12 december 2017
Citroen C3 (2002 - 2010)

Forum Citroen C3 (2002 - 2010)

Reacties van eigenaren

  

, datum: 24 maart 2009

Ervaring met auto: Vanaf het begin al div electronische problemen, te beginnen nieuw dag 1 claxon defect volgens de dealer was de claxon op zijn kop gemonteerd en vol met water gelopen. Na een half jaar heel veel startproblemen na het vervangen van div elektronica was deze storing ook weer verholpen. Na een jaar moest ik de ruiterwissers al vervangen geen garantie. Na 3 jaar ging de luchtklepmotor tbv de verwarming en koeling defect, omdat deze storing buiten de garantie viel wilde zij mij hiervoor laten betalen na vele brieven en telefoontjes naar zowel de dealer als Citroen Ned werd deze storing eindelijk gratis verholpen. In het derde jaar moesten weer de ruiterwissers vervangen worden. Tussendoor nog vele kleine klachten gehad, maar als klap op de vuurpijl vandaag 23 maart 2009 de auto is nu precies 4 jaar oud dus van 2005 begaven mijn voorveren het terwijl deze klacht alleen bij de 2002/03 modellen zou voorkomen. Ik ben het nu dan ook helemaal zat ik zal nooit meer een Citroen of welke Franse auto dan ook koop!

Uitvoering1,6 16v
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit4 jaar
KM-stand34.000 km
Dealer Martin de Haan

Betrouwbaarheid5
Comfort4
Motor4
  
 
Reactie van: Snowsports6, datum: 2 november 2009

Antwoord: Wat betreft de ruitenwissers: is het doodnormaal dat je die elk jaar moet vervangen, dat is bij elke auto zo. Ook kun je zelf zien aan de ruitenwissers zelf wanneer je die moet vervangen, tenzij je geen ruitenwissers hebt met een slijtage-indicator.
Verder klopt het wel, en ga ik mee dat je nooit een franse auto moet kopen!

 
Reactie van: Philippe. Hanus, datum: 27 januari 2011

Antwoord: Ik vind een beetje overdreven jullie verhalen over de Franse auto's. Ik heb zelf 2 BX gehad, 1 op gas met 320000 kms zonder enkele probleem, 1 diesel met 370ooo kms ook zonder probleem. Alleen standaard onderhoud, net als alle andere merken zoals, WW, Opel, Mercedes. Ik vond de BX een super auto die ook erg goedkoop was in onderhoud. Ik heb daarna een Xantia break HDI gehad met 434000 kms. Mijn zoon heeft helaas een ongeluk met deze auto gehad, de auto was totaal los, maar het was niet zijn fout. Qua confort, wegligging was niks beter dan een Xantia.
Daarna ben ik over gestapt naar een Lancia Lybra SW 1.9 JTD, die ik net ingeruild hebt, met bijna 420000 kms. Met deze Lancia heb ik ook helemaal niks gehad qua probleem. Alleen st onderhoud, banden, remen, 1x de radiator vervangen. Maar voor de rest helemaal niks.
Ik weet niet wat jullie hebben, maar ik heb niet van deze toestand. ik heb nu een C3 1.4 automaat exclusive gekocht van october 2003 met 42000 kms. Ik ben erg blij mee. Ik heb deze klein auto gekocht, omdat ik nu zeer weinig rijdt. Een collega van mij heeft dezelfde auto, maar de 1.6 op gas met 220000kms, en die heeft nog geen probleem gehad. Alleen de voorvering.
De Duitse auto zijn echt niet beter.

 
Reactie van: Techtrans, datum: 21 februari 2014

Antwoord: Tja, ruitenwissers, die slijten gewoon. En over Citroenen: ik heb er veel gehad, 2 eenden, 2 GSs'en, 10 BX'en, een paar AX'en en ZX'en, 2 XMs, 3 Xantia's. 1 C5 en nu een Berlingo diesel. De hiervoor genoemde modellen meestal zowel als benzine, diesel en gas. En problemen? Ja, maar niet heel erg verschrikkelijk. Eigenlijk niet meer dan andere merken. En als je met Duitse autos een probleem hebt, ben je meteen een vermogen kwijt. Maar die gebroken veren verbaast mij. Trouwens, de meeste problemen heb ik vroeger met Engelse auto's gehad. Mijn zoon heeft zeer dure ervaringen met Porsche, Volvo en BMW. Zo is er overal wel wat.

 
Reactie van: Nicolaasminten, datum: 23 juli 2014

Antwoord: Ik rijd ook al jaren met Citroenen, nu heb ik een C5 2.2 diesel Exclusief met heeeel veel electronica. Ik heb met deze wagen nog geen gebreken gehad, maar met mijn vorige een paar kleine probleempjes. Maar wat de vering betreft: als die zo snel kapot is bij jullie, moeten jullie eens kijken als er een plateau is (een verkeersremmer) hoe er sommige overheen vliegen en dan maar mekkeren dat het slechte veringen zijn. Nee het zijn auto's en geen legerpantsers!
Groetjes Citroen c5.

  

, datum: 18 maart 2009

Ervaring met auto: Goede auto, er wordt dagelijks toch zo'n 170 kilometer mee gereden. Let alleen op of ze bij de grote beurt de distributieriem VISUEEL inspecteren ipv alleen naar de vervangingstermijn te kijken. Die van ons was namelijk aan de binnenkant verdroogd.

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Los van het incident dat wij gehad hebben (het onvoldoende visueel inspecteren van de distributieriem wat ook wordt erkend) is deze garage heel goed, komt afspraken na en is flexibel in alle opzichten. (MTA Districars Vlaardingen)

Ervaring met verkoop: Let erop dat de (span)rollen van de multiriem geen zingend geluid maken - de kogellagers zijn namelijk nogal gevoelig.

Uitvoering1.1 I
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit3 jaar
KM-stand90.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort6
Motor6
  
  

, datum: 15 februari 2009

Ervaring met auto: Ik heb er een G3 gasinstallatie inzitten, en daar rijd ik 1 op 11,5 mee. En dat voor rond de 0,45 eurocent, een koopje dus! De wegenbelasting kost 14 euro meer per maand maar bij 1x tanken heb je dat er al uit! Verder met deze auto nooit gezeur gehad. Wat ik wel aan kan raden is de aankoop van uitgebreide garantie, je bent dan 4 jaar verzekerd van garantie en verkoop je de auto voor die tijd dan is de garantie gewoon overdraagbaar. Wel zo fijn vooruitzicht voor de nieuwe eigenaar.

Uitvoering1.4
Brandstoflpg
Bouwjaar2006
In bezit3 jaar
KM-stand56.000 km
DealerRovam

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor6
  
  

, datum: 8 februari 2009

Ervaring met auto: Bij temperatuur buiten boven de 26 graden krijg ik regelmatig een storing dat mijn alarmlichten spontaan aangaan en niet uit willen. Ook de garage kan niet vinden wat dat is aan de computer geeft hij geen storing aan
KENT IEMAND DIT PROBLEEM?

Uitvoering1.6I 16V IF
Brandstofbenzine
Bouwjaar2002
In bezit2 jaar

Betrouwbaarheid5
Comfort8
Motor2
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 8 januari 2009

Ervaring met auto: NIET KOPEN! Waardeloos, continu problemen.

Ervaring met verkoop: Echt de slechtste auto die ooit heb gehad, heb hem nu twee jaar, maar voor me gevoel heeft hij langer in de garage gestaan als dat ik er mee gereden heb.

Uitvoering1.4!
Brandstofbenzine
Bouwjaar2006
In bezit1 jaar
KM-stand30.000 km

Betrouwbaarheid1
Comfort1
Motor1
  
 
Reactie van: RichardJoke, datum: 24 december 2009

Antwoord: Alle waar naar zijn/haar geld. Koop een Mercedes of BMW en waan je probleemloos. Ook zij kennen af en toe dikke problemen en ik kan het weten.

  

, datum: 18 december 2008

Ervaring met auto: Heb de C3 nu ruim 3 jaar in bezit. Ben al vaak naar de garage geweest voor elektonica storingen. Heb zelf verholpen doordat een kabel kortsluiting maakte bij het voetpedaal. Voor de rest wel pittige 1.6 16v motor. Trekt goed op in de manual stand. Rubberen dakrail uiteinden eraf, koplamp vervangen, vanwege vocht, en laatst groot onderhoudsbeurt, heel wat onderdelen vervangen. Na onderhoud rijdt ie weer als nieuw.

Uitvoering1.6i 16v Sensodrive
Brandstofbenzine
Bouwjaar2003
In bezit3 jaar
KM-stand120.000 km
Dealer Luveto

Betrouwbaarheid8
Comfort5
Motor6
  
 
Reactie van: M. Vries98, datum: 23 juli 2009

Antwoord: Hoi! Even een vraagje, heb jij toevallig een Sensodrive? En die elektrische storing, is dat het branden van het emissiesysteem lampje? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Gashuisklep is al vervangen en na een paar dagen brandde het lampje alweer. Daarna is de accu vervangen en na 1,5 week was het lampje er weer! C3 staat nu bij de garage. Gelukkig valt het wel onder de garantie, maar zou toch prettig zijn als het probleem nu wel verholpen wordt. Ik heb de auto nu een maand en heb 'm al 4x teruggebracht ...

 
Reactie van: Abdoella, datum: 24 maart 2010

Antwoord: Ja heb een sensodrive. Nee, het is niet het branden van de emissie lamp, maar een melding op het display, dat de linker achter portier open is, terwijl het gesloten is.
Er lopen kabeltjes langs de linkerkant, en onder de pedaal waar je linker voet op rust, daar maakte een kabeltje kortsluiting, als je er op drukte. Verholpen met isolatie tape.

  

, datum: 30 oktober 2008

Ervaring met auto: Het is een rijdende computer, als deze goed is ingesteld, geen enkel probleem. Prima auto!

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Prima garage, altijd goede service!

UitvoeringXtr
Brandstofbenzine
Bouwjaar2005
In bezit3 jaar
KM-stand82.000 km

Betrouwbaarheid8
Comfort8
Motor7
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 »