15 december 2017
Volkswagen Golf IV

Forum Volkswagen Golf IV

Reacties van eigenaren

  

, datum: 26 mei 2011

Ervaring met auto: Goede auto. Ik rijd veel km op de snelweg, ongeveer een kleine 70.000 km per jaar. Weinig confort, maar redelijk betrouwbaar.


Brandstofdiesel
Bouwjaar2001
In bezit3 jaar
KM-stand320.000 km

Betrouwbaarheid7
Comfort6
Motor9
  
  

, datum: 12 november 2010

Ervaring met auto: Mijn Golf IV 2.3 V5 uit 2002 had 4 maanden geleden een motormanagemant storing, de bobine van de 5e cilinder bleek stuk. Gisteren weer zelfde problemen: de bobine van de 5e cilinder stuk.
Omdat een V5 vijf cilinders heeft vraag ik me af of het niet beter is, de andere 3 ook te vervangen. Weet iemand of al deze bobines hetzelfde zijn?
Ik moest namelijk zelf met een andere auto 100km rijden om hem op te halen in een magazijn, omdat ze niet in voorraad waren. Hulde aan garage de Waal in Culemborg, die hem meteen repareerde toen ik het onderdeel had, zo kon ik toch nog dezelfde dag terug naar mijn huis in Zeeland.


Brandstofbenzine
Bouwjaar1997
In bezit1 jaar
KM-stand10.000 km
  
  

, datum: 31 mei 2010

Ervaring met auto: 1. Vraag altijd naar de onderhoudsgeschiedenis
2. Neem de tijd om de auto uitgebreid te testen tijdens de testrit. Desnoods maak je van te voren een afspraak bij je vaste garage dat je langs komt tijdens de testrit. Kan hij hem op de brug zetten en even snel naar de auto kijken.
3. Vraag om de Nationale Autopas.
4. Neem iemand mee die veel verstand van auto's heeft en ook kritische vragen kan/durft te stellen aan de verkoper.

Wij hebben de Golf nu 3 jaar en tot op heden hebben we er nog niks mee gehad. Zeer betrouwbaar dus. Had ik niet verwacht. Was wat huiverig omdat onze vorige auto, gekocht bij een dealer, een en al drama was (was 'n Peugeot). Maar deze Golf is volgens mij niet stuk te krijgen. Behoudens een jaarlijkse grote beurt (175 euro) en de APK (geen probleem) heb ik er geen onderhoudskosten aan verder. We hebben even gekeken naar een andere jongeren auto maar omdat de onderhoudsvriendelijkheid ons ook veel waard is, rijden we voorlopig nog even door in deze Duitse

Ervaring met onderhoud (merkgarage): Wij laten onze auto onderhouden door Medkar Zwolle. Is een kleine lokale garage die via via is gegroeid tot een modale garage/apk-station. Altijd vooraf overleg over de mogelijke kosten, of je nieuwe of sloop onderdelen wilt gebruiken etc. Levert erg goed werk voor een betaalbare prijs. De VW dealer (Pouw) rekent dubbele bedragen voor dezelfde reparaties. Zonde geld.

Uitvoering1.6 SR
Brandstofbenzine
Bouwjaar1999
In bezit3 jaar
KM-stand157.000 km
DealerPouw

Betrouwbaarheid10
Comfort7
Motor7
  
  

, datum: 7 maart 2010

Ervaring met auto: Goed onderhouden, dan zie je ze over 40 jaar nog rijden!

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): Autobedrijf van Berkom in Oss onderhoud hem. Eerlijke garage, waar service voorop staat.

Ervaring met verkoop: Een handelaar die auto's opgekocht van in dit geval Mosselman, Tilburg. Dealer was Verstappen in Uden. Heeft veel ex auto's van andere garages. Betrouwbaar bedrijf, hoor je van veel mensen in de omgeving.

UitvoeringComfort 2.0
Brandstofbenzine
Bouwjaar1999
In bezit2 jaar
KM-stand144.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
> De nieuwste tests en het laatste nieuws in je mailbox
Schrijf je nu in voor de gratis Autozine-nieuwsbrief!
  

, datum: 8 februari 2010

Ervaring met auto: Opzich een perfecte auto, ik rijd al 30 jaar in een Golf. Waarvan 2x een nieuwe. Minpunten golf 4:
* ramen kunnen spontaan naar beneden vallen omdat er bezuinigd is op het raammechanisme (kunstof)
* af en toe tandenknarsen versnellingsbak van de 1 naar de 2, maar als je rustig schakeld valt het mee.
* ietwat bonkend geluid als je over hobbels rijdt, oorzaak is nog niet bij de APK naar boven gekomen.
Verder een perfecte wagen die tijdloos is en daarom vele jaren in het straatbeeld past.

Ervaring met onderhoud (witmerk garage): ACA, een goede maar kleine bedrijf in Alkmaar en daarom is de prijs-kwaliteit verhouding goed. Geen overheadkosten en daarom blijft het betaalbaar.

Ervaring met verkoop: Perfecte transactie en inruilprijs voor mijn vorige Golf. Zal de auto nooit in onderhoud doen bij de VW-dealer in Alkmaar, wel goed maar ontzettend duur.

UitvoeringBasis
Brandstofbenzine
Bouwjaar1999
In bezit10 jaar
KM-stand128.000 km

Betrouwbaarheid9
Comfort8
Motor8
  
 
Reactie van: Janpoppen13, datum: 25 april 2010

Antwoord: Dat bonkende geluid zijn waarschijnlijk je rubbers van de ophanging. Ik had het achter. Is nogal duur omdat de hele achteras eronder weg moet. Heb zelf een Golf IV 2.0 ... heerlijke auto!

 
Reactie van: F. Tenhagen, datum: 21 november 2011

Antwoord: De achteras hoeft er niet helemaal onderuit. Als je kant voor kant doet, lukt dit goed. Rechterkant: je gaat het oude rubber met bus eruit halen d.mdv. zagen of boren (voorzichtig dat je niet teveel frame weghaalt) kijk GOED hoe de oude geplaatst is en maak kenmerken. Dan de nieuwe met een trekker erin trekken en de as weer plaatsen (rubber nog niet vastzetten).
LINKS: Het vervelende hierbij is dat hier de remregeling bevestigd is. Probeer deze los te maken (gemakkelijker). Zoniet, dan dezelfde procedure herhalen. Als alles werkjes gedaan zijn, dan de wielen en alles wat erbij hoort afbouwen. Dan als laatste de auto op de grond laten zakken en DAN PAS de rubbers vastzetten, want nu komen de rubbers in een gemiddelde stand. Als je deze volgorde niet doet (eerst rubbrs vast) dan komen er te veel vervormingen bij het inveren van de achteras. SUC6

  

, datum: 28 januari 2010

Ervaring met auto: Deze Golf 4 heb ik in 2007 gekocht. Tot en met heden de volgende problemen:
- Motorresonantie bij 3000 tpm.
- Voor-en achtervering te zwak gedempt, auto deinst erg, komt deels ook door de bandenmaat 175/80 14
- Achterveer gebroken 300 EURO.
- Remleiding rechts achter gebroken, remzadel defect 450 EUR, oorzaak: metaalmoeheid. Volgens de dealer zou de linkerkant ook nog stuk kunnen gaan.
- Temperatuurzender motor vervangen, incl uitlezen 150 EUR
- Ruitenwissermechaniek defect, 130 EUR
- Koppeling versleten, 700 EUR
- Achterklepslot defect, niet laten maken
- Bougie's opnieuw vervangen ivm inhouden motor kosten met reinigen gasklephuis 250 EUR
Dit alles in 2 jaar tijd. Of dit te maken zou kunnen hebben met een zgn

Uitvoering1.4 16v Comfortline
Brandstofbenzine
Bouwjaar1998
In bezit3 jaar
KM-stand140.000 km

Betrouwbaarheid4
Comfort8
Motor5
  
  

, datum: 26 december 2009

Ervaring met auto: Elektronica in motor gaat het na aantal jaren begeven, laat je dus niet foppen door de hoge uiterlijke kwaliteit van de auto, de motor geeft problemen.

Uitvoering1.6
Brandstofbenzine
Bouwjaar2000
In bezit2 jaar
KM-stand118.000 km
DealerWittebrug

Betrouwbaarheid4
Comfort7
Motor6
  
 
 
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »