe rook, dit komt door het niet gelijkmatig opwarmen van het blok en de zuigers. De zuigerveren gaan dan even lekken, en dus mengt hij er wat olie bij en dat geeft blauwe rook. Dit gebeurt altijd als net het blauwe lampje uit is en het buiten onder de 10 graden is. Enige oplossing zuigers en zuigerveren vervangen. Is het een probleem? M.i. Niet. Kan geen kwaad voor de motor en als de motor warm is is het euvel opgelost.

EGR klep, deze maak ik zelf 2 keer per jaar zelf schoon. Dat moet gewoon bij deze motor. Schone techniek, ja aan de uitlaat kant :-) maar in de motor is alles roet zwart. Die egr klep is eenvoudig schoon te maken, zelf wissel ik de pakkingen ieder jaar, zetje kost maar een paar euro. Zoek maar eens op YouTube. Denk er om dat er geen losgemaakte roetdeeltjes je spruitstuk in vallen. Dus oude stofzuiger er bij. En de inlaat onder de EGR heeft 3 gaten, 2 kleine links en rechts en een grote in het midden. Die 2 buitenste zitten altijd als eerste dicht en ontdek je pas als je alles schoon hebt. Power weer terug en verbruik weer prima.

De EGR klep gewoon met wat diesel en een oude tandenborstel schoon schrobben. Gebruik geen scherpe voorwerpen. Dat krast en een kras trekt juist vuil aan en dan kun je veel vaker schoon gaan maken.

De brandplaatjes van de injectoren hebben een upgrade gehad. Echt aan te bevelen deze eens te verwisselen. De 'rook' zal minder worden.

Mijn motor gebruikt heel weinig olie, en krijgt regelmatig goede olie. Verder moet je geen goedkope diesel tanken. Verbruik ligt dan klein beetje hoger, dus ben je duurder uit per km en vervuild je motor eerder.

Succes

Koos

  

, datum: 30 oktober 2008

Ervaring met auto: De D-4D motor is volgens diverse dealers, veel te snel ontwikkeld. Zeer veel problemen mee gehad, en nog steeds. Importeur erkent probleem, dealer mag niets doen! Mag uit elkaar wanneer: LET OP!! hij meer dan 1liter olie op 2500km verbruikt. Dit is echt van de zotte. Deze auto is een olieslurper, en niet gemaakt om echt veel km mee te maken. Rijd je minder dan 20.000 heb je aan een benzine uitvoering ongetwijfeld veel plezier. Op de zakelijke markt moet Toyota oppassen met de huidige kwaliteit die geleverd wordt.

Ervaring met verkoop: Auto is geleverd door Berendsen en de Graaf.
Ook enige tijd in onderhoud geweest bij Morrenhof Deventer, deze dealer verdiend een pluim!

Uitvoering2.2 D-4D
Brandstofdiesel
Bouwjaar2007
In bezit1 jaar
KM-stand95.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort6
Motor4
  
 
Reactie van: Karel. V1, datum: 11 februari 2010

Antwoord: Inderdaad, een "oliedrinkebroer"! Verso 2.2D 136 PK van 03-2008 met momenteel 50000 km, onderhoud iedere 10000 KM. Gemiddeld olieverbruik = 3,5 l per 10000 km! Diesel: 7 liter/KM, dus zo sportief rij ik nu ook weer niet.
Bedankt Toyota !

> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 25 oktober 2008

Ervaring met auto: Op hol geslagen ruitenwisser. De sensor wisser werkt niet goed, als omringende auto's de wisse nog op interval hebben staan, schakelt de Verso al naar de hoogste versnelling. Garage neemt de klacht niet serieus en repareert het niet. Gelukkig kon ik binnen de leasevloot van ons bedrijf een andere merk auto krijgen. Ik zie op de weg dat er meer Verso's dit probleem hebben.

Uitvoering2.2d4d
Brandstofdiesel
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand100.000 km
DealerToonen

Betrouwbaarheid6
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 8 oktober 2008

Ervaring met auto: De 2.2 liter DCAT Diesel gaat als een speer (met een zware rechtervoet) maar lust dan ook een behoorlijke slok ! Mijn vorige auto (Passat TDI) was een stuk aangenamer met het verbruik. Verder een geweldige auto ... momenteel wel een klein probleempje: sedert kmstand 15.000 krijg ik bij het tanken er slechts 1.5 liter in en dan slaat de pomp af. Hier wordt je dus gek van. Alles geprobeerd: vulpistool draaien, stukje verder er in of er uit ... niks helpt. Afspraakje bij de dealer dus om te onderzoeken en hopelijk ook te fixen.

Uitvoering2.2 D-4D DCAT
Brandstofdiesel
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand20.000 km
DealerCar Net

Betrouwbaarheid7
Comfort8
Motor7
  
 
Reactie van: Roger. Speck, datum: 19 april 2009

Antwoord: Beste A.A.Schalk,

Ik ben, omdat ik sinds 2 weken hetzelfde euvel heb, zeer benieuwd naar een eventuele oplossing.

R. Speck

 
Reactie van: Kjt, datum: 25 mei 2009

Antwoord: Hallo,

Is het probleem verholpen ?
Ik heb het zelfde probleem met mijn verso 1.8vvti, je wordt er helemaal niet goed van !!

Ik zou graag willen weten wat het probleem was/is.

 
Reactie van: V. Puijenbroek, datum: 24 juli 2011

Antwoord: Veel voorkomend probleem. Klepje laten vervangen bij inlaat van brandstoftank. Brandstoftank moet wel gedemonteerd worden. Mijn garage heeft het netjes opgelost.

  

, datum: 31 augustus 2008

Ervaring met auto: In alle meningen is dit DE gezinsauto,
ik heb het denk ik ECHT niet getroffen!
Na 25 km: 4 nieuwe remschijven, zaten groeven in. Na een week: lekke schokbreker achter.
Trillingsproblemen in het stuurwiel: na 3 sets nieuwe banden en uitlijnen nog steeds niet opgelost. Alle wielstanden schijnen na
nameten niet te kloppen en is ook niet bij te stellen. Auto trekt naar rechts. Gordel zat verkeerd in de auto. Dashboardkastje hangt scheef. Ik hoop stellig dat dit allemaal
goedkomt, want dit is GEEN rijden. Echt een maandagochtend-auto! Ben 'm na 5000
km al spuugzat!

Uitvoering1.6 Linea Terra
Brandstofbenzine
Bouwjaar2008
In bezit1 jaar
KM-stand5.000 km

Betrouwbaarheid5
Comfort5
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »